Hallo! Ik wou binnenkort met brood beginnen. De pediater raadde me aan dit even te weken in sojamelk... Maar als ik de babymelkjes zo bekijk staat daar niet echt op of dat zuiver uit soja bestaat of uit koemelk... Wie van jullie weet welk merk of product ik hiervoor kan gebruiken? Ik wil ook wel eens proberen of hij niet kan 'knabbelen' of een boterham, want dan geef k t liever zo, zonder de melk. Alvast bedankt!
ik zou gewoon beginnen met een broodkorst lekker op laten sabbelen en daarna kleine stukjes droogbrood en daarna met evt wat boter of smeerkaas-of smeerworst. In melk soppen lijkt me niks....bij mij op kdv doen we dat bij geen enkel kindje.
Luca kon met 6 mnd al gewoon stukjes brood eten, dus idd even proberen met een korst. Vinden ze erg lekker hoor! En soppen in melk maakt t brood klef, dat kan erg gaan plakken tegen verhemelte. Ik toastte het juist een beetje, zodat het minder plakkerig was. Zo at hij het heel makkelijk. Maar de meningen zijn hierover verdeeld, dus begin met een korstje en kijk hoe het gaat!
Ik doopte het brood in het begin in lauwe thee, of gewoon water. Melk lijkt me een geknoei worden, is helemaal niet nodig.
Mijn zoontje is nu 10,5 maand maar eet nog steeds geen brood.. hij pakt het wel aan maar echt eten zit er niet bij vandaag spuugte hij alweer alles uit.
Ik heb brood nooit ergens in geweekt; dat doet hij zelf wel in z'n mond (daar hebben ze speeksel voor!) Vanwaar het advies om sojamelk te geven? Die eiwitten roepen bijna net zo vaak overgevoeligheidsreacties op als koemelk! Als je al iets van melk doet, zou ik op deze leeftijd opvolgmelk gebruiken.