Wil graag dik blijven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi

Ik denk dat ik een van de weinigen ben met dit probleem.

Mijn angst in namelijk om na de bevalling weer zo dun te worden dan ik was.
    Ik woog rond de 40 kilo (ik ben dan wel 1.52m)
    Ik vond mezelf altijd al te dun en ik wou altijd minstens een kilo of 6 aankomen.

Nu ik zwanger ben en gestopt met roken ben ik al 15 kilo aangekomen en wat steviger zijn bevalt me prima.

Ik ga ervan uit dat ik niet meer rook na de bevalling dus hopelijk blijven er nog extra kilo's hangen.

Is het zo dat je na de bevalling weer word zoals je was. Of blijven er sowieso paar kilo's hangen..

Vast bedankt!

2. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    hmmmm ik wou dat ik dat kon zeggen hihihi..

ik ben flink aangekomen met de 1e. Ik woog toen ik zwanger werd 63 kilo bij 1.69m.
    Ik kwam ruim 30 kilo aan. Toen ik weer zwanger werd 15 maanden na Merijn zijn geboorte, was ik nog altijd 10 kilo zwaarder dan voor de 1e zwangerschap.

Het is per vrouw verschillend. Bij de een blijft er veel hangen en andere vrouwen zijn binnen een paar weken al weer op hun oude gewicht, of zelfs eronder.
    Mijn gevoel is wel, als ik om me heen kijk bij vriendinnen, dat wanneer je al geen aanleg hebt om dik(ker) te zijn, je de kilootjes vaak sneller kwijt bent dan iemand die wel snel aanzet.

Ik ben nu 15 kilo aangekomen in bijna 31 weken. Met Merijn zat ik nu al echt ruim in de 20...

3. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Hoi

hier hetzelfde probleem.Ik ben ook te mager van mezelf.Ik weeg nu 58 kilo, en ben 1,76 lang.Dit bevalt me super zo.Voorheen is mijn standaard gewicht altijd 53/54 kg geweest.Vorig jaar had ik ondergewicht en woog ik nog maar 46,3 kg, door de stress. Ik heb ook zoiets van,al hete extra kilos dat na mijn bevalling aan me blijft zitten is extra mooi meegenomen

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Wannabe, volgen mij ging er iets verkeerd! Denk dat je reactie in ander topic moet staan!

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Na mijn zw van mijn dochter bleven er indd een paar kilootjes hangen :(
    Dus kan best hoor, en ook misschien omdat je ben ''gestopt'' met roken.

jessica

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ken je gevoel. Ik ben 1.55 en woog 45 kilo. Ik ben toen wel aangekomen door anti-depressiva en was er net weer van af aan t vallen toen ik zwanger raakte. Toen woog ik 58 kilo (ben van 45 naar 63 kilo gegaan) en nu weeg ik 70 kilo. Ik ben alleen als de dood dat ik straks weer ineens 45 kilo weeg, vooral omdat ik er toen heel slecht uitzag.
    Mijn streefgewicht is 55 en hopelijk gaat me dat lukken.

Liefs,
    Duveldraakje

7. Sijke

Sijke Bekend lid

stel dat je ontzettend af gaat vallen na de bevalling of met borstvoeding geven dan kun je ook een consult bij een dietist aanvragen (via huisarts, dus ook met vergoeding via je ziektekostenverzekering). Er bestaan namelijk een aantal producten met bijv. eiwitverrijking of met extra voedingsmiddelen/mineralen/vitamines etc. erin die je erbij kunnen helpen om op gewicht te blijven. Afgezien daarvan kunnen ze je ook goed advies geven over wat je moet eten. Dus dieettips, maar dan niet om af te vallen maar om aan te komen!

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Was het maar zo dat je snel je oude figuur weer terug krijgt. Hier hangt er nog 10 kilo aan en dat terwijl ik bv geef :(

Deel Deze Pagina