Wanneer komt onze uk weer in zijn oude drinkritme?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 12309, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 12309

12309 Niet meer actief

Timo is vanaf zaterdagnacht ontzettend ziek geweest. Spugen, spuitluiers, koorts etc. Zondag, maandag en dinsdag bij de ha geweest. Hij bleek het Rotavirus waarsch te hebben kwamen ze maandag achter. Op maandag was hij al aan het uitdrogen, maar met ORS hebben we 'm er weer bovenop gekregen. Tot zaterdagmiddag dronk ie 5x 180 + 6 meestal helemaal op (6490 gr) en nu drinkt ie per keer maar 120/100. Moet ik me hier zorgen over maken? Zelf denk ik dat zijnmaagje en darmen zo van slag zijn dat hij gewoon niet meer op kan.
    Vanaf gistermiddag gelukkig geen spuitluiers meer trouwens!

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ons mannetje is ook flink ziek geweest en had totaal geen ritme meer.
    Wij zijn al met al (schrik niet) 5 weken totaal bezig geweest voor dat we het ritme weer terug hadden.

Vanacht was het voor het eerst ook weer dat we hebben kunnen doorslapen.

Neem je tijd, en geef Timo de tijd om weer aan een ritme te komen.
    Het drinken komt ook weer goed, zolang hij allert is en hij tervreden is met zijn flessen is er weinig aan de hand, Wij hadden dat ook, Quinn dronk weinig naar wat wij gewend waren, maar hij dee het er goed op en iedere keer dronk hij weer een beetje meer.

Heel veel succes

3. 12309

12309 Niet meer actief

Ok, dank je voor je antwoord. Het is meer dat ik me zorgen maak of het goed gaat. Sinds het maandag zo slecht ging, hij kreeg een muizenkopje zo iel en reageerde amper meer pieker ik me suf over Timo.
    Hij reageert weer goed op me, huilt gelukkig weer (nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn) en begint weer te kwebbelen.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Gelukkig dat hij weer beter op je reageerd. Goed in de gaten blijven houden en zodra je het niet vrtrouwd de ha bellen.
    Misschien voorlopig ook nog de ors aan blijven bieden.

5. 12309

12309 Niet meer actief

De narigheid is dat als ik ORs aanbied Timo dan nog minder voeding drinkt. Ik wil straks proberen om eerst de melk te geven en daarna afgekoeld gekookt water te geven.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kan wel even duren meid, maar met wat hij nu drinkt 100-120 hoef je je verder geen zorgen te maken, ik zou wel wat vaker en ook wat langer een flesje aanbieden...

Zoƫ is pasgeleden ook ontzettend ziek geweest, ook koorts-diarree- en heel heel slecht eten, maar ze at "genoeg" om niet uit te drogen, en normaal krijgt ze zo rond half 9 haar laatste fles, maar nu maakt ik haar ook om 22 en 00 wakker om proberen er wat in te krijgen, ging niet veel in, maar toch beide keren zo rond de 80 cc en na 00 liet ik haar dan liggen en pakte ik haar zelf weer om half 6 daar waar ik haar normaal laat liggen tot half 8....

ze is toen vanzelf weer "goed" gaan drinken na pakweg een dikke week...

nu vorige week ook weer niet helemaal lekker, lichte verhoging, en weinig drinken, en pas sinds eergisteren gaan we weer richting de 200 ipv onder de 100....

maar ze is vrolijk, lacht genoeg, plast en poept goed, slaapt goed dus tja verder niets verontrustends ondanks dat ze zo weinig dronk, maar ook dit keer weer rustig aan steeds meer drinken, ondanks het warme weer...

heb haar gisteren voor het eerst weer "laten liggen" vanaf 9 uur tot vanmorgen half 7....

houd de kleine gewoon goed in de gaten...

gr.smoekie

7. 12309

12309 Niet meer actief

Hij komt wel op zijn oude voedingstijden maar slaapt nog ontzettend veel.
    Alleen voor de laatste fles om 23.00 moet ik 'm altijd wakker maken. Ben in ieder geval wel wat meer gerust.
    bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik echt wat mee. Het neemt ook een heel stuk onrust weg. Ik sta nu sinds dit weekend 'm helemaal te observeren, hou alle luiers en aantal gedronken ml bij.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier ook hoor meid, ze heeft dagen gehad dan dronk net iets meer dan 500 ml over de hele dag tm 00.00 uur :( vanaf dinsdag drinkt ze weer beter en zit ze nu gemiddeld rond de 750 dus er zit weer "schot" in...

gelukkig had ze "genoeg" dikke plasluiers en ook poepte ze "normaal' dus dat scheelde alweer...

komt vanzelf weer goed...

gr.smoekie

9. 12309

12309 Niet meer actief

Ik ben helemaal in de wolken. Timo heeft net 200 ml in 1x gedronken! Ik heb nu door waar het 'euvel' zit. Door de melk raakt zijn maagje/darmen geirriteerd en wil ie niet meer drinken. Hij huilde nl net zo als bij krampjes. Ik heb hem zijn speen gegeven, getroost en weer de fles aangeboden. Met 4x stoppen heeft hij heel vrolijk zijn fles binnen en heeft niks terug gegeven.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw dat herken ik wel de cc bij houden, heb hier nog een hele pag bij gehouden, het slechte wat hij gedronken had was 2 dagen 100cc het had niet langer mogen duren.
    Een paar dagen net aan 400 cc maar hij redde het erop, hij sliep ook veel maar dat hebben ze ook nodig. Op de momenten dat hij wakker was bood ik drinken aan iedere cc was er weer eentje

Goed van Timo dat hij er weer een goede fles in heeft! Nu zo doorzetten Timo

11. 12309

12309 Niet meer actief

Net weer een hele fles leeg. af en toe drinkt ie ook 140, maar het weer zit ok niet mee. De ontlasting was net ook beter, gister keihard en nu normaal, alleen nog een ander kleurtje. Ik heb mijn cadeau voor moederdag al, Timo wordt beter!

Deel Deze Pagina