nog voordat het lampje brand anders krijg ik de zenuwen mijn man rijd rustig met het lampje aan en blijft mij ook steeds verzekeren dat ik er nog wel wat kilometers mee kan rijden maar ik vind het maar niks
Ik tank als het lampje brand of in het ergste geval als er nog 2km in de tank zit. Reserve rij ik prima op door hoor, tenminste, kleine stukjes op t dorp. Dan zit er tenslotte nog 80km in daar kan ik meer als een week op rijden.
Als ie aangeeft dat ik moet tanken. Maarre ff tip voor je zusje: stop een tientje onder je zonneklep, kan je in ieder geval een paar liter tanken.
Bij max een kwart en als ik weet dat ik een paar dagen achter elkaar weg moet. Verder ook wanneer ik in de buurt ben. Ga nl het liefst net over de grens tanken dat scheelt me weer wat.
Ik ken 'op reserves rijden' helemaal niet. En dat is het ook niet toch, als het lampje gaat branden heb ik nog 5 liter in de tank, dat is gewoon 5 liter en niet reserve . Ik kan dan nog prima een paar dagen rijden, ik fiets meestal en anders rijd ik 13 km per dag. Op vakantie tanken we wel op tijd, maar dan stoppen we toch regelmatig. Hier thuis vind ik het soms wel irritant omdat ik dan om moet rijden en het kost tijd. Maar goed, ik tank heel weinig, 1 keer per 4/5 maanden Mijn man tankt meestal in België, na zijn hockeytraining, dan is hij toch al in de buurt en is het lekker rustig.
Hier ook als het lampje gaat branden want kan dan nog iets van 70 km rijden en volgens mij doen de meeste mensen dat want dat lampje zit er niet voor niets in. Ik vind het dus geen rare story.
Het is schadelijk voor de motor om steeds in je reserve te komen ivm verzonken deeltjes. Ikzelf tank als hij richting reserve gaat. Ik doe het eigenlijk aan de hand van de gereden kilometers, ik weet hoeveel km ik ermee kan rijden. In de 600, dus tussen 550 en 625 ga ik tanken. Het is ook net waar ik nog naar toe moet allemaal. Af en toe kom ik in de reserve. Maar dan nog kun je 30 km of zo rijden dus er is weinig aan de hand dan. Tanken als je tank nog half vol is vind ik echt te overdreven.
Ik tank één keer per maand in België, daar kan ik de hele maand mee naar het werk rijden, boodschappen doen en etc. En als het lampje brand dan tank ik bij. Als we echt verder weggaan dan tank ik bij het 1e streepje.
als de tank bijna leeg is meestal.. en dan ligt het er ook nog aan waar ik heen moet. hier gewoon in het dorp rij ik rustig op de reserve maar verder ga ik dan ook niet maar het schijnt beter voor je motor te zijn om je tank niet leger dan een kwart te laten gaan voor je gaat tanken. iets met rotzooi wat in je tank komt ofzo
Ik in elk geval niet vóór dat moment (tenzij we in het buitenland zitten waar het goedkoper is, vóór we weer bij de dure pompen zijn even snel voltanken). Het gebeurt mij af en toe wel eens, dat ik heel spannende kilometertjes maak, omdat ie al even op 10 of zelfs op 0 staat. Dat gebeurde met name toen ik nog een tankpas had en alleen bij Shell kon tanken. En dan bij een pomp aankomen, die volgens TomTom een Shell is, maar dat allang niet meer is. Tegenwoordig gebeurt het zelden. Als ik bv naar een andere vestiging van mijn werk rijd.. daar tegenover is een goedkope pomp. Als ik thuis vertrek kijk ik hoeveel km ik nog kan rijden. Als ik dat nét haal, dan gok ik het er wel op. Tot nu toe nooit mis gegaan, maar soms wel spannend hoor!
Als het lampje gaat branden ga ik tanken. Er is hier een benzinepomp vlakbij die 24/7 open is. Als ik verder moet rijden tank ik wel eerder.
Als er nog een kwart in zit ga ik tanken. Laatst zat de brandstofpomp vast en stond ik midden in de nacht met pech langs de weg. De medewerker van de ANWB vroeg of ik niet te lang doorreed met een lege tank. Want door vervuiling kan je brandstofpomp vast lopen en dan kom je geen meter meer voorruit.
Als de boardcomputer een melding geeft dat er getankt moet worden. Eigenlijk kan er dan nog 80km gereden worden, maar hij geeft de melding telkens weer met een irritante piep dus dan maar tanken!
Het ligt eraan, maar het liefst zo laat mogelijk, dus meestal minder dan 10km over. Als ik halverwege al ga tanken dan sta ik iedere 2 dagen bij de pomp... Ik kijk wel altijd naar de files (sowieso al) en in t buitenland tank ik eerder omdat ik niet weet waar de pompen zitten. Ben ooit door heel België heengereden zonder een pomp tegen te komen.... met samengeknepen billen hebben we het net gehaald tot hazeldonk hahaha. Edit: ik heb overigens altijd geld bij me.