Drama met tandjes poetsen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baddie, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Mijn zoontje is 13 maanden,en tandjes poetsen is iedere avond weer een drama.
    Hij trekt iedere keer zijn mondje weg,of begint te jammeren of te huilen. Ik wil niks forceren of dwingen,maar tandjes poetsen is toch wel belangrijk. Ook al is het maar heel eventjes.
    Heb het op een speelse manier geprobeerd,heb al 2 tandenborsteltjes (ook eentje voor hem),dus dan kauwt hij er maar een beetje op.
    Herkenbaar? Tips?

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wij zingen poesje maauw. Is het liedje afgelopen dan zijn we ook echt klaar.
    Goed gepoetst of niet. Daarna krijgt hij de tandenborstel om zelf nog even te poetsen/ kauwen.

Om de dag poest ik wat beter en zingen we dus 2 liedjes.
    Tandarst zei dat sabbelen op tandpasta bij weinig tandjes ook voldoende was.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Voor nu is het belangrijk dat je ze gewoon laten wennen aan de tandenborstel en aan het "poetsen". Dus het is nog geen echte ramp als je niet bij alle tandjes kan. Hier gaat het de ene dag super en de andere dag helemaal niet. Ik doe het 2x per dag zodat hij er wel aan gewend blijft dat ik het doe ook al lukt het niet.
    's Ochtends zet ik hem vaak op de wc met de klep dicht en poetsen we samen. Hij zijn eigen borstel en ik ook. Dan doe ik het overdreven: ik zeg aaaaahhhhh en laat zien hoe ik poets en 9 van de 10x wil hij ook mijn tanden poetsen, nou ja prima. Voordat hij naar bed gaat leg ik hem op zn rug op de commode en meestal zegt hij zelf aaah of ik zing een liedje en dan lukt het vaak wel.

Gewoon blijven herhalen, samen poetsen,liedjes zingen, hem zelf laten poetsen. In ieder geval het leuk laten zijn en hem niet half in de houtgreep houden om die tanden te kunnen poetsen!

xxx

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik een handpop en maak er dan een toneelstukje van. Mes het proberen waard?

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wel herkenbaar hoor!

Ik probeer ook alles om 't leuk te houden met o.a. de tips die hier al gegeven zijn, ik zing er praktisch altijd bij, maar dat werkt niet altijd even super. ;)

Vanavond was hij zo verschrikkelijk moe, bij het eten was hij al jengelig en dan weet ik dat wanneer ik met 'm naar boven ga om te wassen, pyjamaatje aan en tandjes te poetsen het erg gezellig gaat worden. ;) Dennis is ook een sterk ventje en komt soms echt volop in verzet, dan is het best lastig!

Ik blijf dan wel rustig en ga rustig door met zingen en gekdoen (gekke geluiden maken helpt hier dan nog het beste, lol) en uiteindelijk ben ik dan toch even overal geweest met de tandenborstel en dan is het genoeg. Ik zeg ook altijd dat we nog een verhaaltje gaan lezen en dan weet ie dat er nog wat leuks komt (heeft ie al echt door) en gaat het beter.

6. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Dankje voor jullie reacties! Ik doe het ook altijd wel op een speelse manier. Liedjes zingen is idd ook nog een optie. (dat vind hij zowiezo leuk).
    Maar meestal is hij zo moe s'avonds,dat tandjes poetsen bijna niet meer gaat. Hij sabbelt daarna wel op de tandpasta en de tandenborstel ;)
    Misschien gaat het met de tijd beter.
    Dankjullie wel voor de tips!

Deel Deze Pagina