Hoe zit het nou met hoeveelheid opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marijntje, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoe zit het nou met flesvoeding? ik zou het moeten weten na bijna 10 maanden maar tel je nou de 180 cc water of wat 180 en 6 schepjes maken samen dus 200 cc? Dus als ze 500 cc opvolgmelk mag op een dag mag ze dan 1 x 180/6 en 2 x 150/5 dus 480 cc water (plus de schepjes?). of is dat dan te veel?

Fleur heeft honger merik ik en ik denk dat ze te weinig krijgt met aan melkproducten op een dag: pap van 180/6 en een fles melk van 150/5 (na de boterham) en soms wat yoghurt van 60 cc (na het warme eten). Telt yoghurt nou wel of niet mee als zuivel/opvolgmelk? Ik snap er soms echt niets van.

Ik hoor het graag.

Bedankt, Marijn

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je telt water PLUS schepjes PLUS andere zuivel, zoals yoghurt en kwark. En dat totaal daar kijk je naar.

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ok, dat is duidelijk dan. Ik twijfel soms omdat Fleur wel de enige lijkt van de kindjes hier die niet voor het slapen gaan nog een fles krijgt. Ik lees dat sommige Consultatie Bureau's nog 3 flessen aanraden tot 1 jaar. Die van mij dus niet!

Thanks, Marijn

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi marijn

Zoƫ hier krijgt ook nog fles voor het naar bed gaan, anders haal ik de minimaal 300ml voorgeshreven opvolgmelk niet! Ze drinkt haar flesjes na de boterham namelijk niet leeg!

twinny

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar als jij denkt dat ze te weinig krijgt of nog honger heeft, dan kun je haar toch een extra flesje bijgeven? Ik zou niet teveel vasthouden aan de "regels" van het cb hoor...

Louise krijgt ook geen fles voor het slapengaan, maar zij krijgt nog wel 3 flessen op een dag, 8 uur, 12 uur en 4 uur. Die van 12 uur maak ik pap mee en tegen 6 uur krijgt ze haar warme hap, daarna gaat ze slapen.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik moet erg mijn best doen om mijn dochtertje 500 ml aan zuivel per dag te geven. Ze drinkt sinds kort hooguit 100 cc per fles (en ik zit op drie flessen, maar ik geef er vaak ook 4, vooral omdat ze steeds maar de helft drinkt). en verder geef ik ook wat yoghurt na de warme maaltijd. Dan gaat ze slapen maar om een uur of 2200 maak ik haar nog steeds wakker voor het laatste flesje anders zit ze soms maar op 300 zuivel per dag.
    Gelukkig drinkt ze nu heel goed water, en de hapjes en de boterham gaan er goed in!
    Ik luister naar het CB maar doe het wel op mijn manier: namelijk wat goed voelt.

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Bedankt voor de reacties dames. Ze krijgt nu gewoon een flesje van 150/5 voor het slapen gaan rond 19:00 uur en 's ochtends pap van 180/6. Na de lunch een beker sap en om de dag wat yoghurt na het warme eten of met wat fruit tussendoor. Nu gaat het goed gelukkig en als ze wat minder slaap nodig gaat hebben tegen de tijd dat ze 1 is en ook rond 18 haar eten krijgt laat ik die laatste fles weg en krijgt ze weer wat melk na de lunch om het op 300 cc te hebben tzt.

Denk dat ik wel 5 x van schema ben veranderd (niet drastisch) sinds ze 8 maanden is!

Maar inderdaad niet te veel naar het CB luisteren en je eigen gevoel volgen. Maar omdat ze redelijk mollig is ga je je toch snel zorgen maken over hoeveelheden.

Groetjes, M

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goed zo Marijntje, geniet lekker van Fleur!

Deel Deze Pagina