wanneer flessen afbouwen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissSol, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hoihoi,
    Ons ventje is nog erg klein hoor (bijna 4 weken), maar ik was benieuwd wanneer jullie de voeding konden afbouwen. Ons ventje krijgt momenteel nog 7 flessen, hij slaapt de laatste paar nachten wel steeds 5 a 6 uur door maar overdag komt hij nog elke 3 uur, hij krijgt momenteel 110cc aangemaakte voeding. Morgen word hij weer gewogen dus ben benieuwd wat hij gegroeit is.
    Wanneer gaf jullie kindje aan met grotere voedingen te kunnen? Ons kleintje drinkt de ene keer wel zijn fles leeg dat ik denk hij had wel meer op gekund en de andere keer laat hij wat over, dat wisselt nog erg. Meestal probeer ik s'avonds een grotere fles te geven maar eigenlijk drinkt hij dan ook nooit meer dan 110cc.
    Wat mij betrefd hoeft hij nog niet naar minder voedingen, maar ben gewoon benieuwd hoe het bij jullie kindjes gegaan is.

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Min zoontje is nu 4 maanden ik moet eerlijk zeggen dat dat bij hem altijd vanzelf ging. Volgens mij ging hij op een gegeven moment gewoon een langere tijd tussen de voedingen laten. Eerst 3 uur en later 4 uur. Meestal geven ze op het cb ook wel aan dat je een voeding minder mag gaan geven. heeft ook met het gewicht te maken volgens mij. Succes hoor!!! En s'nachts 5 tot 6 uur slapen is al heel knap voor zo'n ukkie!!!

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier deden we altijd de fles verhogen als hij:
    1. een aantal dagen al zijn flessen helemaal leeg dronk
    én
    2. ineens eerder voor een voeding kwam.

Werkte hier erg goed.
    Moet er wel bij zeggen: wij deden voeden op verzoek. Ook daarbij heeft je kindje vanzelf een eigen ritme. Hier dronk zoon bijvoorbeeld 's ochtends om de 3u, 's middags om de 4 á 5u en 's nachts al snel niet meer.

Op deze manier hebben we dus altijd zijn flessen verhoogd en gingen er automatisch flessen vanaf.

Deel Deze Pagina