Lichaamsbouw: wanneer duidelijk?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Omelet, Apr 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wanneer krijg je eigenlijk een beeld van de lichaamsbouw van je kindje? Dus of ze later als ze groot zijn (;)) lang, kort, dik, dun of iets daar tussenin zullen zijn?

Mijn zoontje is nu met zijn lengte gemiddeld terwijl de verwachting is dat hij 'ooit' lang zal worden omdat wij dat ook beide zijn. Met zijn gewicht is hij iets onder gemiddeld, maar hij heeft wel heerlijke spekkige bovenbenen bijvoorbeeld. Die best kort zijn, in vergelijking met zijn bovenlijf.

Wel het knapste kind ever natuurlijk en dat zal nooit veranderen (:cool:), maar ben benieuwd of dit betekent dat hij later ook gemiddeld kwa lengte zal zijn, licht en met flinke bovenbenen. En zo nee, wanneer heb je een indicatie van hoe hij er wél uit zal zien?

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Geen idee, maar ik ben er ook wel benieuwd naar.

Ben zelf namelijk als kind altijd veel te zwaar geweest en nu nog :(

Mijn man heeft wel een normaal postuur en was als kind echt heel tenger. Nu lijkt mij zoontje uiterlijk heel erg op mijn man.
    Stiekum hoop ik wat postuur betreft ook.

Maar Lucas groeit hard, zowel in de lengte als gewicht. Hij oogt niet te dik hoor, volgens mij kan een baby'tje ook nog niet echt te dik zijn:). Maar als mensen hem zien zeggen ze wel meteen: oh das een lekkere dikkerd, met een knipoog naar mij...en dat vind ik ZOOO ERG, hij is nog geen 4 maanden oud en krijgt dit al...

Ik ben als de dood dat mijn kind te dik wordt, dat wil ik echt voorkomen voor zover ik dat als ouder kan, want mijn jeugd gun ik niemand....

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe mijn zoontje er uit komt te zien. Qua lengte en gewicht zit hij nu net onder de curve, terwijl de verwachting is dat hij ruim 1.90 wordt!
    Hij heeft nog zo'n lekker bol babybuikje, verder is hij vrij slank.
    Ons consultatieburo zegt dat lengte/gewicht op deze leeftijd nog niet zoveel zegt.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Onze oudste zat heel lang onder de gemiddelde lijn. Vanaf dat ze 2.5 is is ze pas echt gaan groeien en nu komt ze met lengte en gewicht op +2!!
    Ik weet natuurlijk niet of dat zo blijft, maar ik kom wel uit een hele "lange" familie. (over de 2 meter, ik ben zelf 1.78).

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    #5 Omelet, Apr 9, 2012
    Last edited: Apr 9, 2012
    @Superjollie: Ja grappig he, mijn mannetje moet zo'n 2 meter worden volgens de voorspellingen.
    Tot 6 maanden was hij trouwens +1 (CB-curve) wat betreft gewicht, heerlijke rollen, dat zie ik graag bij baby's :D

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

volgens mij is er niks van te zeggen. Ik was extreem mager, mij hebben ze bijgevoerd en ben bij de kinderarts geweest. (niks meer van te zien ;)
    Ook ben ik met 10 jaar helemaal berekend in het ziekenhuis, ivm rug, ik heb ook in het gips gezeten met mijn rug, ik zou 1,78 worden.... (door fotos, handmeting en weet ik veel gedaan). Ik ben gestopt helaas met 1.68.

Mijn broertje is altijd klein geweest, met 13 kon hij niet op een grote fiets naar school. Hij is nu ruim 1,85. Hij was vreselijk dik, dat hij alleen maar tuinbroeken aankon. Hij moet nu eten om op gewicht te blijven (hij traint en eet zich te pletter).
    gr brenda

7. Lau83

Lau83 Actief lid

Jan 28, 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Ik was als baby echt moddervet (en dan ook echt heel dik hoor!) maar sinds ik ben gaan lopen ben ik slank geworden en nu nog heb ik nooit last gehad van overgewicht. Natuurlijk speelt bouw wel mee maar vooral eetgewoonte in je jeugd bepalen je latere figuur!

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Leuk, al die ervaringen :)

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik vraag me dat ook af omdat mijn kids erg lang en flink zijn.
    Mijn oudste zoon was met 6 maanden 86 cm en 12 kilo,die werd toen al op 2m08 geschat(vader is 2m03.)Nu is hij net 12,en is al groter dan ik.

Mijn middelste zoon is nu net 4,5 jaar en is al 1m30.
    Mijn jongste meisje is bijna 4 maanden,weegt nu 8 kilo en is 68 cm lang.
    Dat mijn kids groot zijn vind ik niet erg,maar ze worden wel altijd overschat omdat de mensen denken dat ze veel ouder zijn.

Mijn meisje van bijna 4 maanden word al dik 6,5 maand geschat.

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    Ik was als kind altijd groot en niet dik maar wel gevuld.
    Vroeger kreeg mijn moeder altijd het advies om me niet aan veel eten te laten wennen. (vroeguhhh)
    Hoe groot ik precies was weet ik niet, maar op schoolfoto's ben ik altijd verreweg de langste en ook de jongste.
    Ik ben 186 geworden, langer dan mijn vader én moeder.

Mijn man was altijd tenger en niet lang. Die begon pas te groeien in de puberteit en die is 190

Onze oudste is een flinke baby geweest, ook echt gevuld. Maar vanaf dat ze liep is ze lang en slank.

Onze jongste is een bulkje. Lekker gevuld en maar iets langer dan gemiddeld.

Ben erg benieuw, gezien onze lengte zou je denken dat onze dochters ook lang zijn.
    Onze oudste wordt ook vaak overschat, erg vervelend is dat:(

Share This Page