Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Ja tank meteen af. Kan ik er meestal weer een weekje tegenaan.
     
  2. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Het feit dat je de drukke stukken kent, maakt nog niet dat je onverwachte situaties kunt voorspellen.. Vermoeidheid kun je niet voor "kiezen". Je kunt wel kiezen om al dan niet te drinken voordat je de auto in stapt. En als ik iemand aanrijd terwijl ik niet gedronken heb (ik drink nooit, dus dat is niet moeilijk), hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen omwille van het feit dat ik onder invloed was.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb doordeweeks geen auto ;)
    Maar als er iets gebeurd met mijn kind zijn er een hoop mensen die ik kan bellen de ons zo naar het ziekenhuis brengen.
    De meeste moeders van school weten dat ik geen auto heb en brengen mijn kinderen ook gerust naar huis na een speelafspraakje.
     
    Kwek vindt dit leuk.
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Hier zijn we per fiets op veel plekken sneller (denk aan huisarts, hap en seh, maar ook zwemles, muziekles enzo). We wonen in een stad, met de auto zijn we wel snel op de snelweg de stad uit, maar bij bestemmingen in de stad zelf, zijn er veel eenrichtingswegen, doseerlichten, of files, waardoor de auto gewoon echt onhandig is (om over parkeren nog maar te zwijgen: of onmogelijk, of heel duur). Ik kies zelf altijd voor lopend of fietsend, ook als de auto wel thuis is. Mijn man ook. Ook een keer naar het ziekenhuis geweest met een taxi, die mag over een busstrook en is er zo - geen parkeerkosten. Met eigen auto moet je enorm omrijden, parkeren is duur en vervolgens moet je vanuit de parkeergarage nog een eind lopen naar de ingang - taxi stopt onder een overkapping récht voor de deur. Al met al was de taxi dus sneller en niet duurder…
     
    Kwek vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik tank nog amper, paar keer per jaar. Sinds Corona werkt mijn man 1 dag op kantoor en 4 dagen thuis, daarvoor was het andersom. Ik pak gewoon daarom 9 opde 10 keer zijn auto, is elektrisch en hij mag er toch heel veel veel privé mee rijden, dus dan zou ik wel gek zijn om zoveel aan benzine uit te geven voor de andere auto.
    Misschien verkoop ik hem ook wel.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben onze tweede auto ook weggedaan. Stond meer stil dan dat ie werd gebruikt en was een lease auto, dus zo zonde van het geld.
    Man werkt 10km verderop en gaat meestal met de fiets, maar in geval van nood en hij is wel met de auto, hebben mijn ouders 2 auto's voor de deur (in zelfde dorp) en is man binnen 20 minuten thuis.
    Heb de auto nog niet echt gemist moet ik zeggen. Scheelt ook wel dat de kinderen nu vaak na elkaar sporten op zaterdag en niet allemaal meer tegelijk.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  7. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ja, haha. Ik weet de regels voor alcohol en fietsen ook niet hoor. Net eens opgezocht en dit lees ik op internet:
    U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag en daarmee tot gevaar voor anderen. Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dat is net als in de auto of op de motor.

    Wist ik ook niet.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik snap wat je zegt hoor. En ik ben het ook wel met je eens. Maar je hebt onder invloed en onder invloed hè. Daar zitten wel degelijk gradaties in. Super opgefokt na een heftige discussie met iemand de auto in stappen is ook stressvol. Ik bedoel alleen maar: je hebt gelijk hoor, maar als je bij gelegenheid na een glas alcohol (bij verantwoord gebruik) de auto instapt voor een autoritje van een paar minuten, dan ben je niet gelijk niet meer in staat om de auto in te stappen. Maar ja, tuurlijk ben je dan de *** als je een ongeluk veroorzaakt en in je bloed is alcohol gevonden. ;)

    @blij83 nouuuu haha! Die is nieuw voor me. Dat wist ik niet!
     
  9. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Vandaag deze herinnering op Facebook van 7 december 2013:

    Screenshot_20221207-083123_Facebook.jpg
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.841
    113
    Gelderland
    Ik laad mijn auto op als ik daar zin en tijd voor heb. De ene keer doe ik dat bij 70% en de andere keer bij 40%. Meestal zorg ik ervoor dat er altijd voldoende batterij is. Laden kan wel een paar uur duren als mijn man er niet is omdat hij de snelle kabel in zijn auto heeft.

    Met tanken precies zo, ik ging al tanken als hij iets onder de helft zat.. Ik rij ook niet zo heel veel dus dat scheelt ;)
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Zodra het lampje brand race ik naar het tankstation. Wordt zo zenuwachtig van zo'n lampje en tanken moet je dan toch dus beter zo snel mogelijk.

    Mijn man tankt pas op het laatste moment.

    Gelukkig hebben we allebei een eigen auto dus geen "last" van elkaar.
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.143
    15.212
    113
    Mijn vader zegt altijd: zorg dat je minimaal het ziekenhuis kan halen en terug naar huis. En daar hou ik me meestal ook wel aan
     
    Vulpen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina