hallo, ik zou nog een klein flesje willen bijgeven aan men zoontje,maar weet niet wanneer juist? rond . zijn schema is: 7u flesje 11u groenten 15u fruit 19u flesje wanneer denken jullie dat het het beste is? ofwel 7u flesje 10u flesje 12u groente 15u fruit 19u flesje of 7u flesje 11u groente en flesje 15u fruit 19u flesje of 7u flesje 11u groente 13.30u flesje 16u groente 19.30 flesje. ik zit gewoon constant te twijfelen..?
ik zou dan voor het laatste schema gaan lijkt me het best verdeeld maar 2x groenten? zal wss een typfout zijn
Als dit zijn schema is van wat hij nu krijg dan komt dat op mij wel als weinig over. Het is de bedoeling dat je zoon uitkomt op 3 maaltijden per dag net als volwassenen dat doen. Ontbijt tussendoor lunch tussendoor avondeten en eventueel nog iets voor het na bed gaan. Ik zou dus gaan voor flesje groente/fruit flesje groente/fruit flesje Groetjes Anita
Ik zou rond een uur of 12 voor een klein flesje met een broodje gaan? Idd de bedoeling is dat ze overgaan naar 3 hoofdmaaltijden, waarbij fruit wordt gezien als een tussendoortje.
hey, ja ik vond ook dat hij weinig kreeg ,darmee dat ik nog een flesje extra wou geven. maar in de creche vertikken ze het... ik had gevraagd om ron 13.30u een flesje te geven. ze hebben dat 1 keer gedaan en zeiden me dat hij dan rond 16u zen fruitpap niet genoeg at en dat ze dit toch belangrijker vonden. maar als we het echt wilden zouden ze het flesje dan toch maar geven. ik geef elke dag zen poeder,papfles en water mee en krijg het savonds (als mijn vriend hem gaat afhalen) elke keer terug mee. dus ze geven het NIET. en ja inderdaad die groentepap in de namiddag moet fruitpap zijn ..typfout
Ik geef: 7.00 fles 10.30 fruit 12.00 fles 15.00 broodkorst/rijstwafeltje/liga met wat water/diksap en als dat echt niet wil een flesje van 100cc met 1 of 2 schepjes ofzo. 17.00 groente 19.00 fles Een klein flesje tussendoor met melk (desnoods wat verdund) of iets van water of sap lijkt me helemaal niet raar... Jammer dat de creche zo moeilijk doet.
Toen Merel ruim 7 maanden was kreeg ze 7.00 flesje 150/5 9.30 fruit 11.30 broodje met wat melk(100cc) 14.30 flesje 150/5 17.00 groente 19.00 flesje 150/5 (tussendoortjes wil ze niet!) 4 keer lijkt me veeel te weinig voor een 7 maanden oude baby hoor. En als ze het op het dagverblijf niet geven......ze hebben toch te geven wat jij ze zegt? Of werkt dat niet zo. Ze horen zich toch aan jou schema te houden?
Wat belachelijk van jouw creche zeg. Het fruit is erbij en de hoofdvoeding is nog de melk op deze leeftijd. Het belangrijkste lijkt mij dan de fles. Mijn zoontje (vandaag 7 maanden) zit nog op 5 melkvoedingen per dag met daarnaast een fruithap en groentehap.
ik zou zelf zowieso na het fruithapje nog een flesje melk doen, en je kunt ook makkelijk een klein flesje na het groentehapje geven hoor, het hoeft geen volle fles te zijn, maar gewoon iets van 100 ofzo... gr.smoekie
welja smoekie, zo dacht ik het ook. tja van de creche,heb er geen goed gevoel niet meer bij. wij doen het thuis wel met een flesje extr 120/4 en dan heeft hij nog niet genoeg,geef dan nog eens 120/4. en zen fruitpap en groentepap eet hij dan ook goed bij ons,dus ik snap niet dat hij het daar dan niet doet... denk wel dat ik het rond 9.30 a 10uur ga geven of om 13.30u,dan komen we savonds rond 20u uit (das beter voor mij) langd de ene kant ,als ik het om 13.30 geef zit het tussen groente en fruit wat ideaal is(anders geeft hij teveel over). maar smorgens is dan weer beter als je eens een namiddag op stap wil gaan...