Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom verkoop je hem niet?
    Wij hebben zomer 2020 onze tweede auto weggedaan. We gebruikten hem al weinig, maar door covid nog minder.
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.308
    7.260
    113
    Daar heb ik over nagedacht. Maar man werkt + treedt op in weekenden. Dus hij heeft de auto veel mee. Vriendinnen wonen in gehuchten op meer dan 30 min rijden. Ik moet wel ooit eens naar kantoor. En nu met baby is het handig als het regent oid. Verder doe ik altijd alles lopend normaal gesproken. Maar steeds dus argumenten om auto wel aan te houden.
    Plus OV ga ik nooit doen, hekel aan!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Dan bel je een taxi.. ik ben regelmatig alleen thuis zonder auto. En dan zou ik of de buren vragen of een taxi bellen..
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Nou ja dat geld valt wel mee.. als ik een extra auto zou moeten kopen, verzekering en belasting moet betalen plus ieder jaar onderhoud en apk.. dan kan ik heel vaak met de taxi naar het ziekenhuis.. plus is terug meestal niet meer zoveel spoed en kan ik gewoon met de bus..
     
    Vulpen en nelta vinden dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier doen we veel op de fiets. Maar als het regent pak ik wel de bus. Is een goede verbinding hier. En voor die zeldzame keren dan we beide een auto nodig hebben reserveer ik een deelauto (die staat hier in de wijk), maar dat is tot nu toe 2 keer geweest.

    Edit: hier trouwens een schurfthekel aan file rijden en ik woon bijna in Rotterdam, dus dat is gegarandeerd files. Dus is dan keuze voor fiets of evt ov snel gemaakt.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En jouw probleem is? Ik benoem het een keer en geef twee keer antwoord op een reactie, op mij, hier in dit topic. Overdrijven is ook echt een vak hoor.
     
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.273
    113
    Het ligt er bij mij ook wel aan waar ik nog heen moet met de auto. Ik rij voornamelijk op binnendoor wegen (werk en sport van de kinderen), kom overal meerdere tankstations tegen. Dan rijd ik gerust nog wel als het lampje al brand. Maar als ik weet dat ik over de snelweg moet, met kans op veel file, dan heb ik liever wel een wat vollere tank. Geen zin om te stressen tijdens het file rijden en al helemaal niet om langs de snelweg te moeten tanken.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar zet je de auto ook savonds voor de deur terwijl je er misschien nog maar 10km mee kan rijden? Of tank je dan de dag ervoor al even als je ziet dat je anders die avond een lege auto voor de deur hebt staan?
     
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.273
    113
    Ik tank wel de dag ervoor dan. Ik tank nl altijd liever op de terugweg, dan kan ik op de heenweg even kijken waar het het goedkoopste is(buiten dat ben ik slecht in time management, ik heb daar dan dus niet zoveel tijd voor op de heenweg :oops:). En ik begin 5 dagen om 6 uur, daarvoor tank ik dan liever niet.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.584
    113
    Vrouw
    Als het lampje brandt en er op de display staat dat ik nog minder dan 100km kan rijden én ik diezelfde avond nog naar werk moet (50km enkel en ik wil niet langs de snelweg moeten tanken).
    Anders tank ik de volgende ochtend. Op weg naar school kom ik langs 3 tankstations dus even kijken waar de diesel het goedkoopst is. Op terugweg van school tank ik, of ik wacht tot ik de kinderen weer op moet halen en tank in de middag afhankelijk van hoe leeg de tank is.

    Ik zie wel eens --- op de display staan. Iets met uitstelgedrag :roflmao:
     
  11. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.257
    113
    Nee :) Sowieso niet omdat we met enige regelmaat 112 moeten bellen, maar daarvoor ook al niet. Maar als je kinderen gewoon slapen en geen medische bijzonderheden hebben en je houdt van wijn dan is er natuurlijk geen reden om dat niet te doen ;)
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    @Vulpen : ik snap het wel want mijn ik denk ook wel eens: wat als je ineens met spoed weg moet met de auto?
    Toen ik zwanger was flipte ik regelmatig omdat mijn man het ook nog eens presteerde om de tank van mijn auto op 0 te krijgen.
    Vooral vanaf week 30 moest ik regelmatig opgenomen worden ivm mijn bloeddruk.
     
  13. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Ik tank als het lampje gaat branden of vlak daar voor en gooi hem gewoon helemaal vol. Wel altijd bij 'mijn' tankstation.
    Gelukkig hebben we 2 auto's en bepaal ik dit lekker zelf, man rijdt ook nogal eens te lang door naar mijn zin
     
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.273
    113
    Ik pak nog wel eens man z’n auto als ik geen zin heb om te tanken :roflmao::roflmao: Hij gebruikt hem toch niet zo vaak
     
    Chelsey88 en Martini vinden dit leuk.
  15. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.713
    3.257
    113
    Anders gaat de accu maar leeg hè, je bewijst hem een dienst!
     
    TotalBella en Martini vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar in het weekend of op vrijdag avond? Drink je dan helemaal niet? Als ik alleen ben dan drink ik minder maar samen kunnen we in het weekend echt wel los gaan hoor :o::oops: Doordeweeks beperk ik het heel erg. Dan drink ik in principe niet, maar met feestdagen of gelegenheden wel 1 of 2.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik drink zelden tot nooit. Een keer per jaar is veel. Man drinkt elk weekend wel vaak een biertje. Die keren dat ik meer drink blijft hij vaak nuchter, tenzij de kinderen ergens anders slapen uiteraard.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en ja. Ik ben dus zo’n muts dat op het terras gerust wijn drinkt doordeweeks. Maar wel altijd dat ik nog kan rijden. Dus Max 2. Maar ben niet roomser dan de paus. Bij gelegenheid drink ik ook doordeweeks. Maar ook dan beperk ik het tot 2. Ik moet nl welke elke ochtend vroeg eruit kunnen met al die kindjes :p
     
    TotalBella en nelta vinden dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op vrijdagavond zit ik ook alleen, haha.
    Maar ik drink eigenlijk zelden, geef er niks om. Vriend krijgt migraine van alcohol, hij drinkt sowieso nooit. Dus in het weekend zou het best kunnen, een drankje. Maar dan blijft er ruim een halve fles wijn over die ik vervolgens weg kan gooien. Dus alleen eens bij laatst bv de buurt bbq. Maar ik drink zo weinig, dat 2 echt genoeg is. Als er wat is, wil ik na kunnen denken, haha.
    En ik ben voor een zero tolerance beleid in het verkeer. Dus 1 vind ik dan al teveel voor mezelf.
     
    Vulpen en suus1983 vinden dit leuk.
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier net zo hoor.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina