Hoi, Ik zit een beetje met mn handen in het haar.. Mijn dochtertje is 10 maanden en kreeg nog borstvoeding zo'n 4x per dag. Ik ben nu 6 weken zwanger van de 2e en sinds een paar dagen wil ze nauwelijks meer bij me drinken, alleen smorgens vroeg een paar slokjes, als ik het verder probeer draait ze haar hoofd weg, ze wil echt niet. Mijn voeding begint ook terug te lopen, ik kolf nu 3x per dag om de boel op gang te komen, kolf dan zo'n 80cc/keer. Als ik een flesje ontdooide borstvoeding geef drinkt ze dat prima. Mijn voorraad is bijna op. Gewone melk, kunstvoeding en pap wil ze absoluut niet drinken. Ze lust wel toetjes, en een paar slokjes roosvicee. Ze drinkt nu erg weinig, en heeft weinig plasluiers. Verder heeft ze op moment ook nog de waterpokken waardoor ze wat verhoging heeft en ik me wel zorgen maak of ze genoeg drinkt. Het liefst zou ik nog even door gegaan zijn met borstvoeding geven, het voelt als een abrupt einde zo, maar als het niet anders is kan ik me er ook bij neer leggen. Hebben jullie misschien wat tips voor mij? Alvast hartelijk dank!
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap. Naar voor je zeg van de borstvoeding. Het is wel een reactie die veel kinderen vertonen. Als je zwanger bent gaat de melk anders smaken, en de productie kan terug lopen. Sommige kinderen vinden het minder lekker dan. ALs je het zelf nog fijn vindt om BV te geven, en je dochter kan het goed gebruiken begrijp ik ( drinkt niet veel anders, en is waardevol nu bij waterpokken), dan zou ik doorgaan met kolven en de afgekolfde melk geven. Soms kan het ook even wennen zijn en drinkt ze over een paar weken wel weer aan de borst. Succes en bij meer vragen weet je ons te vinden. Mirjam