Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    als mijn laatste streepje gaat knipperen dan ga ik meestal tanken soms ook wel eerder als mijn gevoel zegt dat ik bijna in de reserves kom.

en soms ben ik te lui en dan gok ik er op om in mijn reserves nog een stuk te rijden waar ik altijd ga tanken (in België)
    moet meestal om de 2 weken tanken, maar heb daar nooit echt zin in :p

2. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Bij ons brandt het lampje meestal al een tijdje voordat we een keer gaan tanken ;). Ik heb er echt een hekel aan.

Ik heb al wel eens ergens gelezen dat het in verbruik best wel scheelt of je nu met een lege of volle tank rijdt, scheelt toch een aantal kilo...

3. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Als het lampje gaat branden. En soms ben ik gewoon lui en dan tank ik nog later. Ik let dan altijd op het aantal kilometers wat ik nog kan rijden (niet helemaal betrouwbaar, maar tot nu toe altijd goed gegaan). Staat ie op 40 km dan ga ik gelijk tanken

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Donderdags of als het nodig is.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik weet hoeveel ik ongeveer kan rijden (700km). Ik tank meestal ergens tussen 500-600 km op de teller. Dit omdat ik per werkdag bijna100 km moet rijden en liever thuis tank dan bij mijn werk. Als we naar mijn schoonzus rijden tank ik vaak op de terugweg, dan komen we langs een hele goedkoop tankstation. Dus dan tank ik ook weleens als de tank minder leeg is. Omdat ik bijna altijd zelf rijd weet ik ook heel goed hoeveel ik al gereden heb, dus kan het meestal zo plannen dat ik er zo min mogelijk tijd aan kwijt ben.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    als ik zo rond de 50 km zie staan. hij gaat bij ons best wel snel branden (misschien omdat het een diesel is?) dus meestal als ik rond de 50 ben gaan we tanken soms eerder als we ver moeten rijden.

7. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    20160613_111610.jpg

Moest vandaag nog aan jullie denken :D

(Eigenlijk maakte ik die foto voor mijn domme actie van vandaag. Tijdens het tanken zo'n mini attaque waar m'n sleutels waren. Die netjes aan mn tankdop hingen omdat ie anders niet open wil :) )

8. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik tank pas als de auto aangeeft dat het brandstofniveau te laag is. Ik kijk overigens nooooooit op me tankmeter :D . Eigenlijk best slecht :D

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ligt eraan, meestal niet onder een kwart tank. Maar soms komt het even niet uit en rijden we door tot het lampje brand of nog langer.....paar keer zelfs met nog krap 20km over in de tank volgens de teller. 😱

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Vanavond nog een discussie met mijn man gehad, omdat hij vindt dat ik te laat ga tanken. Hij had in mijn auto gereden en zag het brandstoflampje branden en hij kan daar slecht tegen.
    Ik moet zeggen dat ik vaak gewoon geen zin heb om te tanken en het zo lang mogelijk uitstel. Maar na ons gesprekje van vanavond, toch maar even braaf getankt. En altijd als ik weer getankt heb en het eigenlijk ook weer zo gedaan is, vraag ik me af waarom ik het toch zo lang uitstel, want met een volle tank rijdt het toch net iets relaxter.:)

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook, bij ons is dat bij 80 km. Maar ik durf het ook nog wel tot 50 te laten zakken :). 1 keer was het zelfs dat ik nog maar 40 km kon rijden. Maar ik heb wel op een paar km een aantal tankstations. Daarnaast zijn er in NL zo veel tankstations dat je niet heel bang hoeft te zijn dat je niets vindt. Op een kwart tank kun je meestal nog wel minstens 150 km rijden, dan vind je zo een tankstation.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan ook altijd tanken als het lampje (net of bijna) brandt. Dan kunnen we nog ongeveer 110 km rijden.
    Mijn man rijdt heel veel (voor zijn werk) en als we steeds bij een half lege tank gaan tanken, staan we er meerdere keren per week.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zodra de lampjes gaan branden!

Maar zonder geld van huis gaan zou ik NOOIT doen, daar begrijp ik dus echt niks van. 😳

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zusje van ts zou dat waarschijnlijk ook nooit doen, er staat dat ze het geld was vergeten. Kan gebeuren toch.

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik rij op dit moment al 50 km terwijl het tank lampje ging branden..:D Ik weet dat ik nog minstens 80 km kan rijden als mijn lampje gaat branden dus ik ben niet zo snel bang om zonder te komen te staan.. Wij hebben een tankpas die we over 2 auto's gebruiken dus vandaar dat ik niet altijd zomaar meteen kan gaan tanken en dan ben ik ook nog van een shell afhankelijk... ;)

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vroegertoen de lampjes gaan ging branden en nu gewoon op een kwart tank.

Ik beb een keer dom geweest en gewoon door gereden.
    En ineens stond mijn auto stil en wel snel ook vond ik.
    Het lampje en daarna nog de hoeveelheid km rijden was gewoon stuk. Mijn man kwam met de benzine😁.

En nu doe ik het nooit meer.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ga ik meestal tanken als er nog 2 blokjes staan dus het lampje gaat branden bij 1 blokje. Dus meesral net voordat het lphr gaat branden ga ik tanken. Ik ga nooit tanken bij half volle tank ik rij nog makkelijk 1 week volgens mij nog wel langer om halfvolle tank. Of ik moet incidenteel verder rijden dan tank ik eerder maar dat is vrijwel nooit.

18. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik tank nooit. Heb een volledig elektrische auto. Maar deze laadt ik wel op zodra er minder dan 90 km op de accu staat.

19. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wanneer mijn lampje gaat branden kan ik nog 50 km rijden voldoende om een tankstation te vinden. Zo tank ik hem dus ook altijd vol en nooit een beetje of een halve tank.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als het lampje brandt.
    Als ik verder weg moet (naar het werk is 25 km enkel) dan kijk ik altijd even hoeveel hij aangeeft dat ik nog kan rijden en tank ik eventueel eerder. Pomp aan huis, dus beetje jammer van het geld als ik dan ergens anders moet gaan tanken omdat ik het vergeten ben...

Deel Deze Pagina