hoe leer je met de pot meeeten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rosao, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Thijmen krijgt nu potjes, maar ik wil hem met de pot mee laten eten. Maar hoe pak ik dat aan? Had hem gister pasta gegeven die wij ook aten en hij ging letterlijk over zijn nek van de eerste hap! Ik had de saus wel gepureerd enzo. Maar goed, nu weet ik het dus even niet meer. Wie heeft raad?

Thnx Rosa

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo te horen is je mannetje gewend aan de smaak van potjes (en die smaken bijna allemaal ongeveer hetzelfde). Hij moet dus weer nieuwe smaken leren. Misschien een tip: maak van je eigen maaltijd even wat meer zodat je twee of drie dagen je kindje die smaak kan geven. Je probeert het dan gewoon net als toen hij net begon met vaste voeding door het aan te bieden. Veel succes met oefenen.
    Oja, probeer zelf het aantal kruiden te beperken.. dit is voor kleine kindjes nogal een grote overgang en sommige vinden dat geen goed idee.

3. Bij de AH verkopen ze het boek opperdepop,een kook boek voor kinderen met leuke recepten die je misschien met jullie maaltijd aan kan passen.

Als mijn dochter wel eens een potje eet dan krijgt vaak friso potjes,ik vind dat het meer herkenbaar en smakelijk.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    aan de potjes zit idd niet veel smaak, wat hier al eerder gezegd is een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven is prima.
    misschien gewoon beginnen met een gekookte aardappel, wat groente en een stukje vlees met een beetje jus, wat fijn maken en dan proberen.
    ik denk dat het een kwestie is van wat zachte smaakjes eerst en dan gewoon proberen.
    komt het vanzelf goed, maar je moet het wel even de tijd geven.

joyce

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het is echt een kwestie van volhouden. het was hier ook een drama! rustig aan laten wennen.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik gaf youame altijd een hap mee wat wij ook aten
    nu was youame ook echt een kindje wat alles wou proberen

maar zo zijn wij langzamer hand overgegaan op met de pot mee eten

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

misschien beginnen met jullie eten gepureerd geven?
    of speciaal voor hem een soort afgeleide koken van wat jullie eten, dus wat milder van smaak, veel aardappel erbij ,wortel, zachte smaakjes. dan went hij er langzaamaan aan. in een keer van potje naar gewone maaltijd is misschien een wat grote stap.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb Joey vanaf een maand of 8 al mee laten eten met ons, zoutloos uiteraard. Joey wil graag alles proeven van ons dus dat scheelt ook weer.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Misschien beginnen met aardappelen ,groenten en vlees.
    geef anders de stukjes eten in Thijmen zijn handen en laat het hem eerst zo proeven.
    pasta en rijst eet Esmee ook niet ,vind ze tot op heden niet lekker.
    Hier gebruiken we nooit potjes, die vind Esmee pas smerig, ze eet met ons al mee sinds ze 8 maanden is.
    en eten wij iets wat zij niet lust of nog niet erg kan eten maak ik voor haar wat anders klaar.

10. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Geef je hem potjes met stukjes erin?

Zoja, dan zou ik hem lekker zelf met zijn handjes laten eten. Doen wij hier ook met Esmee. Ze krijgt dan een aardappeltje in kleine stukjes met een beetje jus erover, groente in kleine stukjes. En dat peuzelt ze heerlijk met haar handjes op. Tis ook een kwestie van wennen, maar de volhouder wint!

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Gewoon volhouden. Potjes zijn niet te vergelijken qua structuur en smaak met vers bereid eten. Misschien een idee om stukjes in een bordje te doen en hem zelf zijn gang te laten gaan?
    Anders groente,aardappel even kort pureren. Zo is de smaak wel goed maar lijkt het meer op een potje.
    Marijn eet werkelijk alles, pasta rijst groente etc dus daar kan ik je niet mee helpen. Nu is het wel zo dat Marijn eigenlijk nooit een potje krijgt. Dus hij kent alleen maar de smaak van vers eten.

12. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    VOlhouden...
    Maar misschien is het een idee om bv de pasta uit ene potje te mengen met je eigen pasta, als hij dat wel eet, dan kun je langzaam aan steeds meer van je eigenpasta doen...

Of inderdaad een aantal porties meer koken zodat kunt blijven aan bieden.

Wat hier heeft geholpen is het zelf laten eten.
    Mijn meisje at tot 7,5 mnd ook alleen maar potjes, op een gegeven moment heb ik haar een stuk broccoli in haar handen gegeven en daar begon ze aan te zuigen :S
    Uit eindelijk heeft het me een paar dagen gekost maar ze at uiteindelijk ewl die broccoli op.
    NU krijgt ze haar eten op een bordje, een vork en een lepel erbij en ze eet maar.
    Eet ze niet, of niet goed? Dan niet, mevrouw wilt toch nog steeds om 20uur een fles. Maar zo leert ze wel om zelf en mee te eten

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had vandaag een potje van friso geprobeerd waarvan de structuur meer lijkt op gewoon eten, maar niet dus.... Daarna wilde hij echt niets meer. Denk dat ik dat mengen maar ga proberen.
    Verder vind ik het wel lastig, wat geef je als je zelf pizza of quiche eet?

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, lastig is dat he?

Wij zijn hier vanaf ca. 8 mnd gestart met het mee-eten met de pot en dan alleen als wij 'prak' aten (aardappels, vlees, groenten) en dat gaat nu supergoed, nu eet ze eigenlijk alles wel mee.

Maargoed, dat vroeg je niet ;)

Ik zou het inderdaad ook proberen te mengen, ik merk ook bij onze dochter (en dat scheelt niet zoveel met jullie uk) dat ze zelf wilt eten, dus misschien kun je dat ook proberen bij je zoon? Hier maak ik weleens stoomgroenten, dat snij ik in stukjes en dan mag ze het zelf eten, geweldig vind ze dat.

Wij eten maar weinig pizza, maar als we dat wel doen krijgt ze gewoon een potje of iets wat ik van te voren klaarmaak en ingevroren heb...

Het komt vast wel goed :), succes ermee!

Deel Deze Pagina