Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Lampjes branden is nog niks vergeleken bij — op je dashboard. Dan heb je echt zoiets van ‘oké, wanneer ga je ermee ophouden?’ Brrr..
     
  2. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.259
    113
    #82 Vulpen, 26 nov 2022
    Laatst bewerkt: 26 nov 2022
    Mja bij ons is die kans wel tamelijk groot en is het ook wel eens gebeurd dat we plots naar een ziekenhuis een stad verderop moesten dus dan is de afweging natuurlijk anders. Maar ik tankte voor ik kinderen had eigenlijk ook altijd bijtijds, gewoon fijn idee dat je niet nodeloos tijd verliest als je ineens weg moet :)

    Mijn auto geeft trouwens niet aan hoeveel kilometer ik nog kan rijden maar 80km klinkt wel als best nog ver. Dat is bijna een uur rijden gemiddeld. Ik schat in dat dat ongeveer een kwart (of misschien zelfs bijna de helft) is van mijn tank, dat lijkt me inderdaad nog wel redelijk.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Wanneer het lampje brandt of net daarvoor.. ligt er maar net aan of ik nog weg moet naar werk etc. de volgende dag.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat je niet van het lampje in paniek raakt betekend ook niet direct dat je altijd met een lege tank staat he? Uiteindelijk wordt die echt wel weer volgegooid. En dat je net met spoed naar het ziekenhuis moet terwijl ook je tqnk bijna leeg is, die kans lijkt mij te verwaarlozen.
     
    Neuzeke en Vulpen vinden dit leuk.
  5. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zodra het lampje gaat branden.
    Meestal rond de 90 km gaat hij aan, als het dan rot weer is rij ik nog even door.

    Maar zodra hij onder de 50 km komt blijft er een gigantische pomp in beeld op m'n voorruit via de headup display en telt hij steeds sneller af haha.

    Dan krijg ik wel de kriebels hoor.

    Ik gebruik mijn auto overigens alleen en mijn man zijn auto.
     
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij kunnen 800 km op een tank, dus voor ons is dat 10 procent. Hij geeft dan al even een melding (vanaf 100km).
     
    Havermout vindt dit leuk.
  7. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wij hebben een elektrische auto en een benzine auto.

    Toen ik 5 jaar geleden van mijn jongste moest bevallen en ik midden in de nacht met mijn man naar het ziekenhuis reedt stapte ik in zijn auto waarbij het lampje al brandde. We konden nog makkelijk naar het ziekenhuis toe. Paar uur later mochten we met zijn drieën naar huis en had ik ook geen zin om te tanken.

    Op kraamdag 1 moest mijn dochter met spoed naar het ziekenhuis. Mijn man “verstijfde” en die heb ik mee laten rijden met de ambulance. Zijn auto stond gunstiger op de oprit dus ik dacht ik pak zijn auto. Lichamelijk was elke meter korter lopen ook fijner.

    Ik heb met zoveel extra stress in de auto onderweg naar het ziekenhuis gezeten. Zag het scenario voor me dat ik aan de kant kwam te staan en wellicht bij geen goede afloop te laat zou aankomen bij het ziekenhuis.

    Ik tank nu dus het liefst voordat het benzine lampje brandt en met de elektrische auto heb ik die het liefst ook niet onder de 100 km staan.
     
    Huismuisie en Vulpen vinden dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben ieder onze eigen auto, rijden ook nooit in die van de ander. Dus als ik troep wil maken in mijn auto, maak ik troep in mijn auto :roflmao: Vriend verbaast zich er elke keer over als we in mijn auto rijden ergens heen, als ik mn auto wel heb opgeruimd. :D
     
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.259
    113
    Ik heb nog nooit het lampje zien branden haha. Op zich goed om te weten dat je dan echt nog wel een tijdje voort kunt!

    De hoofdreden dat ik een auto heb is dat ik dan naar het ziekenhuis kan rijden als dat moet. Ik moet verder steeds dingen bedenken of zomaar over de snelweg rijden om 'm aan de praat te houden. Maar ik snap dat dat bij de meesten anders is natuurlijk :)
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee daar ben ik niet bang voor, haha. Ziekenhuis red ik altijd wel, en anders kom ik langs meerdere tankstations.
    Het komt zelden voor dat ik de auto plotseling nodig heb.
    Ik snap het dan weer niet dat mensen zenuwachtig worden als je nog een kwart tank hebt. Dan sta je heus niet onderweg ergens stil.
     
    tuc en nelta vinden dit leuk.
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee daar ben ik absoluut niet bang voor. De kans dat er iemand plotseling in het ziekenhuis ligt EN ik moet er plots naar toe EN net op een dag dat tanklampje brand is zeer klein.

    ALS het zou gebeuren dan zou ik dat nog prima redden. Wanner lampje gaat branden / hij op het rood staat kan je nog minstens 50 km rijden.
    Bij mijn auto geeft hij vaak nog 80 km aan. Familie woont op 10 minuten afstand en 3 ziekenhuizen binnen 30 km.
    Tja, kleine kans dat ze net op die ene dag dat benzine bijna op is naar een ziekenhuis verder weg gebracht zijn .

    Dan heb ik hier 3 onbemande tankstations binnen 4 minuten rijden en op de route liggen. Het voltanken/hele proces kost me letterlijk 2 minuten.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het persoonlijk echt een beetje dom om een lege auto op de oprit te zetten. Ik snap het als je geen geld hebt en er elke week maar voor 10 euro in kan gooien dat het niet anders is. Maar als het puur uit luiheid is…
    Al heeft mijn tank een inhoud van 45 liter. Als het lampje gaat branden bij 40 km en ik dan tank dan kan ik er ongeveer 40 liter instoppen. Dus dat betekend dat je nog 5 liter hebt als reserve.

    toch ga ik echt echt het risico niet nemen. Ik moet er niet aan denken langs de weg te komen te staan omdat ik zelf te lui ben om te gaan tanken.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Die kans is in onze familie niet te verwaarlozen hoor. Hier zeer regelmatig dat ik in avond naar hap of ziekenhuis moet. Mijn tank hoeft niet volledig vol te zijn, maar ik wil graag dat er genoeg in mijn tank zit om het ziekenhuis te redden.
     
    Vulpen en Huismuisie vinden dit leuk.
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Net of je alleen doorrijdt tot het lampje brandt als weinig te besteden hebt of als je lui bent. Hier gebruiken we de auto gewoon niet zo vaak en we vinden het een sport om zolang mogelijk met een tank te doen, zowel qua tijd als qua km’s. We tanken als het nodig is (en dat is dus als het lampje brandt en dan kan je nog 100km hier).
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik gooi de auto 1 keer per maand vol.

    Daar moeten we het mee doen.

    Meestal hebben we dan aan het eind nog bezine voor 100 km in de tank over. Lampje brand nog niet.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    #96 Neuzeke, 27 nov 2022
    Laatst bewerkt: 27 nov 2022
    Je kan onderweg toch ook tanken?
    Ik heb nog nooit in de situatie gezeten waarbij ik onderweg kans op stilvallen had. Je kijkt vooraf toch wat waar je heen moet vermoed ik.
    Als ik nu op - - - sta dan ga ik niet proberen richting de kust te rijden, dan rij ik naar het tankstation ( max 1km rijden) en rij dan richting waar ik moet.

    Het is ook niet uit luiheid hoor.
    Wel uit uitstel gedrag en omdat het soms beter uitkomt. Zou ik eerst tanken of toch de kinderen halen ? Oké toch eerst de kinderen.
    Schuif ik aan richting het tankstation of rij ik morgen om 06u30 als er niemand staat? Oké morgen vroeg.
     
    tuc vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bij ons is de pomp op 500 m afstand ofzo. 2 min rijden. Industrieterrein is een rotonde oversteken en klaar. Maar mijn man voelt de urgentie gewoon niet zo. Niet per se luiheid ofzo. Maar zelfs bij -- kunnen we daar nog prima heen rijden. Het is man trouwens die dan tankt. Maar meestal vraag ik bij een halve tank als man in de buurt komt of hij bij wil tanken.
     
  18. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Als ik ergens kom waar het goedkoper is dan tank ik eigenlijk altijd wel. Mijn eerste impulsreactie net was ik tank nooit, maar als ik kijk hoe weinig ik rij dan tank ik eigenlijk best wel vaak. Meestal dan wel alleen als het of goedkoop is (in verhouding dan he) of het lampje is net gaan branden. ik bedenk me nu dus dat dat waarschijnlijk dus de strategie is van mijn man doorrijden tot het lampje brand anders zou ik met mijn aantal kilometers nooit hoeven te tanken.
    Wij hebben maar een auto en het dichtstbijzijnde tankstation is zo dichtbij dat we de auto kunnen duwen.. dus ik maak me geen zorgen over een lege tank en naar het ziekenhuis oid. Mijn man is regelmatig een paar dagen weg met auto en dan zou ik dus ook op een andere manier in het ziekenhuis moeten komen.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Daarom praat ik ook over mijzelf he
     
    Madelie vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Of die mensen zijn slim genoeg om op de weg ergens heen te gaan tanken de volgende keer.
     
    Liekje81 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina