Hallo, Ik ben morgen 39 weken zwanger en ik heb sinds 3 dagen een stevige verkoudheid te pakken. Mijn neus zit potdicht en ben bang geen lucht te krijgen als ik moet bevallen. De apotheek gaf net aan dat ik geen otrivin of iets dergelijks mag gebruiken maar alleen zoutoplossing, dat heb ik gebruikt en dan komt er wel wat los maar daarna zit m'n neus weer helemaal dicht. Hoe zou ik dit op kunnen lossen mochten de weeen beginnen? Heeft u dit misschien met andere bevallingen meegemaakt? Verder heb ik nog een vraag over mijn hart wat elke keer een slag langzamer slaat dan de andere slagen. Ik heb het meermalen per dag en het voelt echt heel naar. De arts zegt dat het geen kwaad kan maar ik wil graag weten waardoor het komt zodat ik het misschien kan voorkomen. Ik vind het ook geen fijn idee dat ik straks naast amper lucht te krijgen ook nog eens last heb van een overslaand hart tijdens de bevalling. Kunt u mij hier misschien over informeren? Alvast bedankt!
Hoi, Je kan wel een paar dagen de neusspray gebruiken hoor. Of tijdens de bevalling als die komt mag je het ook gebruiken. je bent toch op het eind nu. Vaak beval je niet als je ziek bent gelukkig! Verder mag je stomen, mentholgel opsmeren...dingen die kunnen ook helpen. Verder is het inderdaad normaal van de hartslag. Het slagvolume veranderd in de zwangerschap waardoor vrouwen zich bewuster zijn van de hartslag of dat het soms een keer overslaat. Als je verder geen steken in de borst hebt bij ademhalen zou ik megeen zorgen maken. Groeten Evelien
Hoi Evelien, Heel erg bedankt voor je snelle antwoord! Ik doe gewoon een flesje Otrivin in de vluchttas voor het geval dat, dat geeft me al een geruststellend gevoel. Fijn om te horen dat het in de meeste gevallen niet voorkomt dat iemand bevalt als diegene ziek is, laat ik maar hopen Ok, bedankt voor het geruststellende antwoord. Ik heb verder geen klachten bij de hartkloppingen gelukkig.