vragen over keuken!

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wij willen een nieuwe keuken gaan plaatsen en ik heb een paar vragen waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen!
    1. Wie heeft er ervaring met een kvik keuken en hoe lang heb je hem al?
    2. Wie heeft er ervaring met een stoomoven? Hoe vind je de stoomfunctie werken en als je hem als normale oven gebruikt werkt dat ook goed?
    3. Wij willen voor een 45 centimeter stoomoven gaan lijkt ons voldoende groot of zie ik dat verkeerd?
    4. Ik vind een goede magnetron belangrijk is naast de stoomoven, is gewone magnetron dan de beste keus of kan combi oven magnetron ook?
    5. Heb je verder nog tips over Waar op te letten bij het aanschaffen van een keuken?

Als je maar op één van deze vragen antwoord hebt hoor ik het natuurlijk ook graag, heel erg bedankt!!!

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Combimagnetron: je kan er prima een taart mee maken maar koekjes bakken gaat met 5 koekjes tegelijk. De ovenfunctie is niet zoals die van een gewone hete lucht oven. Tevens heb ik me laten vertellen dat een combimagnetron zonder ronddraaiend plateau minder goed in magnetronfunctie is, omdat je dan lastkrijgt van hotspots geloof ik

Edit: ik kan zelf makkelijk af met een combimagnetron mét draaiplateau, maar mijn man is heel blij dat we tegenwoordig ook een échte oven hebben

3. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Weet niet of je ook een wokbrander in je fornuis wilt?! Zo ja zou ik de wokbrander aan de zijkant doen en niet in het midden. Je kunt dan nl als je gaat wokken makkelijker nasi o.id koken op een andere pit omdat je dan wat meer ruimte hebt.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zou korflades nemen handig voor al je bestek

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    #5 Jo79, 10 jun 2016
    Laatst bewerkt: 10 jun 2016
    Er zit zoveel verschil tussen combimagnetrons. Wij hebben er eentje van Siemens en ik ben over beide functies tevreden (is ook niet de meest basic uitvoering). Geen ronddraaiplateau, maar gewoon platen en een rooster. Kan er dus ook prima grote ovenschotels, pizza's, koekjes (ik maak vaak 14 cupcakes, maar meer zou er ook in passen) etc. in bakken.
    Heb ook wel eens zo'n combimagnetron gehad in zo'n vakantiehuisje, maar die deed het waardeloos.
    Kvik keuken, hebben de buren, bevalt geloof ik wel.
    Wij hebben het werkblad iets hoger dan standaard, dan sta je niet zo voorover gebogen. Verder, ga gewoon wat elekronicawinkels af, zoek van tevoren wat je wilt hebben en wat je op internet voor de laagste prijs hebt gevonden en vraag tegen welk bedrag ze dat kunnen bieden. Zo hebben wij alles van Siemens en dan nog luxere uitvoeringen tegen dezelfde prijs als wat we voor de basic apperatuur van de Ikea zouden moeten betalen. Geleverd en geplaatst door de lokale winkel, ook handig als er wat mee is met de service enzo.

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ok dames heel er bedankt voor jullie tips!!

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Onze keuken is hoger ivm onze lengte. Maar ons werkblad is ook 10 cm dieper. Dan heb je veel meer rijpte.
    Wij hebben ook Eem combioven wel een dure uitvoering . Werkt prima. Soms moet ik de vaktijdschrift iets verlengen maar dat was het dan ook.
    Combikraan cooker is ook een aanrader. Altijd kokend water niet alleen voor THE maar ook om groenten en aardappels met heet water op te zette. Ook als je gewoon warm water wilvan de cv ketel dan kun je voordat je warm water hebt ook al warm water creëeren door koud watervte mengen met koken. Ons scheelde het ook in he waterverbruik

8. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wij hebben nu 2 jaar een nieuwe keuken, en dus ook 2 jaar een stoomoven. De stoomfunctie echter nog niet geprobeerd..:) Ik weet niet of je verder erg van koken houdt? Mijn man wilde bv graag een kalkoen kunnen klaarmaken, en dat paste niet goed in een 45 nis oven. Wij hebben dus voor 60 cm ovens gekozen. Alle ruimte, en past veel in.

Waar ik nog extra goed op zou letten is het aantal stopcontacten, en eventueel extra in je blad erbij, en de cooker is ook zeker een aanrader. Verder wellicht een inbouw unit afzuigkap? Dan stoot je nooit meer je hoofd en kun je altijd goed bij je pannen :).

9. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Wij hebben een stoomoven, welgeteld 1 keer gebruikt. De verkoper prees hem aan door te zeggen dat alles veel sneller gaar is dan in een pan op het fornuis. Nou, mooi niet dus. In het boekje dat erbij zit staat voor bijna alles dubbel zo lang de tijd dan normaal. Dat is me teveel gedoe, plus dat je dan van die bakken met gaatjes moet hebben om het optimale resultaat te krijgen.

Hij heeft echter ook een gewone ovenfunctie met grill en hete lucht etc. Die functies gebruiken we heel veel.

10. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Wij hebben een combi stoomoven en een combi oven met magnetron.
    Ik gebruik de stoomoven regelmatig. Vind het ideaal, je hoeft niet te wachten tot het water kookt en dan in de gaten te houden hoe lang het kookt. Je zet gewoon de oven aan en wacht tot hij klaar is:).
    De smaak van de groente vind ik lekkerder als het uit de stoomoven komt. En bijv. bij bloemkool als ik die kook is hij of te hard of te zacht en uit de stoomoven precies goed.
    De andere oven gebruik ik vaak voor vlees of gebakken aardappels.
    Onze ovens zijn ook van siemens.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik lees graag even mee.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Inderdaad, voldoende stopcontacten.

13. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een gewone oven en geen combi. En een kookplaat van het merk Bora waar de afzuiging in het midden zit! Echt wat een uitvinding!

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wat een goeie tips allemaal, echt heel fijn!!
    Vig83, hoelang duurt bloemkool dan bv in stoomoven? En heb je de 60 cm variant en 45 cm combi?

15. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Tip: Koop je keuken NIET bij de Keuken kampioen!

16. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Er zit verschil in een combi magnetron (magnetron met oven functie) en een combi oven (oven met magnetronfunctie)

Zelf heb ik naast mijn grote (90cm) oven ern combi oven genomen. Dit omdat ik wil een goede magnetron wilde maar toch de oven functie net wat belangrijker vond. Die gebruiken wij veel voor even een stokbroodje bijv.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Of de Keukenconcurrent. Mijn vorige buren hadden hun keuken daar vandaan. Alles wat mis kon gaan ging mis, van het inmeten tot het plaatsen en vervolgens ging er ook een vanalles snel kapot. Ik wist meteen, dáár ga ik nooit een keuken kopen.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
  19. Kusho

Kusho Niet meer actief

Probeer naar een kleine onafhankelijke keukenboer te gaan, die niet bij een keten hoort. Uiteindelijk valt het gros van de keukenketens onder de Mandemakers paraplu, en daar zijn veel minder goede verhalen over.

Oh, en let er op dat je kraan niet voor een naar binnen draaiend raam uitkomt :). En van die lade in lade zijn erg handig. Kies je voor inductie, houdt er dan rekening mee dat je oude pannen (gebruikt op gas of elektra) weg moet gooien omdat ze niet goed zullen werken op inductie.

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    nogmaals dank voor alle tips!
    iemand nog zin om te vertellen wat een handige hoogte is voor stoom oven en combi magnetron? boven elkaar ok? of beter naast elkaar?
    45 of 60 cm oven? ( ik maak geen kalkoenen klaar :D:p)

Deel Deze Pagina