negatieve ovutest, toch stijging?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,
    Ik weet niet of iemand mij antwoord kan geven maar zal het even voorleggen:
    Na mn MK ben ik door blijven temperaturen, temperatuur zat nu steeds rond de 36.7 (met een verschil van 0.1 graag dus mooi gelijk)
    Daarna 1 week niet getemperatuurd, toen weer begonnen en temp was weer 36.7 (geen eisprong gehad dus).
    Diezelfde dag negatieve ovulatie-test gehad.
    Echter, de dag erne was mn temp ineens 37.1, de dag daarna 37.2.

Heb ik nu een eisprong gehad ondanks die negatieve ovulatie-test?
    Kan toch niet?

Ik vraag dit omdat ik graag wil weten wanneer ik weer ongi ga worden, ben nu 5.5 weken verder dan de MK, en vraag me af of niet iedereen een eisprong krijgt maar wel een verhoging..

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik kan je hier geen antwoord op geven ik heb alleen het omgekeerde wel positieve ovutest en geen stijging....
    succes en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt

3. Niet meer actief

lot, hoe kan je dan geen stijging hebben na een positieve ovu-test of was die test vals positief?
    ben je daarna nog ongi geworden?
    ook vreemd allemaal he?

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    vals positief?
    ik heb van de week die test gehad hoop dat die wel klopte en dat ik over 2 weken niet ongie word natuurlijk maar zo slaan de twijfels wel weer toe of mij ei geweest is...
    succes

5. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    misschien heb je in die week dat je niet getempt heb wel je temp stijging gehad?

6. Niet meer actief

yuntje was ik ook al aan het denken maar drie dagen geleden was temp 36.7 of kan die dan weer even zakken?

oeps sorry lot wilde je niet tegen je hoofd stoten hoor, maar je hoort wel eens dat ze verkeerd gelezen worden die ovu-testen daarom dacht ik dat...
    ik ga in ieder geval wel voor je duimen dat je negen maanden lang niet meer ongi word ;)

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    lentefee ik vatte het niet verkeerd op hoor snapte niet wat je bedoelde geeft niets hoor. succes

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik denk dat je je ei wel gehad hebt.
    Je LH-piek duurt volgens mij niet zo gek lang. Als bv midden in de nacht je LH-piek begonnen is, en jij om 17 uur de test doet, kan je hem best gemist hebben. Als je zekerheid wil, moet je dacht ik ook 2 keer per dag testen.
    Ik weet het niet zeker hoor, helemaal omdat ik geen ervaring heb met cyclussen na een mk, maar volgens mij is dit gebeurt bij jou.

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Als ik sommige temperatuur kaartjes zie dan kan het wel soms weer even zakken

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, hoor, je hebt wel een eisprong gehad. De stijging in lichaamstemperatuur komt door het hormoon progesteron en dat wordt weer geproduceerd door het gele lichaam. Het gele lichaam is een soort weefsel dat achterblijft in je eierstok na je eisprong. Dus bij temperatuursstijging (tenzij je natuurlijk een infectie hebt gehad? niet verkouden geweest oid?) die aanhoudt tot aan de volgende menstruatie heb je een eisprong gehad.

En die ovulatietest die negatief was: die heb je waarschijnlijk net te laat gedaan. De test is positief op 12 tot 48 uur voor de eisprong, dus tussen de positieve test en het omhoog gaan van de temperatuur kan een paar dagen verschil in zitten!

Hopelijk heb je hier iets aan, succes meid!

11. Niet meer actief

oh nou ben wel een stuk wijzer geworden, bedankt lady's.
    ik wacht dus gewoon nu twee weken af dan merk ik het wel..

Deel Deze Pagina