Ik ben op zoek naar goede waterschoentjes voor mijn zoon van 1 jaar en nog wat. Hij loopt inmiddels en om te voorkomen dat hij volgende maand tijdens ons weekendje weg onderuit gaat in het zwembad, wil ik dit soort schoentjes aanschaffen. Waar moet ik op letten? Vallen ze groot of klein. Hij draagt nu maat 22 van schoenen. Ietsje te ruim, maar ik moest wel, want bij maat 21 zaten de tenen al tegen de rand van de schoen. Waar hebben jullie je waterschoentjes vandaan? Oh, en een schappelijk prijsje mag ook wel
Ik vind waterschoentjes meer iets voor op vakantie (in meer/strand/zee/rivier), en niet voor in een zwembad? (het komt een beetje overbezorgd/beschermend op mij over) Maar ik begrijp dat dat je vraag niet is. Gezien het seizoen zal er nu weinig aan waterschoentjes in de Nederlandse winkels liggen. Marktplaats? Waarschijnlijk is hij toch zo weer in een andere maat gegroeid. Als in maat 21 de tenen tegen de rand zaten, dan heeft hij zeker maat 22 (en kunnen die niet te groot zijn). Als je schoenen koopt horen ze een ruime centimeter over te houden bij de teen he? Als je minder dan 4 mm overhoud tot de rand zijn ze te klein. Dus ik zou op martkplaats maat 22 zoeken, en dan de verkoper even vragen of hij de lengte van de zool op wil meten (liefst de binnenlengte). Als je je zoontjes voetjes ook even opmeet op een A4'tje kun je een beetje schatten of het gaat passen.
Van Haren haal ik ze meestal. Online zie ik ze daar nu alleen niet, bij Scapino vind ik online wel gewone waterschoentjes, maar dat lijkt me niet zo fijn... Misschien googlen en ergens online bestellen anders?
Plaats een berichtje op Facebook bij jou in de buurt. Wie weet kun je ze lenen bij iemand? Ik heb ze hier al twee keer uitgeleend aan iemand die op vakantie ging naar het strand ( voor het zwembad vind ik overdreven...)
Ik vond het met name bij de oudste toen ze net liep juist ideaal in het zwembad. Die stond niet zo enorm stabiel, maar wilde wel zelf lopen en met die schoentjes viel ze tenminste niet op de spekgladde vloer.