wanneer fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door firstone, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    #1 firstone, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2010
    Hallo, ik ben benieuwd wanneer jullie kleintjes voor het eerst fruit kregen. Op de potjes staat vanaf 4 maanden, maar in mijn fotoalbum zie ik op de foto dat ik al vanaf 8 weken fruit kreeg.
    Wat denken jullie?
    Oh ja, onze boef is nu bijna 3 maand...

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg toen hij 3 maanden was zijn fruithap. Langzaam mee begonnen. Eerst met banaan.
    Ik kreeg ook toen ik volgens mij 8 weken oud was fruit. Maar het cb heeft zijn richtlijnen he en die zeggen dat het niet goed is en dat je pas vanaf 4 maanden het liefst 6 maanden kan beginnen met fruit. Ik vind het onzin dus begon toen hij net 3 maanden was. Ik ben er ook groot mee geworden dus waarom mijn kleine niet. Alleen zou wel goed opletten hoe je kindje op fruit reageerd, m.o.o. buikkrampjes ofzo. Dat deed ik wel. Als hij er last van zou krijgen zou ik wel direct stoppen.

Moet ook wel zeggen dat mijn kleine een reflux had en dat ook 1 van de redenen was dat ik eerder met fruit en groente ben begonnen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Absoluut op z'n vroegst vanaf 4 maanden... We zijn wijzer geworden inmiddels! Studie heeft uitgewezen dat zo vroeg beginnen echt niet goed is nog voor je kleintje (uitzonderingen daargelaten, met reflux bijvoorbeeld - maar dan is het ook weleens kiezen uit 2 kwaden volgens mij)
    6 maanden is eigenlijk nog beter, maar ik moet bekennen dat wij ook met 4 maanden begonnen zijn; wat ik echter bij een 2e waarschijnlijk niet zou doen. Ik vond het een heel getob -omdat ze het nog niet snapte.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Met 6 maanden, omdat het voor die tijd gewoon nog niet nodig is en ivm allergien.

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan eet al met 4 maand fruit. en sinds 5 maand groente( hij wilde het niet eerder, wel geprobeerd ging week goed daarna niet meer hih )

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De adviezen van tegenwoordig verschillen nogal. Maar doorsnee kan gezegd worden: zeker niet voor de 4 maanden, en uiterlijk bij 6 maanden..
    Ons CB adviseerde 5,5 maand groente en dan met 6 maand fruit.
    (eerst groente, ivm minder zoete smaak, sommige kindjes hebben moeite met hun groente als ze eerst fruithapjes hebben gehad)

Vroeger kregen kinderen wel eerder fruit/groentehapje, maar "men" weet nu dat de darmen na de geboorte nog een paar maanden nodig hebben om in staat te zijn vaste voeding te verwerken.

7. adi

adi Niet meer actief

Hier met 5 maanden begonnen met groente en dan fruit. Er wordt ook aangeraden om met groente te beginnen, omdat deze makkelijker verteerbaar is en kindje minder snel op gaat reageren.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

onder "voeding" staat z'n zelfde topic

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook vroeger al met 8 weken fruit en groente. Nu ben ik daar de dupe van, want ik heb veel verschillende allergieën. Langer wachten is dan zéker beter!

Wij zijn net vorige week begonnen met wat eerste hapjes. Ze eet er nog weinig van, dus met 5 maanden had ik ook wel kunnen beginnen met oefenen, maar ik heb gewacht. Nu kan ze ook beter zitten, en kan ook goed happen en een beetje kauwen. Ze eet zo een stukje gekookte groenten op! Dat is echt veel beter dan half liggend spul naar binnen schuiven, omdat ze dan ook sneller zich verslikken (doordat ze op hun rug liggen). Zitten is voor die kleintjes nog niet goed.

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier vanaf 4 maanden.
    Ze krijgt het nog niet elke dag..

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier vanaf 4 maand en hendrik eet zijn heel fruitpotje leeg

groente is wat dikker en wil hij nog niet hebben

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

emma was bijna 5 maand. ook eerder begonnen omdat ze melk niet zo goed dronk. Ze vond het gelijk lekker. met 6 maand met groente begonnen. Ik zou het in iedergeval niet voor 4 maanden geven.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij het onderdeel "VOEDING" vind je veel topics over voedingsgerelateerde onderwerpen, ook over fruit.

14. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

daar hoort dit onderwerp ook eigenlijk te staan.

15. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    met 3 maanden hier.. had eerst een klein beetje gegeven om te kijken of ze het wel aan kon.. en ze smulde ervan en netgens last van gehad..

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

precies 6 maanden.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Deel Deze Pagina