Meer mama als papa

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje22, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Goeie morgen,

Ik zit eigenlijk met een probleempje.
    Wij hebben een zoontje van bijna 9 maanden oud. Hij doet het super! Geen klagen.
    Maar hij wil geen eten van papa, eigenlijk alleen van mama.
    Ik ben gewoon thuis, ik werk niet. Papa werkt wel gewoon de hele week. Maar als papa thuis komt is hij ook gewoon de hele tijd met hem bezig, hij geeft hem het flesje dat is het gekke dat wilt ie wel weer. Doet hem wassen, etc etc... Maar zijn groente/fruithapje etc wilt ie gewoon vaak niet van papa. Hij vertikt het, hij gaat huilen. Terwijl papa hartstikke lief is voor hem. Het doet hem pijn tja.. dat snap ik. Ik vind het ook echt sneu voor papa. Hij doet er zo leuk mee, en ons zoontje wil het gewoon niet. Als ik bijv de was aan het ophangen ben en m'n vriend is het aan het proberen dan roep m'n vriend:kom maar, hij wil niet. Hij probeert het zo af en toe nog wel eens, maar ons zoontje wil het gewoon niet. Wat kunnen we hier tegen doen? Vind het zo sneu voor papa.
    Zoals ik al zei: papa doet hartstikke lief, en als ie uit zijn werk komt dan is het gelijk ermee bezig zijn.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mmm lastig. En idd sneu voor je vriend. Hier is het eigenlijk anders om. Overdag gaat het wel. Maar zodra papa thuis komt hoeft hij niets meer van mij te hebben hahah.

Ik zou zeggen laat je vriend geen eten geven maar wel gewoon spelen enzo? Kijken of hij dan meer naar je vriend toe trekt?

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dat is dan toch ook niet echt leuk voor jou? Tja.. het blijven kinderen/baby's ik weet het. Alleen sommige kindjes zijn eigenwijze kindjes hihi... Zeg ook altijd tegen hem: je bent een eigenwijsje. Dat doet m'n vriend nu ook wel vaak, maar af en toe zeg ik wel eens of hij zelf: ik doe het(m'n vriend dus) en 9 van de 10 keer wilt ie het niet. Of het is 1 a 2 hapjes en dan is het huilen. Terwijl die het op de zelfde manier doet als mij.
    Ik zou het zo leuk vinden als m'n zoontje ook van m'n vriend wil eten.

4. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ja sneu maar het is een kind en die denkt niet na over wie hij kwetst.
    In zijn hoofd geeft mama hem eten en dat kan vanzelf wel weer over gaan.

Straks komt er misschien weer een periode waarin alles door Papa gedaan moet worden of misschien ook niet.
    Laat papa al het andere doen en geef zelf het hapje en probeer het over een tijdje weer.
    Grote kans dat het dan wel weer kan, niks zo veranderlijk als kinderen.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Het is inderdaad niet leuk. Maarja kan er niets tegen doen he hahaha. Ach misschien komt het over een paar maanden wel. Ik geniet er wel van hoe close vader en zoon zijn. ☺️

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier is het ook zo. ze is bijna 3. altijd al zo geweest. ook de jongste huilt snel bij papa... terwijl hij zo lief doet! geen idee wat t is... als ik er niet ben zijn ze de dikste maatjes en hoor ik ze keihard lachen. maar owee ik ben in beeld, dan is het alleen maar mama mama mama...

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hier ook sterk gehad, ik moest alles doen. Soms had L. gewoon pech, dan bracht mijn man hem naar bed. Jammer als ie dat niet leuk vond, het kon niet altijd anders. Maar als hij huilde, wilde hij echt naar mij bijvoorbeeld, vond het ook sneu voor m'n man. Moet zeggen dat het hier nog steeds niet helemaal over is, maar hij heeft ook dingen die hij echt met mijn man wil doen. Ik hoef niet in de buurt van de Lego te komen bijvoorbeeld. En wilde spelletjes zijn blijkbaar ook niets aan met mij :) Dus inmiddels hebben we allebei een eigen takenpakket!

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heeft hij ook van die fases... Pas een paar weken gehad dat hij z'n toetje niet wilde eten bij mij, maar bij papa wel.
    Ook is papa wat geduldiger dan mama, dus het wil nog wel eens zijn dat hij doet aan voelt natuurlijk.
    Buiten eten om gaat z'n voorkeur wel bijna altijd naar mama uit, maar als ik er niet ben vind hij papa prima en gaat het super goed als ze samen zijn.

9. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik denk inderdaad dat we het maar zo eventjes moeten laten. Jammer vind ik het wel. Maar goed het is een kindje, geen volwassenen...

10. MamavC

MamavC Niet meer actief

Misschien samen het hapje geven? En dan daarna dat hij t hapje geeft en jij verderop bent/in de buurt bent en uiteindelijk dat papa het hapje geeft.
    Succes, snap dat t niet leuk is :(

11. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om de beurt een hap geven?

12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hebben we ook al geprobeerd, werkt ook niet.

Deel Deze Pagina