hoeveel mag een baby van 5 maanden eten/drinken???

Discussion in 'Voeding' started by karin361, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    hallo moeders!

ik heb even een vraagje ik heb een zoontje van 5 maanden en nu ben ik heel nieuwsgierig wat de kleine man mag hebben...

hij krijgt nu 4 flessen van 180 cc water + 6 voeding
    en hij krijgt een half potje groente

is dit genoeg? want hij begint er niet meer tevreden mee te zijn.

graag jullie tips

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hoe zwaar is hij ongeveer? Want hij mag 150 x het aantal kilo's per 24 uur met de max. van 1 liter.

Je kan van 1 flesje of een half flesje ook een pap maken van rijstebloem dat vult meer. Dan kan je de andere helft nog zo geven.

Als je al langer verschillende groentes geeft kan je misschien ook met fruit beginnen tussen de flesjes door.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij meer honger heeft moet je meer flessen geven, hij zit nog ang niet aan de max.

4. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    vlak bij eindhoven
    robin woog bij de 4 maanden 7780 en is 65 cm lang! maar dat was een maand geleden...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Je kan rijstebloem in de laatste fles doen, de groenten ophogen naar de hoeveelheid van een heel potje en starten met fruithap?
    Ik weet zelf ook niet zo goed hoe snel je mag ophogen, ik heb die vraag zelf ook. Volgende week gaan we pas weer naar het CB. Mn dochtertje eet momenteel best een boel vind ik, maar ze drinkt haar flessen er nog helemaal schoon naast op!
    Ze krijgt 4 flessen van 200, in de eerste fles doen we lichte granen pap ( bij 5 maanden deden we in de laatste rijstebloem).
    daarnaast ca 1 stuk fruit ( appel of peer, of halve banaan) en groenten hap de heoveelheid van een half potje gok ik. Daarnaast ben ik nu net begonnen met het geven van een broodkorst.

6. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tobias (volgende week vijf maanden) krijgt vijf flessen van 180+6 (soms 4 als hij niet wakker wordt voor z'n late voeding), een potje fruit (125 gram) en wat hapjes groente (paar theelepels). De laatste dagen drinkt hij z'n flessen tot op de laatste druppel leeg dus gaan idd maar eens met een pap/rijstemeel beginnen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor zes maanden mag vast voedsel geen melkvoeding verdringen. Van melk groeien ze, met vast voedsel doet hun lijfje nog niet veel. Als een kind onder de zes maanden honger heeft en nog niet op het maximum van 30 schepjes zit, dan geef je meer melk. Of je dan verder vast voedsel geeft moet je zelf weten, maar melk is echt belangrijker voor je kind.

8. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    vlak bij eindhoven
    wat bedoel je met 30 schepjes?

9. Krissie84

Krissie84 Actief lid

Dec 30, 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het max aantal schepjes poeder wat je per dag mag geven. Je geeft nu 24 schepjes (4 x 180/6). Als je nu dus nog 1 fles van 180/6 bij geeft zit je op 30 schepjes. Dit staat gelijk aan 1 liter en dus de max voor 1 dag.

10. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    vlak bij eindhoven
    ooh zo.. ik kijk het ff aan want hij krijgt nu ook al zen 2e tand door misschien dat die daarom zo onrustig is.

Share This Page