wanneer fles vasthouden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ruby28, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    vanaf wanneer gingen jullie kindjes zelf de fles vast houden?

rayan begint het steeds vaker te proberen maar hij kan het nog niet.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nooit. Had ik ook niet leuk gevonden als ze dat gedaan hadden.

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dan is de vraag toch niet voor jou bedoeld of wel?

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani doet elke keer een handje op de fles, maar met zo'n kracht dat hij hem wegduwt !
    Haha! Gekke jongen :D:D

Ben benieuwd idd. Ik denk dat de ene daar wat sneller mee is als de ander ;)

-----

@Dirksmama; Ik zie elke keer antwoorden van jou die helemaal niet van toepassing zijn, ik vind je erg "dominant" als ik dat mag zeggen ! Er ontstaan overal elke keer hele discussies !
    Als iemand een vraag stelt, beantwoord die dan als je dat kan en geef niet meteen een mening! Ieder z'n eigen ding en manier...

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sinds vandaag! :)
    Ik heb die set van Avent gekocht met die handvaten, 3 standen speen en het tuitje voor de antilek...perfect! Jens grijpt de handvaten en drinkt (op mijn schoot) zelf de fles!
    Je hebt ook flessen met zo'n gat in het midden (euhm van difrax geloof ik) misschien lukt dat ook wel? Ik gebruikte die bij Lars en Niels altijd voor het sap!

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Was in de geest van Rapley anders wel goed geweest voor hun oog-hand coordinatie :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof rond de 5 maanden.. Alleen voor het laatste stukje nog wat meer omhoog houden..
    Al is hij liever lui dan moe.. Dan stuurt hij de fles richting zijn mond, en laat hem dan los. Zo van: mama, hou jij hem vast, dan drink ik..
    Nu heeft hij wat meer de controle om de fles ook werkelijk in zijn mond te krijgen, rond de 5 maanden was dat nog niet zo..

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :)

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik heb zo'n blokjesluier opgerold eronder dan blijft de fles omhoog zeg maar. Maar idd echt zelf bewust een fles leegdrinken en hoog houden is zo rod de 9 maanden geloof ik...dan had ik ze ook gewoon in de buggy of wipstoel zitten, nu moet hij echt nog op mijn schoot.

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    rayan duwt hem wel naar zijn mond en laat zodra hij hem in zijn mond heeft meteen los.onder het drinken aait hij zijn fles wel hihi.

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja dat bedoelde ik eigenlijk.ik heb foto's dat fabian op zijn rug op de grond ligt en een fles leeg drinkt maar ik heb geen idee hoe oud hij op de foto is.

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Volgens mij word je bij elke zwangerschap dementer ik weet het ook niet meer :)
    Ik begon volgens mij met zo'n difrax fles met een gat erin en ik meen zo rond de 9 maanden...ah we merken het wel ;)
    Haha Rayan houdt ook al zoveel van zijn fles, Jens vind de zijne ook errug lief :)

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat doet Louise ook! Zodra ze die speen voelt gaan haar armpjes wijd en als ik de fles niet vast houd, valt hij gewoon ;)

Volgens mij vindt ze het wel makkelijk zo, ben ook wel benieuwd wanneer zij het zelf gaat doen.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :) :)

verder on topic:

Bij Zoë houd ik sinds vorige week in het midden boven haar buik steeds die fles, ze pakt en dan en bengt em naar haar mond, maar houd hem maar heel even vast, denk dat ie nog te zwaar is o.i.d. maar gaat goed in ieder geval....

kids waren hier gemiddeld een maand of 4 - 4,5 toen ze zelf hun flesje vast konden houden...gewoon een beetje spelen ermee en tis nog leuk om te zien ook... ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Robin hield af en toe de fles vast vanaf een maand of tweeëneenhalf a drie. Maar goed, meestal gleed hij dan weer langzaam naar beneden, dus hielden we hem samen vast.
    De melkflessen houd ik nog steeds vast, vaak heeft ze haar handjes er omheen, maar soms laat ze haar armen ook hangen. Haar sapje krijgt ze 's middags uit zo'n aventfles met handvatjes en die drinkt ze zelf op in haar wipstoeltje, ze wordt er steeds handiger in.

16. randi

randi Niet meer actief

@smoekie awel ons tia doet dat dus ook, telkens haar 2 handen rond de fles en ze lost niet totdat die op is :) maar ze kan ze natuurlijk nog niet opheffen maar vroeg me toen ook af van hoe lang het zou duren dat ze dit wel kon. dacht eerst van 4a5 maand gaat nog veels te vroeg zijn maar blijkbaar kan dit dus toch. ga der eens extra opletten se en in't oog houden en laat het hier dan wel weten ;) van mijn 2 oudste kan ik het me eerlijk gezegdt niet meer herinneren :oops:

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vindt het altijd heerlijk om te zien wat ze allemaal doet met die fles, ze wil zo graag van alles...ze wil constant maar naar voren komen om "gewoon" te zitten, heb je haar vast op je schoot probeert ze "kracht" te zetten met haar benen om te staan,houd je haar handjes vast zodat ze daar "steun" aan heeft trekt ze zich op zodat ze hehe eindelijk staat, en dan is het goed krijg je een smile van oor tot oor... :)

de fles wil ze zo graag naar haar mond hebben maar ja het vastpakken en dan ook echt "vasthouden" heb ze nog niet onder de knie he... ;)

ligt ze op het kleed op haar buik zie je dat ze naar het speeltje toe wil wat voor haar ligt, maar ja lukt natuurlijk nog niet echt ;) maar je ziet wel dat ze dondersgoed weten "hoe" ze vooruit moeten komen (door de beentjes op te trekken) maar het ze ontbreekt aan de kracht... :)

heerlijk om te zien gewoon... :)

18. randi

randi Niet meer actief

wel ik vind tia s'morgens telkens onderaan haar bed i.p.v. in het midden en dit met haar slaapzak aan hé :) en nina duwt zich met haar beentjes steeds omhoog in haar park zodat ze met haar hoofd volledig tegen de bekleding zit. ze hebben beiden duidelijk geen zittend gat :)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik bedoel dit echt niet als aanval hoor, maar waarom zou je willen dat je kind zelf de fles vasthoudt? Je mist dan toch helemaal dat intieme van het voeden? Vandaar mijn reactie dat ik dat echt niet leuk gevonden zou hebben.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi houdt altijd een vinger vast vd hand waarmee ik haar flesje vasthoudt, soms houdt ze em tegen het flesje zelf aan, maar vasthouden is ht echt neit te noemen.
    Geeft ook niet, komt vanzelf wel ;)

Deel Deze Pagina