We willen voor onze dochter haar derde verjaardag een fiets geven maar zouden jullie dan voor een 12 of een 16 inch gaan??
Dat hangt helemaal af van hoe lang ze is. Mijn zoontje van 3 is klein en past nog met gemak in maat 92, dus voor hem hebben we een 12 inch gekocht.
Hier 2 grote, lange kinderen, maar we zijn wel met een 2ehands 12 inch fietsje begonnen. Op gegeven moment overgestapt naar 2ehands 16 inch. Daar heeft zoontje heel lang met zijwieltjes opgefietst. Durfde niet zonder zijwielen; uiteindelijk heeft ie dat weer op het kleine 12 inch fietsje geleerd en zo durfde hij uiteindelijk ook op de 16 inch fiets de zijwielen er af. En dochter (heeft maat 104/110) is nu 3½ en fietst sinds een paar weken op het 12 inch fietsje zonder zijwieltjes. Ik zou dus voor een 2ehands 12 inch fietsje gaan!
Hier hetzelfde verhaal bij de oudste.. ik zou zeker voor (een tweedehands) 12 inch fietsje gaan... Vaak hebben die nog geen standaard en fietsslot, ze vallen er nogal eens mee als eenmaal de wieltjes eraf gaan, dus een hele dure is het vaak niet waard
Ik zou ook voor een 12 inch fiets gaan. Hier is ze nu 105 en fietst nog op haar 12 inch. Bij opa en oma heeft ze net een 16 inch en dat kan net. Maar voor het leren fietsen is het fijn als ze beide voeten op de grond kunnen zetten. Hier krijgt ze binnen een paar maand wel een andere.
Even uitproberen in een winkel. Als gemiddelde richtlijn: 12 inch: 2-4 jaar 14 inch: 3-5 jaar 16 inch: 3 1/2 tot 6 jaar Qua leeftijd en.lengte is op internet wel info te vinden. Hier kon zoonlief (die aan de kleine kant is) met 2 jaar op een 12 weken inch, maar daar kan hij ook echt nog wel even mee vooruit. De meest 'logische' stappen in maten kinderfiets zijn: 12-16-20 inch. Daarna kunnen ze vaak wel op een volwassen fiets.
Hier voor een 16 inch gekozen. Ze fietste er zo op weg, terwijl de verkoper eigenlijk 12 aanraadde. Zou dus even proberen wat het beste werkt. Onze dochter is wel ietsie groter, maar die 16 inch was goed van haar 3e tot 6e toen kreeg ze een 20 inch. Haar heel gemiddelde zusje fietst nu ook al een tijdje op die 16 inch fiets. Helemaal geen probleem. Ook het leren fietsen zonder zijwieltjes niet trouwens.