Goedemorgen, Ik heb 5 jaar een relatie gehad met een man en wij hadden eigenlijk altijd sex zonder voorbehoedsmiddel en werd niet zwanger in al die jaren. We hebben verder geen testen gedaan of iets, we dachten... Komt vanzelf wel.. We waren nog jong dus haast hadden we niet. Nu 10 jaar later, allebei een andere partner, ik nu al van de derde zwanger en hij heb ook een dochtertje van 1. Kan het zijn dat wij geen match waren om samen geen kinderen te krijgen? Uiteinderlijk ben ik blij dat wij geen kinderen hebben gekregen maar snap er niks van..?
het kan zijn dat zijn sperma jouw baarmoederslijmverlies niet overleefde ivm zuurtegraad. daarom doen ze in het ziekenhuis een samenlevingstest.... of hij was onvruchtbaar?
Tjah , zo'n gevoel heb ik ook van mij en mijn ex. Nooit wat gebeurt. Ik heb een nieuwe partner en binnen 4maand raak. Hij was onvruchtbaar (chemo), nu blijkt er heeeeeel weinig leven in te zitten. Kans op een natuurlijke zwangerschap? Nihil.. En toch (onverwacht) gelukt ! Match made in heaven zeg ik dan maar . Zou een lichaam dat kunnen aanvoelen? Ergens denk ik dat wel. Het kan natuurlijk ook op feiten gebaseerd zijn hoor . Maar ik blijf erbij dat mijn lichaam prima wist wanneer ze het beste zwanger kon worden ! *oh jeej wat klink ik zweverig*
Het zou natuurlijk best kunnen dat er iets niet goed is met het zaad van je ex.. Of inderdaad zoals hierboven al geschreven, dat zijn zaad niet in jouw baarmoeder kon overleven. Maar dat is een beetje gissen zo.
Niet helemaal hetzelfde verhaal, maar mijn man heeft een jaar geprobeerd om kinderen te krijgen met zijn ex en ze werd niet zwanger. Toen zij uit elkaar gingen was ze binnen 2 maand zwanger van een andere man. 4 weken nadat ik ben gestopt met de pil had ik al een positieve zwangerschapstest.... Dus ik denk idd dat zij geen goede match waren...ben ik heel blij mee, haha.
ja kan hoor met mijn vorige partner was ik ook direct zwanger 2x achter elkaar en ben nu bijna anderhalfjaar verder met mijn nieuwe partner en dat wil niet lukken heb wel een bbz gehad nu
Heb bij mijn ex ook twee jaar gelopen zonder voorbehoedsmiddel en gebeurde niets. Bij mij nieuwe vriend in de 4e ronde raak. Ik denk wel dat je kinderen krijgt bij wie je ze "moet" krijgen
Ja, dat geloof ik ook wel (biologisch gezien). Het schijnt dat je minder controle hebt over bepaalde (partner)keuzes die je maakt, evolutionair gezien, dan je zelf denkt. Hormonen bepalen je partnerkeuze, vrouwen worden aantrekkelijker beoordeeld wanneer ze een eisprong hebben, etc. Genoeg voorbeelden
Dat is wel heel grappig haha.. Nu denk ik ook inderdaad dat ik heel blij ben dat ik toen niet zwanger werd van hem en gelukkig nu wel met mijn huidige partner.
Kan, mijn gyn zegt altijd dat mijn man en ik kennelijk een goede match zijn omdat ik steeds zo makkelijk zwanger ben. Ik dacht altijd dat hij dat meer in de overdrachtelijke zin bedoelde maar als ik de verhalen zo lees hier zit er wellicht toch meer wetenschappelijke waarheid in.
Ik dacht inderdaad dat hij onvruchtbaar was.. Maar nooit laten testen in het ziekenhuis omdat we nog jong waren en kinderen krijgen hadden we het nog niet echt over gehad, als het zou gebeuren was het natuurlijk welkom. Ik was vrij snel zwanger bij mij huidige partner (oudste zoontje 5) maar hij heeft nu ook een dochtertje van ruim 1.
Ik heb ongeveer zo'n vijf jaar onveilige seks gehad met iemand die al twee kinderen had en ik raakte maar niet zwanger. We gingen uit elkaar zonder kinderen (gelukkig, achteraf gezien, maar daar gaat het even niet om) en kwam ik erachter dat het probleem bij mij lag. Ik kon zogenaamd niet zwanger worden. Nou ja, lang verhaal kort - met mijn nieuwe partner onveilige seks gehad onder het mum van: ik kan toch niet zwanger worden en voila, zwanger binnen no-time!
Dat kan inderdaad. Soms is er medisch gezien helemaal niks aan de hand: goede eisprong, goede zaadkwaliteit, hormoonwaardes goed en toch worden sommigen niet zwanger. Dat heet onverklaarbaar onvruchtbaar. Blijkbaar moet er toch ook een match zijn. Helaas is dat niet te onderzoeken, zwanger worden is nog steeds een groot en deels onbekend wonder!
Je wil niet weten hoe vaak ik in de zenuwen heb gezeten omdat ik de pil was vergeten. En een half jaar nadat het uit was met mijn ex hoorde ik dat hij per ongeluk zijn nieuwe vriendin zwanger had gemaakt. oeps. Een vriendin van mij heeft lange tijd in de mmm gezeten met haar ex. 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'. Na 4 IUI behandelingen een pauze genomen en in die tijd ging de relatie stuk. Tegen haar nieuwe vriend zei ze doodleuk: Als jij kinderen witl moet je een andere vrouw zoeken, want ik ga niet nog eens dat traject in. Ik ben onvruchtbaar. 2 maanden later was ze zwanger.
Hier is ons kadootje alweer 5 maanden! 16 jaar geleden met ex een dochter gekregen, onderzoeken,inseminatiepogingen gehad, geen voorbehoedsmiddelen, ik was "ineens" onvruchtbaar..... Zei ook tegen nieuwe vriend, ik kan niet zwanger raken en het was binnen 2 maanden gepiept! En wat zijn we er blij mee!