Het kan zijn dat je je baarmoeder voelt. Je voelt als ware die 4 vingers vanaf je navel naar beneden. Inderdaad gewoon recht naar beneden. Dus eigenlijk van boven naar beneden, vanaf onder je navel naar schaamstreek. Dan zou het kunnen dat je je baarmoeder voelt. Ik durf vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat je nou je baarmoeder voelt of je darmen. Maar als je het via deze methode voelt, dan zou het je baarmoeder kunnen zijn. Misschien bij de volgende controle even aan je VK vragen. Dan kan je zien of je het juist gevoeld hebt ...
Je zou het wel kunnen voelen, maar ik vond het ook altijd lastig (ondanks dat ik slank ben). De vk laat het me wel eens voelen als ik vraag. Misschien kun jij dat ook eens vragen.
Hihi waren mijn darmen hoor. Ik geef t op. Mijn ene vriendin heeft 2 kids en heeft zich ook altijd kapot gezocht nooit gevonden. Mijn andere vriendin heeft er 4 en vond m heel makkelijk... Ga t gewoon vragen volgende week. Raak er wel onzeker van...stom he.
welnee joh, niks is stom zegt mijn moeder altijd. ik snap ook dat je onzeker bent, volgens mij zijn we dat allemaal! (zeker bij de eerste!) ik heb ook het idee, ben nu 24 weken zwanger, dat het nooit goed is, als ik niks voel, denk ik ooo shit gaat dat wel goed...en een dag laten voel ik weer vanalles en misschien is dat ook niet goed weetjewel. haha en mn baarmoeder voel ik heel soms maar niet als ik het probeer alleen soms per ongeluk, tenminste ik neem aan dat het mn baarmoeder is want daar komen alle bewegingen uit toch?
Haha missmanhattan, je beschrijft het helemaal zoals het is idd...t is altijd wat waar je je druk of zorgen om maakt. Ben net weer even bij de verloskundige geweest, ze had in 1 keer het hartje gevonden, zonder te zoeken, doppler aan en ze had m.. ...maar...ook zij voelt mijn baarmoeder niet. Ze zei dat het kan dat hij nog heel diep ligt of achterover gekanteld. .. Maak ik me daar weer druk over
geen zorgen maken hoor (makkelijker gezegd dan gedaan) het gaat duidelijk al 14 weken goed, aan je banner te zien dan, nou dan moet dat nog wel 14 weken lukken toch? Hier ook een miep die regelmatig aan de lijn hangt met de VK's, laatst had mini (maxi) zo hard lopen schoppen dat mn hele rechterzijkant zeer deed... en laat nou precies waar het zeer deed ook je lever zitten dus toch maar weer even gebeld komt goed!
Geen zorgen maken! Elk lichaam is tenslotte weer anders! Lekker geniet van je wondertje! Ook al maken wij mama's in spe ons altijd wel ergens zorgen om!
Met 11 weken voelde ik hem al duidelijk boven mijn schaambeen zitten.Zelfs vriendlief kon hem voelen. Nu rijkt hij al bijna bij mijn navel
Kon hem al snel voelen, met 12 weken duidelijk een harde rand gelijk boven het schaambotje. Maar juist alleen als ik op mn rug lag, als ik stond niet.
ha, ik was ook bijna ongerust toen ik met 13/14 weken niks voelde. Overal las ik dat je de baarmoeder zou moeten kunnen voelen. Nouja ik niet dus. Maar toen waren we weer voor controle bij de vk (toen bijna 14 weken) en die voelde het binnen 10 seconden. En nu voel ik alleen een soort bobbel als ik lig tussen schaambeen en navel, dat zal de baarmoeder dan wel zijn, maar de vk voelde bij afgelopen controle met bijna 18 weken vrijwel direct dat ie 1 vinger onder mijn navel zat, nouja ik kan voelen wat ik wil maar ik voel dat daar echt niet. Dus ik heb maar besloten dat ik me daar vooral niet meer druk om maak, ik weet gewoon niet wat ik moet voelen. En ik voel de baby inmiddels wel bewegen dus dan zal het ook wel goed zijn.
De verloskundige heeft me weer even gerust gesteld hoor gisteren met de doppler. ZIj kon ook de baarmoeder niet voelen, hartje echt direct gevonden, op de buik, ding aan, en het was meteen raak.. Maar ik heb hele brede heupen, bekken. Denk dat ik ruimte in de breedte genoeg heb voor de baarmoeder te groeien zeg maar.. Daarbij bedacht ik me dat ik bij de icsi s altijd de grootste langste en breedste eendebek nodig had..dus ik zal anatomisch wel even iets anders in elkaar zitten. Ik krijg pas vanaf 12 weken last van plasdrang, dag en nacht. Had ik niet in het begin. Zit gewoon beetje apart in elkaar haha. maakt niet uit zolang de beebie goed zijn of haar best doet om lekker tot de 9 maanden blijft zitten!
Ik heb misschien een domme vraag, maargoed ik ben dan ook niet zwanger.. Althans niet dat ik nog weet. Maar ik hoor heel veel vrouwen zeggen voor hun NOD zelfs al dat ze een harde onderbuik hebben. Word dit hier ook bedoelt?
nee een harde onderbuik voelt anders aan zeg maar de bm voelt als een bolletje boven rand en dan bal naar onderen bij de eerste heeft de vk me laten voelen hoe het voelt later kopie die iongedaald lag nu voel ik zelf de bm en vooral sochtends als ik moet plassen dan is hij het duidelijkst en savonds op de bank
Inmiddels voel ik m nu ook heel goed. Idd plat liggend op bed, een vinger of 3 onder mijn navel. De verloskundige heeft het me nu laten voelen. ZIj voelde m eerst ook niet omdat deze erg diep lag. Nu het kindje groeit, komt de baarmoeder naar voren. Het voelt bij mij aan als een soort weerstand zeg maar. Ik voel geen rubbere bal of rand, ik voel weerstand. En vlak onder mijn navel zit hij nog niet, een vinger of 3 eronder.
ja idd wat weerstand, maar ik voel echt zo'n randje zeg maar. nu een aantal vingers boven schaambor ik ga altijd vanaf navel naar beneden en dan kom ik hem wel tegen haha
Hihi ik duik als het ware van de weerstand af, zo de zachte massa in. Maar ik heb overgewicht dus dat zal de reden wel zijn dat ik dat randje of bal niet zo voel haha. Vanaf mijn schaambot idd begint de weerstand en die eindigt dan in de zachte massa een vinger of 3 a 4 (ligt idd aan de volle blaas of niet) ander mijn navel. Smorgens ligt hij erg hoog zeg maar
Het beste voel je door inderdaad je vingers plat op je buik te leggen, en in de houding zachtjes naar beneden te drukken, dat kan zo diep als je wil, daarbij kan je een beetje je hand heen en weer bewegen zonder over de huid te schuiven. Loslaten, je hand verplaatsen en even verderop opnieuw, en zo kan je je buik aftasten. Ik had er in eerste instantie zelf nog niet naar gezocht omdat ik dacht dat hij er toch nog niet zou zijn, maar ik ging liggen en de vk zei gelijk "oh ik zie je baarmoeder al" Toen zo'n 2 cm erboven. (ik dacht toen nog 10+5, bleek later al 11+4 geweest te zijn) Ik kan m heel makkelijk voelen (weet ook waar ik naar moet voelen ) en nu met 18 weken een grote stevige ballon die ook wat gevoelig is als je erop drukt en die je echt niet kwijtraakt. Hij lijkt soms smal en hoog te zijn, tot 1-2 cm onder de navel, maar soms ook wat lager en breder (ukkie dwars waarschijnlijk). Je kan op een goed moment zo je hand op de fundus van je baarmoeder leggen,net zoals de vk doet. Als je nog verder bent, kan je ook voelen aan welke kant het ruggetje van je kind ligt. Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen hoe je niks kan voelen als je 20+ weken bent? Nog een tip voor als je m moeilijk voelt, zeg begin 2e trimester: na het vrijen is je baarmoeder een beetje samengetrokken en echt een duidelijk bolletje, het ideale moment om ernaar op zoek te gaan!