Door toevoeging Johannesbroodpitmeel niet meer hele fles opdrinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Takkiewakkie, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Takkiewakkie

13 feb 2008
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik raak een beetje gestresst, omdat ik niet meer zo goed weet wat ik moet doen.

Onze dochter huilde veel en dronk veel voedingen. (fles) Gelukkig werd dat steeds iets minder en zit ik al een tijdje op 6 flessen. Het spugen nam toe en op aanraden CB en ervaringen van anderen ben ik dus JPM toe gaan voegen. Spugen werd direct minder en ze nam keurig haar flessen van 150 ml per dag. Maar 150 dronk ze niet elke keer op, maar wel vaak. Toch kwam voeding met 2 scheppen omhoog, dus niet spugen, maar bleef in haar mond.
    Dus op aanraden CB 3 scheppen toegevoegd op 150 ml. Nou en sindsdien drinkt ze dus die flessen niet meer leeg, omdat het denk ik te zwaar valt ofzo. Zelfs 120 ml redt ze niet, ze valt in slaap, huilt vaak (krampjes?) en er blijft na 150 ml bijna elke keer 80-90 ml over. Ze kon eerst zeker 3 uur tussen voedingen houden overdag en ook zelfs 4 uur soms, maar nu huilt ze dus heel vaak als ze wakker wordt na die fles en dat is soms al een UUR later of 2 uur.

Net wilde ze maar niet slapen, kon de slaap niet vatten.. huilen, huilen huilen.. uit frustratie bood ik de fles aan die dus nog op tafel stond met inhoud van de vorige voeding. En als een gek begon ze te drinken. Ik haalde die fles toen snel eruit en ze sabbelde op haar handjes.. dus weer honger! Nou net dus fles aangeboden 120 ml, ZONDER dat pitmeel en na ene paar boeren viel ze in slaap.. tevreden en al.

Tis toch niet de bedoeling dat ik door dat JPM nu weer na 1,5 - 2 uur moet voeden? ik heb ook veel spenen gebrobeerd, maar de juiste denk ik wel gevonden te hebben , 1,23 speen van Difrax, dat is het niet meen ik. Ik heb de S, de M en dus die speen geprobeerd en zet hem op 3.. Soms eerst klein en dan dus groot.

Of dus toch minder schepjes erin.. maarja dan ben ik weer bang voor het spugen, alhoewel die 120 ml net ook bleef zitten, maarja dat kan ook 2 uur later er weer uitkomen.

Meer ervaring iemand ?

Of is het gewoon het 1 of het ander... frustrerend!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de melk afkoelt en langer in de fles zit wordt het dikker.Voor sommige babies te dik om te drinken, te vermoeiend voor ze.

Makkelijke oplossing is om direct na elkaar twee halve verse flesjes te geven.

't Kan ook dat ze gewoon met wat minder toekan omdat er meer binnenblijft natuurlijk.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik herken dit ook.
    daymian was ook erg onrustig, spuugde vrij veel (binnen het normale), en was niet tevreden.
    toen ik het cb belde en alles uitlegde bleek dat ie te snel dronk, dus jpm gaan toevoegen.
    meteen merkte ik verschil, maar hij begint nu weer erg te rommelen.
    ik zit er ook aan te denken om een schepje extra (jpm) erbij te doen, maarja, wat als ie dan niet alles opdrinkt.

wij doen nu bij de laatste fles 10cc water extra en dan gaat de fles wel leeg.
    de jpm werkt in het maagje ook nog door, dus het dikt daar ook nog in.

jpm is ideaal, maar tis wel puzzelen welke hoeveelheid je erbij moet doen.

bij alyssa hebben we het ook gebruikt en we zijn ook een tijdje aan het puzzelen geweest voordat het echt goed ging.
    (dan ging het weer een paar dagen goed en zo was het weer helemaal prut tot we weer een andere hoeveelheid jpm deden of iets extra water, of juist weer niet)

ik kan je dus niet een passend antwoord geven, maar ik wil je succes wensen met het uitzoeken wat bij je kindje past.

liefs doris

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ons meisje spuugde ook heel erg veel en dus ook johannesbpm gaan gebruiken maar dan de nutrilon AR, daar zit het al in verwerkt.
    misschien kan je dat gaan proberen, daar zit al de juiste hoeveelheid in en hoef je dus niet zelf te gaan mengen.
    voor ons is het echt DE oplossing want ze spuugde zo gigantische veel, geen mondjes maar echte vloedgolven kwamen er uit. en nu helemaal niks, ja met een boertje maar dat is normaal.

ook moet je daar idd wel je speen voor aanpassen, ik heb avent flessen en speen 3 want anders dan moet ze zo hard zuigen en is ze helemaal uitgeput en drinkt ze ook idd de fles niet leeg maar komt naar een uur weer van de honger. dit gebruik ik al vanaf dat ze 3 weken is en gaat echt super! hebben weer een vrolijk, lachende meid:D

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje heeft ook voeding met toegevoegde jbpm gekregen. Het was altijd rommelen met welke speen goed was en ik vond het heel snel dik worden waardoor het slecht drinkbaar werd.
    Bij mijn zoontje ben ik ipv losse jbpm nutrilon AR gaan geven. En dit bevalt veel beter. Het word minder snel dik. Ik geef dit met de 3 standen speen van difrax. Mijn zoontje is altijd een slechte drinker geweest maar dit keer kwam het gelukkig niet door dikte van de voeding.

Als ik jou verhaal zo lees lijkt het drinken voor je dochtertje te vermoeiend en daarom komt ze alweer zo snel.

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier mijn ervaring en eventueel advies:

Ik geef friso comfort, hier zit johannespitbrood in. De voeding is hierdoor wel dikker. Ik meng deze met friso normal zodat het niet zo dik is maar wel meer schepjes comfort (120 drinken met 1 schepje normaal en 3 comfort). Doe ik dit niet krijgt ze krampjes.
    Mij hebben ze vertelt dat het dikker is, in de buik uitzet maar dat ze wel sneller weer honger hebben. 2 uur is wel erg kort, bij mij houdt zsse er ongeveer 4 uur tussen, ´s nachts 1 keer langer.

Daarbij moet de melk warmer worden dan de andere melk omdat johannespitbrood moeilijker oplost (ik koel de fles daarna weer af). Als je het niet warm genoeg maakt kunnen er klontjes ontstaan waardoor je kindje zuigt en er niets uitkomt. Je kan dus letten of er belletjes blijven komen in de fles, dat is een teken dat ze drinkt.

tip:
    Als ze krampjes heeft en je geeft daarop voeding worden de krampjes erger dus even goed naar je kindje luisteren kijken.
    Als ze krampjes hebben, zuigen ze ook graag. Mijn dochter zuigt ook op de vinger als ze krampjes heeft. als ze krampjes heeft en het is etenstijd, zorg ik eerst dat de krampjes weg zijn ze valt dan in slaap. ik maak haar een half uur later weer wakker. het klinkt sneu om haar wakker te maken maar heeft er zo meer baad bij.

suc6 en als je vragen hebt pb maar even. of in het topic maar daar kijk ik minder vaak.
    ps. hoe oud is je kindje=

groetjes Dorianne

Deel Deze Pagina