Wanneer zijn jullie begonnen met een fruithapje of groentehapje? En hebben jullie dit gedaan op advies van het consultatiebureau?
Wij zijn er vorige week mee begonnen met groenten omdat mijn zoontje echt niet meer genoeg had aan zijn melk. Eigenlijk sinds hij 12 uur achter elkaar slaapt is hij overdag hongeriger. Dus dacht ik dat het tijd werd. Normaal gesproken vind ik het onnodig om voor 6 mnd te beginnen. Echter werd me vandaag op het cb geadviseerd om mee te wachten tot hij 6 maanden is omdat bij mijn man allergieën voorkomen. Normaal gesproken neem ik niet altijd de adviezen aan van het cb maar vandaag zag ik allemaal droge rode plekjes op zijn lichaam. Het hoeft natuurlik helemaal niet te betekenen dat het door de groenten komt, maar ik neem liever toch geen risico. Wij zijn er dus mee gestopt en wachten tot 6 maanden.
Wij wachten ook tot 6 maanden met bijvoeden. Maar wij willen sowieso geen groente- en fruithapjes gaan geven, maar gaan voeden à la Rapley. Dit is niet op advies van het cb, daar zeiden ze de vorige keer dat ik er was (met 4 maanden): vanaf nu kan je beginnen met bijvoeden, hier een folder! Weinig advies van hun kant dus .
hoi, met fruit ben ik begonnen met 4 maanden en groenten met 5 maanden. het cb gaf het advies met 6 maanden vanwege allergie, maar ik merkte dat ze er gewoon aan toe was...als je denkt dat ze er aan toe is zou ik lekker met fruit beginnen en als je denkt dat ze nog genoeg heeft aan dr fles zou ik nog even wachten..noa begon met 4 maanden al het eten uit mijn mond te kijken en dan te smakken, aan zulk soort dingen merk je dat ze er aan toe zijn. succes!
Wij zijn met 6 maanden begonnen met groente, toen ze dat goed at fruit erbij geintroduceerd. Niet op aanraden van het cb maar wel gezegd dat ik wilde wachten tot 6 maanden.
fruit met 4 maanden, groente met 4.5 maand. advies cb was met 4 maanden pap van een lepel eten en met 5 maanden fruit en groente. groetjes, Miranda
oke dus jullie hebben allemaal een beetje op eigen gevoel gedaan. Ik wou dus ook altijd wachten tot 6 maanden i.v.m allergieen, maar ik merk dat ze er aan toe is zoals linda221 ook al zei smakken en eten uit de mond kijken. We moeten zoiezo donderdag met haar naar het bureau dus wie weet zeggen hun ook wel dat ze met fruit mag beginnen. Ik denk dat ik het morgen zoiezo ga proberen.
Met 4 maanden kreeg de kleine een papfles en net voor de 5 maanden zijn we begonnen met een fruithapje... Meer omdat we zagen dat hij erg hongerig was, dan voor de lol. Nu wisselen we fruit en groente af, hij doet 3x met een klein potje, dus krijgt nog niet heel veel... Maar je moet wat als hij het eten van je bord af wil kijken ... Geloof wel dat hij er echt aan toe was... en om dan tot de 6 maanden te wachten...
gewoon op eigen gevoel en inzicht. de kleine was hier vlak 3 maanden voor ze voor het eerst wat likjes fruithap kreeg en dat ging er eigenlijk bijna van begin af aan heel goed in dat toen ze 5 mnd was ze en volledig fruit en groente at wel met behoud van haar flessen melk (2 iets kleiner) doe gewoon wat je gevoel je ingeeft en kijk naar welke adviezen van het cb je iets hebt.
Met 5,5 maand zijn wij begonnen. Niet op advies van cb, want die hadden het er met 4 maand al over. Bovendien luister ik daar toch niet naar, ik doe liever mijn eigen ding. Het is ons kind, niet die van het cb.
Met 4.5 mnd begonnen met fruit (toen nog niet iedere dag) en met 5,5 mnd met groente. Sinds een goede week krijgt ze consequent 's morgens fruit en 's avonds groente. Toen ik met 3.5 mnd een keer op het cb was heb ik gevraagd wanneer we mochten beginnen, doe maar met 6 mnd zei die arts. Een maand later vroeg ik het aan een andere arts en die zei, Ja hoor, begin maar lekker. Dus tja....
ja ze zeggen vaak tegenstrijdige dingen. Nana heeft vandaag een beetje fruit gehad, nou dat vond mevrouw wel lekker hoor!
3,5 maand fruit hapje... beetje mee laten kennis maken... week later pap fles ( rijstebloem 1 schep) en dit zit nu op 3 scheppen. En vandaag gaan we met avond potje beginnen. Puur op gevoel en gekeken wat me ouders en me zussen hebben gedaan...
Met 6 maanden begonnen met beide, niet zo zeer op advies van het consultatiebureau, meer omdat ik overal las dat het eerder niet nodig was.