ik bewaar de lege flessen altijd in de koelkast, zo deden ze dat in het ziekenhuis ook. Maar tot wanneer "moet" dit eigenlijk? Het is toch voor bacterïen e.d. dat het koelkast bewaard wordt. Zou het kwaad kunnen om lege flessen gewoon in de kast te bewaren?
geen idee, waarom dat is. Ik kook ze gewoon 1 keer per dag uit, en dan gaan ze gewoon de kast in bij mij. ben ook wel benieuwd, volgens mij zitten er in de koelkast ook gewoon bacterien??? groetjes rensje
Het is idd het tegengaan van bacteriën. Ik bewaar ze wel in de koelkast, met gekookt water erin, hoef ik het water daarna alleen maar op te warmen in de magnetron, voeding erbij en roeren, en klaar.
Ik wist dit pas 2 maanden geleden! Mijn kraamzorg heeft me dan ook niet verteld dat we de flessen in de koelkast moesten bewaren, maar mijn schoonmoeder doet dat dus wel. Eerst wist ik ook niet waarom, maar nu dus wel. Nu staan ze dus alweer 2 maanden in de koelkast.
Met zo'n 6 maanden werd ik daar een stuk minder precies mee. Mijn zoontje at tenslotte ook van een lepel en bordje uit de kast. Vanaf die tijd deden we de flessen ook in de vaatwasser. Daarvoor kookten we ze nog regelmatig uit.
Hier staat de fles nog steeds in de koelkast. Het is dat ik dit topic las, anders had ik er niet eens bij nagedacht. Is ook een gewoonte na zo'n lange tijd. En ik gebruik de fles alleen maar voor de avondfles, 's ochtends krijgt ze pap en de rest van de dag een beker of tuitbeker. Uitkoken doe helemaal niet meer sinds een maand of 3.
Wij hoefden van onze kraam de flessen niet meer uit te koken en bewaren de flessen in onze flessen box...