Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    Als ik - - - zie staan.
    Vanaf het lampje brand, kijk ik naar mijn verbruik en daar staat hoeveel km ik nog kan.
    Bij - - - moet ik echt gaan tanken :D
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Ik mis de meest gebruikelijke optie (i.m.o. ;))
    "Als de tank bijna leeg is"

    Lijkt me het meest logisch, soms heb ik een brandend lampje, maar dat gebeurt niet vaak.
    Maar als de meter bijna onderaan is, dan vind ik het wel tijd om te tanken ja.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Als je hem helemaal vol gooit hoef je nog minder vaak te tanken :D
     
    Zeebra, TotalBella en Suzy85 vinden dit leuk.
  4. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.053
    1.163
    113
    Centrum België
    Idem… en dan snel 5l ingooien hier vlakbij - echt het minimum omdat het een bemand station is en dus veel duurder. Erna tank ik wel waar het goedkoper is. Meestal ook niet vol want de prijzen schommelen heel hard. Vandaag de eerste keer in maanden nog eens volgegooid omdat de diesel maar aan 1,70 staat. Toch al een pak minder dan die 2,25 van paar maand geleden :thumup:
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Als er nog ongeveer een kwart in zit. Tank altijd in België (ongeveer 10-15 min rijden). Dus tank ook meestal niet eerder. Tenzij ik ook naar de Decathlon moet. In NL tank ik alleen als ik België niet haal.
     
  6. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.053
    1.163
    113
    Centrum België
    Klopt, zéker bij een dieselmotor…
     
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.148
    113
    Hier ook als er nog ongeveer een kwart inzit. Zo afgesproken ook, dus man doet dat ook. Niks zo irritant als ‘s ochtends wegrijden en meteen gepiep horen omdat de tank bijna leeg is. Met een kwart kun je makkelijk onderweg even tanken, geen stress.
     
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Normaal als tank bijna leeg is gooi ik m helemaal vol.

    Nu met verlof en rij veel minder met mijn auto, doe een maand met een halve tank. Nu tank ik kleinere beetjes met het idee dat de volgende keer dat ik tank de prijzen weer wat gedaald zijn.
     
  9. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Als ik nog een kwart tank over heb tank ik m vol. Mijn man gaat het liefst pas tanken als de tank leeg is. Ik heb daar zo'n gruwelijke hekel aan. Gelukkig allebei onze eigen auto ;)
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Wisselend. Soms als die bijna leeg is (minder dan 50 op de tank) n soms kan ik nog wel ruim 150. Ligt er ook aan of ik ver weg moet met de auto of niet.
     
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Als het lampje knippert de eerste keer dat het uitkomt en afhankelijk van de prijs. Mijn eigen auto rijdt alleen in de regio en daar weet ik precies waar ik goedkoop terecht kan, en dan vaak na het werk een keer. Ik weet niet hoe ver ik eigenlijk nog kan met knipperend lampje, hij gaat knipperen als het schaaltje van 6 streepjes bij 1 streepje komt maar die streepjes zakken niet-lineair.
    Met de gezinsauto ook grofweg als hij erom vraagt, maar daar zie je wel de actieradius.

    Ik ga ook echt niet voor de lol of om een euro te besparen een kwart tankje halen of zo. Als ik dan moet, gooi ik m ook vol, tenzij ik noodgedwongen langs de snelweg voor de hoofdprijs moet tanken, dan is 't idd 10 liter en later de rest.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O dat brandt het lampje al een poosje:roflmao:
    Vaak ben ik onderweg naar huis als het gaat branden, dan wil ik naar huis. De volgende dag vergeet ik het en dan heb ik geen tijd omdat ik ergens een afspraak heb. Dan rij ik weer meestal naar huis.

    Het leukste is als mijn man dan toevallig mijn auto wil pakken, dat hoofd als hij instapt:roflmao::roflmao:.
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik tank altijd 1x per week in Duitsland en doe meteen een aantal boodschappen daar.
    Als ik ga tanken dan heb ik vaak nog een halve tank, maar dan tank ik m dus weer vol. Ik rij eigenlijk nooit in het rood.
     
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.552
    6.246
    113
    Ik rij vrijwel elke dag langs het tankstation, en ga tanken als de prijs “laag” is
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat wachten jullie allemaal lang :p

    Het is ook niet een echte irritatie hoor. Ik erger me meer aan het feit dat de auto soms echt wel een troep is. Dat krijg je met kinderen. En man laat dan ook vaak broodzakjes of andere verpakkingen slingeren. Maar als ik dan gewoon communiceer dat ik de troep in de auto niet zo tof vind en dat de auto wat mij betreft gewassen mag worden (ook van binnen dus schoongemaakt worden), dan doet hij dat meestal vanzelf. Niet omdat dat per se van mij moet, maar omdat hij dondersgoed weet dat ik nooit afval of troep in de auto achterlaat (ik heb een auto plumeau - just saying..). ;)

    Maar dat lange wachten met tanken, ik zal het nooit begrijpen. Zelf tank ik gerust maar het is niet mijn favo klusje. Komt puur omdat ik vind dat er nooit zulke frisse figuren komen op het industrieterrein. Vaak ook groepjes mannen enzo. Hm. Geeft me niet altijd een prettig gevoel als ik dan alleen ben. Zelfs man is een keer ‘s avonds rond 21u doorgereden naar een andere pomp omdat hij geen prettig gevoel kreeg van een groepje mannen dat daar rond ging. Stom he?
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ga morgen weer. Hij is hier nu 1,69€. En nu is het al bijna donker dus ga ik niet meer. Morgen dus. Man had er een klein beetje ingegooid maar ik gooi hem wellicht vol.
     
  17. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik ga tanken als het lampje brand meestal.
    Maar soms ook iets eerder. Ligt er ook net aan of ik er tijd voor heb de rest van de week.
    Kan zien hoeveel kilometer ik nog kan rijden, dus dat geeft wel een indicatie.
    Dus stel ik zie vrijdag dat ik nog 70km kan en nog geen lampje, ga ik wel tanken, want heb er op mn werkdagen echt geen tijd voor.

    En als dan de prijzen toevallig ook nog laag zijn, is dat mooi meegenomen :roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.199
    904
    113
    Over het algemeen tank ik als weet dat ik geen dag woon-werk verkeer meer ga redden met de tank. Dus het kan zijn dat het lampje al brandt of dat het bijna gaat branden.

    Ga ik op vakantie of zo dan zorg ik wel dat ik de tank vol heb (woon vlak bij de Duitse grens) dus dat is dan goedkoper.
     
  19. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik tank zodra hij op 2 streepjes komt. Mn man zo laat mogelijk. Hij heeft al een keer meegemaakt dat zn auto uitviel. Ik vind dat echt ronduit dom en ben blij dat we allebei een eigen auto hebben. Ik kan ook echt geen zinnige reden verzinnen om door te rijden tot je tank leeg is.
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.552
    6.246
    113
    Wat een verschil, hier was t nog 1,82 geloof ik.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina