Ik heb sinds vanochtend 5.00 uur weer zo'n zeurderige kramp in mijn onderbuik, het lijkt wel ongesteldheidspijn...Ik had het al eerder in de zwangerschap maar nu wordt het echt een beetje vervelend. Ik maak me zorgen. Mijn man en ik hebben vanochtend al met de babysound geluisterd en gelukkig hoorden we het hartje wel kloppen! Maar ik blijf me zorgen maken Volgens de VK waar ik het al eerder aan gevraagd heb is het mn baarmoeder die aan het groeien is maar dit lijkt er echt verdacht veel op alsof ik ongesteld moet worden! Het voelt alsof mn baarmoeder aan het krampen is. Als het maar niet misgaat...Zijn er meer meiden die dit herkennen?
ik heb het ook weleens gehad...zelf vorige week nog. het kunnen 3 dingen zijn...bandenpijn - harde buiken of de groei van je baarmoeder. meid als je je er niet lekker bij voelt bel je gewoon je vk...daar is ze voor
Ik heb dit ook een paar dagen terug gehad, heb er zo'n beetje de hele nacht wakker door gelegen, en ook ik maakte me zorgen. Maar ik denk toch dat het echt heel normaal is en dat dat inderdaad bij de zwangerschap hoort..(jeetje, hoor mij positief zijn ) Liefs Jessy
Dank jullie wel voor je antwoord. Zou ik de VK kunnen bellen op zondag? Ik kan normaal alleen op werkdagen tussen 13.00 en 14.00 uur bellen voor vragen. Ze hebben wel een spoedlijn maar daar staat bij dat het voor bevallingen en spoed is. Nu vind ik dit niet echt spoed maar ja...
ik heb het ook al twee weken ! en ook gewoon de vk op de spoedlijn gebelt ! laat je eens testen op blaasontsteking. dat was het bij mij niet maar dat zou ook kunnen. bij mij ligt de baby al vanaf week 30 ingedaald en heb een gevoelige baar moeder.
Hoi Sweetvienna, als je je erge zorgen maakt moet je gewoon bellen hoor. Als daar kritiek op wordt gegeven merk je dat vanzelf nietwaar? Persoonlijk denk ik trouwens niet dat je je zorgen hoeft te maken. Heb zelf ook vaak flinke krampen (en dan maak ik ook wel even zorgen totdat het weer zakt en ik me weer realiseer dat het erbij hoort. Volgens mij is het oprekken van je baarmoeder. Soms word ik er echt niet goed van. Ben nu 9 weken zwanger en had het bij mijn vorige zwangerschap ook, en dat is helemaal goed gegaan. groetjes!
Als je je echt zorgen maakt inderdaad gewoon bellen! Ik heb wel eens van iemand gehoord die op zondag naar het ziekenhuis ging voor een echo omdat ze dacht dat het mis was. Niet dat je dat nu gelijk moet gaan doen, maar het is wel belangrijk dat je weet wat er aan de hand is. Ik denk zelf ook aan harde buiken als ik jou verhaal zo lees, maar dit is wel erg vroeg in de zwangerschap. Gewoon bellen als je niet zeker bent! Dat je baarmoeder oprekt zou ook kunnen, maar ik heb daar persoonlijk nooit echt krampen van gehad wel steekjes e.d. In het begin van de zwangerschap is dat heel normaal, maar aangezien jij al 16 weken bent, is dat niet meer het begin.
Hallo, Ik heb niet gebeld...denk dat ik dat morgen maar doe. Ik heb het er al eens met de VK over gehad omdat ik er vanaf het begin van de zw.schap al last van heb. Volgens haar kan het het oprekken van de baarmoeder zijn. Zolang ik geen bloedverlies heb, is er niets aan de hand zei ze... Harde buiken kan toch zo vroeg niet in de zwangerschap?
Tja het blijven persoonlijke ervaringen natuurlijk, maar ik heb bij mijn vorige en bij deze zwangerschap vanaf het begin gehad. Tot ongeveer een week of 20 geloof ik, toen had ik trouwens ook wel harde buiken. Die vind ik heel anders voelen, die doen geen pijn al is het wel vervelend. Anyway, ik zou toch maar even bellen morgen gewoon voor je eigen gemoedsrust. groetjes
Een harde buik kan hoor, zo snel al in je zwangerschap. Ik had het ook al rond de 16 weken. Dat voelde als dat kramp-achtige gevoel, zoals jij het inderdaad omschrijft. Kon volgens de VK geen kwaad, zolang het maar niet echt pijn ging doen en er geen bloedverlies bij kwam kijken. Maar als je je druk maakt: gewoon even bellen! Groetjes, Marloes
Hoi, Ik sluit maar hier bij aan (mag vast wel ), in plaats van een nieuw topic te openen. Ik ben pas net zwanger en merk er nog vrijwel niets van, maar ik heb wel regelmatig een wat trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Het is niet echt pijn en ook niet echt een soort kramp, maar het lijkt wel een beetje op een 'ongesteldheidsgevoel'. Is het normaal dat je dit voelt, zo vroeg? Er is nog niet echt veel aan het groeien tenslotte... Ik merk dat ik me erg veel zorgen maak. Ik zal zo blij zijn als ik eenmaal gezien heb dat het goed is... Ik word vast een heel nurotische moeder... Groetjes, Esther
Hallo, ik ben ook pas zwanger en heb dit ook. een zeurderige pijn, heel lichtjes, maar het is er wel. volgens mij is er niks aan de hand hoor. Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap.
Heb het nog steeds en kon gisteren niet bellen (kan alleen tussen 13.00 en 14.00 bellen naar de VK, of het moet echt spoed zijn) dus ga echt vanmiddag bellen..
Ik heb het ook regelmatig, en nu ook weer. Ik begrijp er niets van maar vind het echt heel vervelend ben elke keer bang dat er wat met de kleine is
Lieve meiden, is waarschijnlijk toch echt gewoon bandenpijn. Dat kunnen steken zijn in je onderbuik, liezen etc. Maar ook ongesteldheidsgevoel geven. Dit kun je al vanaf dag 1 (bij wijze van spreken) van je zwangerschap hebben en is een best angstig gevoel. Als je niet zeker ervan bent en je blijft bang dat het mis gaat, dan moet je gewoon bellen. Mn verlos vertelde laatst dat ze bij 'spoedoproepen' 99% van de keren voor 'niets' komt en dat ze dat heel erg prettig vindt. Het hoort bij de baan ... Natuurlijk moet je niet bij ieder krampje gaan bellen, maar als je je zorgen maakt gewoon doen!
ik heb daar ook last van, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat dit normaal is,... dus laten we met zn allen maar hopen dat alles goed verloopt..
Heb het ook regelmatig gehad en nog steeds wel eens, maakte me in het begin ook zorgen maar nu niet meer. Ik denk dat het gewoon van het oprekken van je baarmoeder is. Succes
Ik heb er ook last van, echt een soort kramp,en doet zo pijn dat ik eventjes gewoon niet kan praten! Meestal ga ik ff op de wc zitten en na flink wat.......... is het weg! Misschien dus gewoon je darmen die van slag zijn!
Hoi meiden, VAnmiddag de VK gebeld. Ik had mn urine al laten controleren, het is gelukkig geen blaasontsteking. De VK denkt dat het idd. mijn darmen zijn die mijn baarmoeder prikkelen. Ik heb nl. nogal last van mijn darmen, veel lucht, moeilijke(re) stoelgang en krampen. Dit kan dus mn baarmoeder prikkelen. Heb haar verteld dat ik bang was voor uitdrijving van mn kindje, dat het een beginnende bevalling is. Maar zij ziet geen reden tot bezorgdheid. Als dat zo zou zijn, dan zou ik ook last moeten hebben van slijm dat los komt en uiteindelijk vloeien. Dus laten we idd. maar hopen dat het niets ernstigs is en dat beebje rustig blijft zitten!