Ons mannetje (ruim 3 maanden) blijft 's nachts rond 5 uur komen, na die voeding (150+5) komt hij dan weer rond 8.15. Hij drinkt overdag echt rond de liter (soms zelfs meer) Hij krijgt 6 voedingen (vanwege de voeding 's nachts) Hij is te vroeg geboren (4 weken), hierdoor drinkt hij al weken rond de liter (heeft het CB nooit moeilijk over gedaan) Ik weet dat om 5.00 de lichte slaap begint, daarom wordt hij waarschijnlijk wakker... Hoe kan ik dit tijdstip wat meer naar voren schuiven. Speentje helpt niet, want het is echt huilen..... Moet ik hem laten huilen? flesje verkleinen? Heb wel echt het idee dat hij honger heeft.... (hij drinkt trouwens hypo-allergeen)
Hallo, Wanneer je kindje de hoeveelheid voeding krijgt die past bij zijn gewicht is het geen probleem om 6 voedingen van 165 ml aan te bieden. Eventueel kun je ook proberen om 180 ml water met 6 schepjes voeding aan te bieden als je kindje meer dan 5 kg weegt. Het is dan wel belangrijk dat de voeding in de nacht vervalt. Mocht je zoontje in de nacht toch komen kun je eventueel eenbeetje lauwe rooibosthee aanbieden. Groetjes Eveline
we geven ook flessen van 180+6 (4) en 2 van 150+5. vannacht ging het goed. Bij het pruttelen om 5.00 ben ik niet naar hem toe gegaan en na een tijdje viel hij dus weer in slaap. Om 6.30 ging hij weer pruttelen en toen ben ik zijn fles gaan maken...