Ik heb een pruim gekocht...............

Discussie in 'Voeding' gestart door 1eKruimeltje, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik stond bij het fruit te kijken bij de appie en zag pruimen liggen. Ik dacht die lust hij vast wel. Is weer eens wat anders dan appel peer of banaan. MAAR hoe geef ik hem die. Moet ik die schillen en in stukjes geven of gewoon met schil uit het vuistje. Pfft ik weet het ff niet. Iemand tips?
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Ik heb het altijd geschild en OF in 4en gesneden en dat uit het vuistje laten eten OF in kleinere stukjes en die laten aanprikken met een vorkje.

    Overigens kun je op deze leeftijd gewoon alle soorten fruit geven, niet alleen appel, peer en banaan (als je het zo letterlijk bedoelde)
     
  3. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke bedankt. Hij eet ook wel eens kiwi trouwens. En ik heb meloen geprobeerd maar die moest hij niet. Maar lees dus dat ik echt al het fruit kan gaan proberen. Alleen zijn pappa en ik zijn niet zo van die fruitboeren dus kunnen niet echt het goede voorbeeld geven:D
     
  4. Mamma van Finn

    Mamma van Finn Actief lid

    23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad voor de zekerheid de vrucht nog schillen omdat die soms zo naar in je keel/achterop je tong kunnen blijven plakken en dan ontpitten. Eet smakelijk ;)
    Mango is hier trouwens ook een grote favoriet.
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb Isabelle toevallig gisteren ook een pruim gegeven. Ik heb 'm gewoon geschild en toen zo gegeven, volgens mij heeft ze er redelijk wat van binnen gekregen.

    Mango is hier idd ook favoriet ;). Wat ook nog lekker is voor die kleintjes (tenminste, hier is 't een succes): druifjes! Ook lekker makkelijk, gewoon een paar in een bakje doen, kunnen ze zo opeten.
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pruim is hier ook een groot succes. Toen we begonnen met bijvoeding waren ze volop te verkrijgen dus toen kreeg ze ze al.
    Verder hier heel veel afwisseling, druifjes, mandarijnen, appel, bananen, peer, mango, kiwi, bramen, frambozen... dat eten we op t moment veel. :D
     
  7. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat we net lekker lang hebben gewandeld is het er nog niet van gekomen om de pruim te geven. Dat ga ik dus morgen maar eens proberen. Heb ook nog een appel en een peer liggen. Banaan heeft hij vandaag wel al op. Maar ik lees wel dat er nog genoeg uit te proberen is.
     
  8. Trees

    Trees Niet meer actief

    Afgelopen week ook voor het eerst een pruim gegeven. Het was een succes :D!

    Ik heb het met schil in lange repen aangeboden. Dat ging hartstikke goed.
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoe geef je de druiven eigenlijk? Gewoon hele of door de helft? En dan met schil of zonder?
     
  10. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik geef ze gewoon zo. Gaat prima.
    In het begin wel door de helft, want ze had niet zo door dat het lekker was. Door ze door de helft te geven proefde ze al sap als ze hem in haar mondje stopte en ging ze kauwen.
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot voor kort halve druiven en nu hele.
    Pruim is hier alweer even geleden, die gaan we ook maar weer eens kopen.
     

Deel Deze Pagina