Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hier ook net zo. Dus dan drink ik sowieso niet. Als man dan een biertje drinkt rijd ik.
     
    Ysabella, Neuzeke en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oké. Nou dat is helemaal prima. Snap het.
    Ikzelf kan oprecht genieten van wijn. Ik bedoel, heb niet voor voor niks een wijnklimaatkast en ja, ik drink gerust ook al bij de lunch. Wat dat betreft ben ik wel Bourgondisch. Dat is niet minder geworden toen ik in Antwerpen woonde. Maar ik vind wel dat daar verantwoordelijkheid bij komt kijken. Met kinderen of autorijden bijv. Dus zal altijd alert zijn op kunnen blijven rijden.

    Maar ohh wat kan ik genieten van gewoon een goede fles wijn, goed gezelschap en de avond goed afsluiten met een GT.. haha.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en hier heb ik de regel voor mezelf: moet ik de snelweg op? Dan drink ik niet. Moet ik enkel de stad hier door? Dan Max 1.
     
  4. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als ik op mijn werk ben en de tank is bijna leeg.
    Ik werk in de buurt van de Belgische grens.
     
    Neuzeke en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou heerlijk toch? :) Ieder zn ding hoor. :thumup::D
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik snap in jouw geval heel goed dat je de tank niet bijna leeg wilt hebben. Je hebt op zo’n moment al stres genoeg.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik wacht tot het lampje brand. Ik rijd niet zoveel. En als je ons dorp uit rijdt kom je altijd langs een tankstation.
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat is dan het verschil? In de stad kan zomaar iemand opeens oversteken, lopend, fiets of de scooter. De stad of de snelweg je moet altijd scherp zijn. Je zal maar iemand aanrijden terwijl je alcohol op hebt, al is het maar 1 wijntje.
     
    Linda86, Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  9. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    En wanneer dan op het terras max 2?

    Ik tank meestal als lampje brand. Of soms eerder als ik langer onderweg ben en weet dat ik het sowieso niet ga redden op de benzine die nog in de tank zit.

    Ik drink zelf bijna nooit. Als ik drink max 2, en dan een tijd niks, voor ik in de auto stap.
    Als man en ik samen zijn en de kindjes bij ons thuis hebben, dan drinken we ook echt met mate. Wil nuchter zijn als mijn kindje ons nodig heeft. Bijv. als hij ziek is. Of als we onverwacht toch met hem naar de HAP moeten oid.
    Dus thuis ook 2 max.
     
  10. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Ik tank als het lampje brandt. Ik woon in the middle of nowhere en moet echt wel een stukje rijden nog voor een tankstation. 18 km om precies te zijn. Dus ik plan het meestal wel van tevoren omdat het tijd kost.
     
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik rijd altijd tot het lampje brand of de benzine moet toevallig net erg goedkoop ergens, dan gooi ik een halve tank ook wel vol. maar meestal als het lampje brand en dan even in de gaten houden waar het het goedkoopste is en dan vol gooien. kan ik niks goedkoops vinden, dan tank ik maar 10 liter en als ik dan een goedkope vind gooi ik hem daar vol haha. ik kijk vaak op clever tanken app waar in de buurt op dat moment de goedkoopste benzine is. doe ik ook als ik naar Nederland rijdt (650km) meestal stop ik dan even bij een Aral en kijk dan eerst op mijn app en navigeer naar de goedkoopste, want aan de snelweg vind ik het VEEEEEL te duur. vaak als ik dan even van de snelweg af ga, een dorp in, betaal ik 20 cent per liter minder.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan in Duitsland ook altijd tanken bij een autohof ipv echt langs de snelweg. Scheelt zoveel. Als we op vakantie gaan tanken we hem vaak wel even af in het land waar het het goedkoopst is. Zo hadden we begin dit jaar voor 50 euro nog een volle tank in Oostenrijk (1.30).
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gevoel denk ik. Op de snelweg rijd je natuurlijk veel harder. De stad ken ik heel goed want daar rijd ik veel vaker. Ik weet dus heel goed wat drukke stukken zijn enzo.
    En idd je zal maar iemand aanrijden, maar dat geldt ook wanneer je niet hebt gedronken of moe bent. Opletten moet je áltijd. Ieder moet voor zich bepalen of dat ene wijntje op dat moment verantwoord is denk ik. Als ik bijv moe ben en dienstgedaan weinig heb gegeten, zal ik het ook niet gauw doen. Maar als ik een bbq heb op 10 min rijden hier vandaan en dus een goed gevulde maag heb, dan durf ik het wel aan.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wow dat is wel ver. Dan snap ik ook dat je er 1x heen gaat en er wat meer in gooit?
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @blij83 wat bedoel je met je vraag? Op het terras ga ik meestal op de fiets of man rijdt. Dat verschilt. We wisselen vaak af.

    Hier overigens benzine nu nog steeds €1,699. Vraag me af of die nog wat zakt. Meestal is dinsdag hier de ‘goedkoopste’ dag.
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb ‘iets anders’ gestemd.
    We delen tegenwoordig een auto en het is niet altijd van tevoren bekend wanneer m’n man m nodig heeft, dus ik heb in ons geval drie verschillende ‘opties’:
    - wanneer het lampje gaat branden/ het signaal gaat
    - wanneer ik weet dat één van ons ergens in de dagen erop ver weg moet en geen van ons voor die tijd niet meer in de buurt komt van “ons tankstation”
    - op een speciale dag waarop het goedkoper tanken is
    Heel wisselend dus.
    Wij gooien hem nagenoeg altijd vol trouwens.
    Alleen als we onverhoopt aan de snelweg moeten tanken (dus duurder, maar dat komt niet zo vaak voor) willen we er nog weleens één of twee tientjes in gooien om het te redden tot “ons tankstation”.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Je typte eerder dat je op het terras vaak max 2 alcohol consumpties gebruikt. Dus toen vroeg ik me af hoe dat dan werkt, omdat je net typte dat je in de stad max 1 gebruikt.
    Maar je fiets dan dus begrijp ik. Dat is ook een hele handige optie. En dan hoef je het niet eens bij 2 te houden. Al hoewel....geloof dat zelfs daar weer regels voor zijn dacht ik.
     
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik heb een hekel aan tanken en moet het om de 5/6 dagen doen. Ik wacht bijna altijd tot het lampje brand.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh is dat zo? Hoe doen jongeren dat dan als ze uitgaan? :p ik heb nl het idee dat dat allemaal wel wat minder is geworden, maar volgens mij wordt er op een stapavond genoeg gedronken in de binnensteden. Al kan er natuurlijk ook gewoon iemand de bob zijn (en dan maar hopen dat de auto niet onder gepuked wordt). :roflmao:
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha ik heb pas voor het eerst getankt na 5 jaar rijbewijs :roflmao:.
     

Deel Deze Pagina