In NL was er vroeger ook stemplicht zelfs, maar dat is in 1970 afgeschaft Ik ga zeker stemmen, denk 's avonds samen met mijn man. Het stemlokaal is hier in een basisschool op 3 minuten lopen.
Ik ga denk ik 's avonds. En voor degenen die moeite hebben met in een rij staan, je kunt iemand machtigen, hoef je zelf de deur niet uit. Dus, er is geen enkele reden om geen gebruik te maken van je stemplicht .
vindt ik onzin! stem plicht! is de keuzen aan je zelf of je wil of niet. ik stem dit jaar niet ga niet even 20 min rijden om te stemmen.
prima als mensen geen zin hebben om te stemmen. hoewel er landen zijn waarin het niet mag, veel ook, en dat is ook niet relaxt hoor als je (als volk) niet gehoord wordt. ik vind dat als je geen gebruik maakt van je stemrecht, je ook niet moet zeuren/zeiken op hoe het gaat in NL. in t algemeen dus he. ik moet ook huilen van balkelende en de peroxideman, maar ik ga wel stemmen. desnoods een tegenstem of wat dan ook; altijd beter dan je stem laten wegwaaien. thats like my opinion.
PROESTTTTT @ jouw onderschrift! zo was ik ooit fan wouter bos, en dat heeft ie gehoord ook toen ik m aan de telefoon kreeg maargoed, we mogen niet over politiek praten he..... ... maar mark is best een lekkere vent! *en vrijgezel*
Ik ga ook stemmen, ik vind het belangrijk om van mijn stemrecht gebruik te maken. En ik denk 's middags.
Ik ga ABSOLUUT ZEKER stemmen (heb nog nooit een verkiezing overgeslagen), en ik denk in de middag, als mijn zoontje wakker wordt. Even wat links tegenwicht bieden...en hopen dat die coalitie met de PVV er niet komt.
Ik hoop het...anders kunnen mijn vriend en ik onze baan wel gedag zeggen (werken allebei in het welzijn....'linkse hobbies' dus).