fles in koelkast.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mona23, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

ik bewaar de lege flessen altijd in de koelkast, zo deden ze dat in het ziekenhuis ook.
    Maar tot wanneer "moet" dit eigenlijk? Het is toch voor bacterïen e.d. dat het koelkast bewaard wordt.
    Zou het kwaad kunnen om lege flessen gewoon in de kast te bewaren?

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    geen idee, waarom dat is.
    Ik kook ze gewoon 1 keer per dag uit, en dan gaan ze gewoon de kast in bij mij.
    ben ook wel benieuwd, volgens mij zitten er in de koelkast ook gewoon bacterien???
    groetjes rensje

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Het is idd het tegengaan van bacteriën.
    Ik bewaar ze wel in de koelkast, met gekookt water erin, hoef ik het water daarna alleen maar op te warmen in de magnetron, voeding erbij en roeren, en klaar.

4. mona23

mona23 Niet meer actief

je hoeft het water van te voren niet voor te koken hoor.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik wist dit pas 2 maanden geleden! :$
    Mijn kraamzorg heeft me dan ook niet verteld dat we de flessen in de koelkast moesten bewaren, maar mijn schoonmoeder doet dat dus wel. Eerst wist ik ook niet waarom, maar nu dus wel.
    Nu staan ze dus alweer 2 maanden in de koelkast. ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met zo'n 6 maanden werd ik daar een stuk minder precies mee. Mijn zoontje at tenslotte ook van een lepel en bordje uit de kast. Vanaf die tijd deden we de flessen ook in de vaatwasser. Daarvoor kookten we ze nog regelmatig uit.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier staat de fles nog steeds in de koelkast. Het is dat ik dit topic las, anders had ik er niet eens bij nagedacht. Is ook een gewoonte na zo'n lange tijd. En ik gebruik de fles alleen maar voor de avondfles, 's ochtends krijgt ze pap en de rest van de dag een beker of tuitbeker. Uitkoken doe helemaal niet meer sinds een maand of 3.

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Wij hoefden van onze kraam de flessen niet meer uit te koken en bewaren de flessen in onze flessen box...

Deel Deze Pagina