Wanneer ga jij stemmen? (NIET OP WIE!)

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij stemmen?

1. 's Ochtends

2. 's Middags

3. 's Avonds

4. Niet

5. Maakt niet uit/weet nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

We hebben vandaag een kiesbiljet gekregen met alle partijen en kandidaten erop. Daar heb ik een vraag over.
    Misschien wel heel dom maar,
    Bij sommige partijen staat 'gecombineerd met' en dan een getal. Zoals bij de pvda, daaronder staat gecombineerd met 6. Weet iemand wat dat betekent?

2. tulip

tulip Niet meer actief

hee ja heb het vandaag ook gezien. Ik vroeg het aan mijn schoonvader, die is vaak thuis in dat soort dingen, maar die wist het ook niet, hij heeft wel gebeld met het verkiezingsbureau, die gaven een verklaring maar waren er niet 100% zeker van dat het klopte. (de verklaring dus);) Dit is wat zij dachten: na het verdelen van alle zetels blijven er een aantal reststemmen over bij elke partij, zij beweren dus dat als de pvda bv 6 reststemmen heeft en groenlinks 4 en je hebt bv 10 stemmen nodig voor een zetel dan kan de pvda hun reststemmen aan groenlinks geven. En andersom.

Hij heeft ook een mailtje gedaan aan de pvda en hoopt nog uitsluitsel te krijgen. Dan laat ik het hier weten.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ahhw thanks! :);)

4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik ga zeker wel stemmen. Wel 's avonds want 's morgens is het hier zo'n gehaast.

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik weet nog niet of ik ga stemmen... Dat wil zeggen: of ik zelf ga stemmen. Zal een beetje aan m'n situatie liggen ;)
    Tenzij ik die hele dag bezig ben met bevallen en we dus andere dingen aan ons hoofd hebben, waardoor we simpelweg niet eens aan de verkiezingen denken, ga ik wel gewoon stemmen. Of ik machtig iemand in m'n omgeving (man of schoonmoeder).

Als ik zelf ga stemmen, heb ik nog geen idee wanneer. Denk aan het eind van de middag. Als ik m'n dochter ga ophalen van het KDV. Op woensdags gaan we dan toch altijd door naar de frietzaak en het stembureau ligt er tegenover ;)

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb nog geen idee. Waarschijnlijk savonds samen met mn vriend.
    Ga sowiezo stemmen, aangezien ik altijd wat te klagen heb :D.
    Dus dan ben je eigenlijk wel min of meer verplicht om te stemmen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

saskia1979, ik heb het antwoord, het is een beetje ingewikkeld, dus ik zal het antwoord van de pvda hier inplakken, dan kun je het zelf lezen.

Een zetel voor een politieke partij wordt berekend door het aantal stemmen op deze partij te delen door een 'kiesdeler'. De kiesdeler is het aantal stemmen dat een partij nodig heeft om één zetel in de Tweede Kamer te bemachtigen. Hiervoor wordt het totaal aantal uitgebrachte geldige stemmen gedeeld door het aantal zetels. Na de eerste zetelverdeling blijven er in het algemeen nog zetels te verdelen, dit zijn de restzetels. Deze worden verdeeld volgens het systeem van de grootste gemiddelden. Er wordt berekend hoeveel stemmen per zetel op een bepaalde partij zijn uitgebracht als aan deze partij één zetel meer zou zijn toegewezen. De uitkomsten van deze berekening worden naar grootte gerangschikt en de restzetels worden in deze volgorde verdeeld. De eerste restzetel gaat naar de partij met het grootste gemiddelde. De gehele procedure wordt toegepast totdat alle restzetels op zijn. Bij een lijstcombinatie worden de restzetels van beide partijen bij elkaar opgeteld. De restzetel wordt vervolgens toegewezen aan de partij die binnen deze combinatie de meeste reststemmen heeft. Door een lijstcombinatie aan te gaan wordt de kans vergroot dat de PvdA een restzetel krijgt.

Ik hoop hiermee uw bericht naar tevredenheid te hebben behandeld.

Met vriendelijke groet,

Paul Hoogland
    PvdA Services

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ga 's avonds stemmen op Plurkie's man! ;) :D

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij gaan met zijn allen in de avond stemmen. ( hoop ik want mijn man mag nu heel veel overwerken)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Komt wel goed denk ik! Ik heb er alle vertrouwen in :)
    (Helaas voor jou ga ik alleen niet links stemmen, maar de partij die jouw angst veroorzaakt laat ik ook liever links - haha - liggen ;))

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heerlijk trouwens de reacties die de regels van het forum proberen te omzeilen maar eigenlijk toch sneaky wat zeggen :D

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad... dames, let op! Het zou zonde zijn als het topic gesloten wordt, omdat het stiekem toch inhoudelijk over politiek gaat!

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    mijn ventje gaat voor mij stemmen in de avond ergens omdat ik dan lig bij te komen van een operatie.

xx

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik en mijn vrien stemmen denk ik sávonds..;)

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Als mijn meisje wakker is doen we het tijdens de wandeling:D

16. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amen.

Ik kan niet. Dus mijn man wordt gemachtigd.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    nou ja seg, ik ook al! :D

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @knuff de konijn: helemaal met jou eens!

19. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk smiddags, maar ik zie wel.

Ik kan trouwens mensen die niet gaan stemmen echt niet begrijpen, maarja dat staat op een ander blad.

20. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    's middags, gelijk een wandelingetje naar het stemlokaal en hopen dat het droog blijft.

Deel Deze Pagina