Hallo. Ik neem sinds 2015 ouderschapsverlof op. Daarvoor werkte ik 36 uur, 100%. Nu werk ik 77,8 % en de rest is ouderschapsverlof. Tussendoor heb ik nog een wijziging gedaan om minder te werken en meer ouderschapsverlof op te nemen. Binnenkort ga ik met zwangerschapsverlof. Word dan het salaris uitbetaald wat je voor je verlof kreeg? In het computersysteem die onze roosters en gewerkte uren berekend staat een contract van 28 uur, 77,8 % dus. Komt het dan wel goed met het salaris wat betaald word tijdens het zwangerschapsverlof? Met vriendelijke groeten Sandra
Beste Sandra, Bij het berekenen van de hoogte van de zwangerschapsuitkering kijken we niet naar het ouderschapsverlof. UWV berekent de hoogte van je zwangerschapsuitkering met het loon dat je verdiende voordat je ouderschapsverlof opnam. Voor jou betekent dit dat de hoogte wordt berekend aan de hand van het loon wat je verdiende toen je nog 36 uur werkte. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team