Wanneer ga jij het vertellen!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MOMMY2012, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wij gaan het met kerst aan onze familie vertellen. Ik ben dan ongeveer 8 weken zwanger.
    Het werk, vrienden en kennissen krijgen het na 10 jan te horen, dan heb ik de echo. Dan ben ik ongeveer 11 weken.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wij hebben het eigenlijk de dag voor kerstavond tegen de familie verteld, ze vonden het fantastisch.

Komende vrijdag vertellen we het tegen onze dochter. Gister een schilderij-tje gemaakt voor haar waarop een bolle buik met een hartje erin staat. met grote letters ernaast : HOERA JE WORDT GROTE ZUS

Ze deed al een tijdje geleden met een meloen alsof het haar baby broertje/zusje was dus we denken dat ze het wel leuk vindt!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben echt nog heel pril zwanger maar wist zonder test dat ik eigelijk al zwanger was .... dus ook gelijk aan mijn ouders verteld , na 2 miskramen weet ik hoe fijn het is om naast mijn vriend er ook nog met andere er over kunnen hebben !

@jamietje heb je ook bedacht wat je je dochter gaat vertellen als het wel fout gaat dit is voor een kindje vaak moeilijk te begrijpen, ik zou persoonlijk wachten tot 12 weken tot je zeker weet dat het goed is

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet het nog niet, met een week of 7/8 denk ik en dan de familie en beste vrienden. Ik teken al enorm, dus veel langer kan ook niet denk ik. En mocht het misgaan, dan wil ik dat ook wel met mensen delen. Onze dochter wachten we nog even iets langer mee, als het wereldkundig wordt denk ik;)

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het onze ouders en broer en zus verteld op de dag dat we positief hebben getest. Eindelijk een keer goed nieuws en we konden niet wachten om dat te delen.
    Daarna zijn we vrienden gaan inlichten zodra we ze zagen.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou de reden dat we het vertellen is omdat het qua figuur,voedingspatroon,ontzettende misselijkheid echt niet meer te verbergen is. Iedereen weet het en moeten op eischalen lopen om haar heen omdat ze het nog niet weet.

we hebben er goed over nagedacht en besloten het haar nu al te vertellen.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.306
    11.089
    113
    We wisten het zelf toen we op reis waren, hebben gewacht tot we terug waren om het de ouders, broers en zussen en opa en oma bij het eerste terugzien te vertellen (varieerde van de dag van aankomst tot eerste kerstdag). Vandaag met 13 weken heb ik ooms, tantes en vriendinnen ingelicht :) Er zijn twee collegaatjes die t ook al weten, voor wie ik geen smoezen kon blijven verzinnen om naar de controles en echo's te gaan, en deze week moet ik verzinnen hoe ik t aan mijn verschillende leidinggevenden ga vertellen (ik werk min of meer op twee afdelingen, en heb te maken met verschillende leidinggevenden voor verschillende werkzaamheden)

8. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje hebben we het al snel verteld, met een week of 6, 7. Alles ging ook erg goed.
    Een paar maanden geleden (september) was ik zwanger, zo'n 6 weken, en toen hebben we het eigenlijk meteen verteld aan onze ouders, broes en zussen. Maar helaas is dat fout gegaan.
    Nu ik weer zwanger ben wil ik toch even wachten om het te vertellen. Mijn man wilt het wel graag aan zijn ouders vertellen maar ik wil toch nog even wachten tot een week of 10.

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ondanks dat mijn man en ik het sinds gisteren weten, hebben we besloten om tot het einde van de week te wachten om het beide ouders te vertellen.
    Mijn man moet nog wennen aan het idee dat hij papa wordt.
    We vertellen hetook aan mijn broer en zijn zus, en hele goede vrienden van ons.

Maar de rest krijgt het later te horen, als er een echo is gemaakt. Of nog later als dat zo uit komt :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de eerste hebben we het dadelijk aan de ouders en zussen verteld, op 8w na de eerste echo aan de rest.

Nu hebben we tot kerst gewacht om het te vertellen en mag iedereen het wel weten. Hebben op sinterklaasdag de eerste echo met kloppend hartje gehad. Vermits ik al een aardig buikje heb, konden we niet veel langer wachten. Anders had ik dat wel gedaan, vond het nu veel fijner zo lang dat niemand het wist.

11. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ik heb het niet echt geheim kunnen houden omdat ineens geen wijn meer drink en gestopt ben met roken en ook nog eens met een buik wat ik nu heb ben normaal niet zo slank maar die buik is nu moooi rond hihi

Deel Deze Pagina