Wanneer ben jij naar de huisarts gegaan toen het niet lukte, of wanneer zou je dat doen? Ik lees namelijk van mensen dat zij verschillend lang bezig zijn en dat de een na 1 jaar onderzoek laat doen en de ander al eerder. Ik ben er zelf niet mee bezig, heb wel vertrouwen dat het een keer komt, maar ben benieuwd naar jullie gedachtes daarover!
ja vraag me dat ook wel eens af!We zitten nu in ronde 12,10 maand na de MK en hoelang gaan we nog wachten en wat gaat de doorslag geven! ben zeer benieuwd naar reacties! Gr Gerda
ik denk dat dat ligt aan de situatie. een vrouw die gewoon een aardig regelmatige cyclus heeft die gaan vaak pas na een jaar, maar vrouwen (zoals ik) met helemaal geen cylcus of heeeeele lange cylcussen die gaan wat eerder. Ik ben 4 maanden nadat ik met de pil was gestopt naar de dokter gegaan, ik was namelijk nog helemaal niet ongesteld geworden. Met 6 maanden zat ik bij de gyn omdat de ha het nog even wilde aankijken. groetjes
Denise, zoals jij schrijft zou ik ook heel snel naar de huisarts gaan. Weten jullie al hoe het komt dat jij geen cyclus hebt?
Hallo, Ik ben in juli 2006 met de pil gestopt. In december ben ik bij de HA langs gegaan omdat ik nog maar 1 keer (augustus) ongesteld was geworden. Deze heeft mij dan door gestuurd naar de gyn, waar PCO is vastgesteld. De gyn wou het wel nog wat verder afwachten en als ik tegen mei/juni niet zwanger ben, ga ik opnieuw naar de gyn. Groetjes
Ik zit in rond 22 en ben nog steeds niet geweest. Moeilijk om mijn situatie uit te leggen, maar in het kort komt het op neer dat ik moeite heb met aanrakinen in erogene zones (waardoor ik niet over de drempel heen kom om naar de HA te gaan). Verder zijn mijn man en ik heel lang met klussen niet bezig geweest met de vruchtbare dagen. Erg naïef, maar ja... Als je al weinig klust en dan ook nog op de verkeerde momenten, tja, dan wordt je sowiso niet zwanger. We zijn nu sinds ongeveer een half jaar geregeld en op de goede momenten aan het klussen. Voor mij met veel pijn en moeite, maar ik heb het er voor over. Dus al met al, omdat voor mij persoonlijk denk ik wel te verklaren is waarom het zolang duurt ben ik nog niet heen geweest. Het lastigste voor mij daaraan is dat ik het er moeilijk mee heb dat "de rest" om me heen denkt dat het bij ons niet willen lukken. Maar ja, ik ga natuurlijk tegen niemand zeggen wat de reden is Ik ben er wel steeds meer klaar voor om naar de dokter te gaan, dus voor mij is dat een veilig idee, ik verwacht binnen een paar maanden wel naar de dokter te gaan als het nog niet is gelukt, gewoon voor zekerheid. (sorry voor het lange verhaal) Groetjes Linda
Hoi, ik ben na ronde 5 bij de huisarts geweest. Achteraf gezien wel wat snel, maar bleek toch goed. Mijn huisarts stelde voor om het zaad van mijn vriend te bekijken en als dat goed zou zijn, dan het jaar af te wachten. Helaas bleek het zaad niet goed en zijn we doorgestuurd naar de gyn.
Ik ben al vrij gauw naar de HA gegaan, dit om de reden dat ik erg onregelmatige cyclus had of helemaal niet ongi werdt dit heb ik ongeveer 3a4 maandjes aangekeken, had ook steeds erge buikpijn en rugpijn. Na wat menstruatie opwekkers die niet hielpen ben ik doorverwezen naar de gyneacoloog en daar is uitgekomen dat ik PCO heb.
Wij zijn na zo'n 12/13 rondes gegaan. Toen we tijdens ronde 16 bij de gyn terecht kwamen bleek dat de hersteloperatie van hubbie mislukt was en wij op deze manier nooit zwanger zouden worden. Dus tja...
Globaal genomen is 80% van de stellen die echt bezig zijn om zwanger te raken, na 1 jaar ook idd zwanger. Na 2 jr is dit 90%. De huisarts wacht vaak het eerste jaar af, om het niet meteen te "medicaliseren". Maar dit is tevens afhankelijk van leeftijd, bijkomende ziektes, regelmatigheid vd menstruatiecyclus ed.
ìk ben na 9 maanden naar de huisarts gegaan. er komt veel PCO voor in de familie en ben daar wat huiverig voor. ik krijg nu de basale testen (inwendige echo, bloedafname, chlamidiatest, zaadcontrole en een baarmoeder echo). als daar niets uit komt wordt ik door mijn gyn eerst weer voor anderhalf jaar naar huis gestuurd (vond ik ook wel weer erg lang, maar goed, eerst alle testen maar eens afwachten)
Mijn man heeft zijn zaadjes al na 4 maand voor de eerste keer laten testen , maar dit omdat er vroeger al iets was en hij was wat verontrust. Het resultaat was spijtig genoeg niet zo goed. En ook de 2e tset van onlangs was niet zo goed. Om dan te weten te komen of bij mij alles wel in orde is ben ik vorige week naar de gyn geweest en bij mij lijkt alles in orde te zijn. De gyn sprak over IUI als wij vinden dat het van staet mag gaan. We wachten nu eerst het verslag van het 2e zaadonderzoek af om te horen wat de dokter vindt (we zagen de uitslag al bij de gyn, maar verslag moest nog opgestuurd worden). En anders gaan we waarschijnlijk in juli voor IUI in eigen cyclus, dan zijn we 11 maand bezig.
de meeste gaan na dokter na een jaar.. mja je ken er ook teveel mee bezig zijn en dan wil het ook nie,, natuurlijk
Ik heb toevallig vandaag een afspraak gemaakt voor volgende week, dus na 9 maanden. Is meer eigenlijk voor m'n eigen gemoedsrust hoor, heb gewoon het idee dat er iets niet klopt. Ik weet zeker dat ik een eisprong heb, heb nu al 3 maanden de persona gebruikt dus daar ligt het niet aan...
Ik ben eind december 2006 gestopt met de pil, in januari nog 1x ongesteld geworden in de stopweek en daarna niet meer. Ik heb al een paar testen gedaan, waren elke keer negatief en ga denk over 2 weken naar de dokter. Hij zei dat ie na 6 maanden pas wat voor me kan betekenen maar ik ga toch terug. Ik vind 3 maanden wachten wel genoeg aangezien m'n moeder met 30 jaar in de overgang was en m'n zus door een cyste haar eierstok heeft moeten laten verwijderen toen ze 23 was. Ikzelf ben nu 33 dus voor m'n eigen gemoedsrust wil ik weten of alles wel OK is.
dat is niet bewezen hoor ken mensen die waren half obsesief en toch echt eerste of 2de ronde zwanger. denk niet dat je zaadjes de verkeerd kant op gaan zwemmen omdat je er te veel mee bezig bent.