Lampjes branden is nog niks vergeleken bij — op je dashboard. Dan heb je echt zoiets van ‘oké, wanneer ga je ermee ophouden?’ Brrr..
Mja bij ons is die kans wel tamelijk groot en is het ook wel eens gebeurd dat we plots naar een ziekenhuis een stad verderop moesten dus dan is de afweging natuurlijk anders. Maar ik tankte voor ik kinderen had eigenlijk ook altijd bijtijds, gewoon fijn idee dat je niet nodeloos tijd verliest als je ineens weg moet Mijn auto geeft trouwens niet aan hoeveel kilometer ik nog kan rijden maar 80km klinkt wel als best nog ver. Dat is bijna een uur rijden gemiddeld. Ik schat in dat dat ongeveer een kwart (of misschien zelfs bijna de helft) is van mijn tank, dat lijkt me inderdaad nog wel redelijk.
Wanneer het lampje brandt of net daarvoor.. ligt er maar net aan of ik nog weg moet naar werk etc. de volgende dag.
Dat je niet van het lampje in paniek raakt betekend ook niet direct dat je altijd met een lege tank staat he? Uiteindelijk wordt die echt wel weer volgegooid. En dat je net met spoed naar het ziekenhuis moet terwijl ook je tqnk bijna leeg is, die kans lijkt mij te verwaarlozen.
Zodra het lampje gaat branden. Meestal rond de 90 km gaat hij aan, als het dan rot weer is rij ik nog even door. Maar zodra hij onder de 50 km komt blijft er een gigantische pomp in beeld op m'n voorruit via de headup display en telt hij steeds sneller af haha. Dan krijg ik wel de kriebels hoor. Ik gebruik mijn auto overigens alleen en mijn man zijn auto.
Wij kunnen 800 km op een tank, dus voor ons is dat 10 procent. Hij geeft dan al even een melding (vanaf 100km).
Wij hebben een elektrische auto en een benzine auto. Toen ik 5 jaar geleden van mijn jongste moest bevallen en ik midden in de nacht met mijn man naar het ziekenhuis reedt stapte ik in zijn auto waarbij het lampje al brandde. We konden nog makkelijk naar het ziekenhuis toe. Paar uur later mochten we met zijn drieën naar huis en had ik ook geen zin om te tanken. Op kraamdag 1 moest mijn dochter met spoed naar het ziekenhuis. Mijn man “verstijfde” en die heb ik mee laten rijden met de ambulance. Zijn auto stond gunstiger op de oprit dus ik dacht ik pak zijn auto. Lichamelijk was elke meter korter lopen ook fijner. Ik heb met zoveel extra stress in de auto onderweg naar het ziekenhuis gezeten. Zag het scenario voor me dat ik aan de kant kwam te staan en wellicht bij geen goede afloop te laat zou aankomen bij het ziekenhuis. Ik tank nu dus het liefst voordat het benzine lampje brandt en met de elektrische auto heb ik die het liefst ook niet onder de 100 km staan.
Wij hebben ieder onze eigen auto, rijden ook nooit in die van de ander. Dus als ik troep wil maken in mijn auto, maak ik troep in mijn auto Vriend verbaast zich er elke keer over als we in mijn auto rijden ergens heen, als ik mn auto wel heb opgeruimd.
Ik heb nog nooit het lampje zien branden haha. Op zich goed om te weten dat je dan echt nog wel een tijdje voort kunt! De hoofdreden dat ik een auto heb is dat ik dan naar het ziekenhuis kan rijden als dat moet. Ik moet verder steeds dingen bedenken of zomaar over de snelweg rijden om 'm aan de praat te houden. Maar ik snap dat dat bij de meesten anders is natuurlijk
Nee daar ben ik niet bang voor, haha. Ziekenhuis red ik altijd wel, en anders kom ik langs meerdere tankstations. Het komt zelden voor dat ik de auto plotseling nodig heb. Ik snap het dan weer niet dat mensen zenuwachtig worden als je nog een kwart tank hebt. Dan sta je heus niet onderweg ergens stil.
Nee daar ben ik absoluut niet bang voor. De kans dat er iemand plotseling in het ziekenhuis ligt EN ik moet er plots naar toe EN net op een dag dat tanklampje brand is zeer klein. ALS het zou gebeuren dan zou ik dat nog prima redden. Wanner lampje gaat branden / hij op het rood staat kan je nog minstens 50 km rijden. Bij mijn auto geeft hij vaak nog 80 km aan. Familie woont op 10 minuten afstand en 3 ziekenhuizen binnen 30 km. Tja, kleine kans dat ze net op die ene dag dat benzine bijna op is naar een ziekenhuis verder weg gebracht zijn . Dan heb ik hier 3 onbemande tankstations binnen 4 minuten rijden en op de route liggen. Het voltanken/hele proces kost me letterlijk 2 minuten.
Ik vind het persoonlijk echt een beetje dom om een lege auto op de oprit te zetten. Ik snap het als je geen geld hebt en er elke week maar voor 10 euro in kan gooien dat het niet anders is. Maar als het puur uit luiheid is… Al heeft mijn tank een inhoud van 45 liter. Als het lampje gaat branden bij 40 km en ik dan tank dan kan ik er ongeveer 40 liter instoppen. Dus dat betekend dat je nog 5 liter hebt als reserve. toch ga ik echt echt het risico niet nemen. Ik moet er niet aan denken langs de weg te komen te staan omdat ik zelf te lui ben om te gaan tanken.
Die kans is in onze familie niet te verwaarlozen hoor. Hier zeer regelmatig dat ik in avond naar hap of ziekenhuis moet. Mijn tank hoeft niet volledig vol te zijn, maar ik wil graag dat er genoeg in mijn tank zit om het ziekenhuis te redden.
Net of je alleen doorrijdt tot het lampje brandt als weinig te besteden hebt of als je lui bent. Hier gebruiken we de auto gewoon niet zo vaak en we vinden het een sport om zolang mogelijk met een tank te doen, zowel qua tijd als qua km’s. We tanken als het nodig is (en dat is dus als het lampje brandt en dan kan je nog 100km hier).
Ik gooi de auto 1 keer per maand vol. Daar moeten we het mee doen. Meestal hebben we dan aan het eind nog bezine voor 100 km in de tank over. Lampje brand nog niet.
Je kan onderweg toch ook tanken? Ik heb nog nooit in de situatie gezeten waarbij ik onderweg kans op stilvallen had. Je kijkt vooraf toch wat waar je heen moet vermoed ik. Als ik nu op - - - sta dan ga ik niet proberen richting de kust te rijden, dan rij ik naar het tankstation ( max 1km rijden) en rij dan richting waar ik moet. Het is ook niet uit luiheid hoor. Wel uit uitstel gedrag en omdat het soms beter uitkomt. Zou ik eerst tanken of toch de kinderen halen ? Oké toch eerst de kinderen. Schuif ik aan richting het tankstation of rij ik morgen om 06u30 als er niemand staat? Oké morgen vroeg.
Bij ons is de pomp op 500 m afstand ofzo. 2 min rijden. Industrieterrein is een rotonde oversteken en klaar. Maar mijn man voelt de urgentie gewoon niet zo. Niet per se luiheid ofzo. Maar zelfs bij -- kunnen we daar nog prima heen rijden. Het is man trouwens die dan tankt. Maar meestal vraag ik bij een halve tank als man in de buurt komt of hij bij wil tanken.
Als ik ergens kom waar het goedkoper is dan tank ik eigenlijk altijd wel. Mijn eerste impulsreactie net was ik tank nooit, maar als ik kijk hoe weinig ik rij dan tank ik eigenlijk best wel vaak. Meestal dan wel alleen als het of goedkoop is (in verhouding dan he) of het lampje is net gaan branden. ik bedenk me nu dus dat dat waarschijnlijk dus de strategie is van mijn man doorrijden tot het lampje brand anders zou ik met mijn aantal kilometers nooit hoeven te tanken. Wij hebben maar een auto en het dichtstbijzijnde tankstation is zo dichtbij dat we de auto kunnen duwen.. dus ik maak me geen zorgen over een lege tank en naar het ziekenhuis oid. Mijn man is regelmatig een paar dagen weg met auto en dan zou ik dus ook op een andere manier in het ziekenhuis moeten komen.