Ik tank meestal als ik ergens tussen een kwart en leeg zit. De elektrische auto gaat bij man op het werk aan de paal en zit dus meestal gewoon rond driekwart actieradius. Maar echt ik kan er niet aan wennen om maar zo weinig km op een ‘volle’ auto te rijden. Even op en neer naar oma (280km) lukt alleen als er geen airco of verwarming aan staat en als je écht niet harder rijdt dan 102km/u. Na 19u ‘s avonds is dat dus onmogelijk met 130. Wat mij betreft het enige echte nadeel aan elektrisch rijden.
Ik tank meestal als hij tegen het rode aan zit. Meestal brand het lampje dan nog niet. Ik moet momenteel elke dag een half uur rijden naar school en dan durf ik het niet aan om te wachten tot het lampje brand.
Ik hou de prijs in de gaten. Als die laag is ga ik tanken, ongeacht hoe vol of leeg de tank op dat moment is. Dus soms tank ik indd maar een kwart of een achtste tank. Als de tank bijna leeg is ga ik sowieso tanken, maar dat gebeurt vrijwel nooit.
Als hij net voor reserve staat Maar ik rij tegenwoordig zo weinig en enkel kleine afstanden dat dat misschien 2 keer per jaar is
ik ga meestal tanken als hij bij het eerste rode streepje komt, haat het om met minder benzine te rijden, zit dan niet echt op mijn gemak in de auto..
Als het lampje gaat branden, dan is er nog 80km over en tank dan vol. Vandaag 170.9, dus stuk minder dan het lange tijd was.
Niet pas als het lampje gaat branden maar wel als de tank ongeveer 3/4 leeg is. Of als ik ergens langsrij en zie dat de benzine erg goedkoop is
Zodra de auto aangeeft dat ik nog maar minder dan 100 km kan rijden. Vind het wel een fijn idee dat als er spoed is er in ieder geval nog genoeg in de tank zit om het ziekenhuis te bereiken oid. Wel tank ik de auto vaak maar halfvol of driekwart vol want ik heb geen geduld bij het tankstation xD
Liefst helemaal niet, laat ik man dan doen Kijk meestal wat er op de planning staat. Moet ik naar keulen op vrijdag en maandagochtend weer ergens van boord dan wil ik wel thuis kunnen komen zonder tanken onderweg dus dan is het vrijdag bij vertrek (ja theoretisch is het dan al onderweg, maar gevoelsmatig nog niet). Blijven we thuis wil ik minimaal vol gas naar het ziekenhuis kunnen. Leeg rijden tot lampje hou ik niet van maar ook niet na elke scheet tanken. En tank het liefst bij bekende pompen in de buurt
Ik ga pas tanken als ik bijna stil sta. De auto geeft aan dat ik 0 km kan rijden maar ik weet uit ervaring dat je dan nog zeker 20 km kan doorrijden. Alleen moet je wel ff onthouden hoeveel je al gereden hebt. Mijn man vindt dit overigens heel irritant. Als ik ver weg moet dan zorg ik wel dat ik op en neer kan rijden.
Bij halfvol, als ik m langere tijd niet ga gebruiken (zwangerschapsverlof en er van uitgaande dat ik in de kreukels lig/mentaal niet rijbekwaam ben) zorg ik dat ik leger ben en dan tank ik m vol met vpower voordat ik m "buitengebruik" stel, dan heb je wat mibder last van slug in je tank. (Die drap onderin je bezinetank die vervelend kan gaan doen met je verstuivers als je te leeg gaat rijden)
Van de week ging het lampje op weg naar het werk branden. De actieradius is dan nog zo'n 110 km. Op de terugweg heb ik getankt. We gingen de volgende dag ook een dagje weg, dus hij moest wel even vol. Meestal laat ik dat aan mijn man over. Die heeft zo'n app en dan kijkt hij waar het het voordeligst is in de regio. De afgelopen tijd veel in België gaan tanken, maar dat loont nu bv weer niet.
Reden voor twee auto’s: geen irritatie aan elkaar. Of het nou om benzine gaat of wie heeft de auto wanneer. Ik heb er een gruwelijke hekel aan om afhankelijk te zijn van een auto. Ik tank als ik het piepje hoor. En bij mij gaat het tanktekentje dan knipperen. Steeds sneller. Enige keer wanneer ik eerder tank, is als ik weet dat ik de volgende dag een stuk moet rijden. Donderdag zat ik in Den Bosch dus dan tank ik woensdag vol na m’n werk.
Als het lampje brandt. En dan gaar er bijna 70 liter in. Wij rijden zelden in elkaars auto, dus nooit die irritatie. Als ik zie dat mijn mans auto bijna leeg is en ik rij er een keer in (mijn auto past niet in alle parkeergarages dus heel soms neem ik die van hem dan mee), dan zeg ik het wel tegen hem zodat hij weet dat hij eerst moet tanken als hij ver moet rijden.
Hier als het lampje brandt. Dat is bij 100 km ongeveer, maar meestal is het voordat we echt gaan tanken tussen de 60-80. En dan altijd vol. We proberen 1 keer per maand, maar dat redden we vaak net niet. (Maar 1 auto, tanken allebei, als ik maar de bonnetjes en km stand bewaar, zodat man zn verbruiksmonitor kan bijhouden).
Zodra het lampje brandt en ik tijd/ zin heb. In de praktijk leen ik vaker mijn auto uit aan mijn man (mijn auto is zuiniger) en die tankt dan direct omdat hij weet dat ik een hekel heb aan tanken.