Hoi mama's, Ik vroeg me af ons meissie is volgens mij een beetje aan de zware kant dus wil ff kijken hoe het gewicht is van jullie kindjes.. Mijn meissie is bijna 8mnd en weegt 9,3 kilo is ongeveer 70/71cm. Ik moet maandag na cb zal het daar ook eens vragen..
Ons meisje woog 19 maart, bijna 5 maand: 6505 en was 63,5 cm en er wordt vaak gezegd dat een kindje aan de ''stevige'' kant is, maar wacht maar tot ze gaan lopen! Mijn nichtje was echt een buddha beeldje en hadden allemaal gedacht dat ze dat postuur ook zou houden. (klein en dik) maar nu inmiddels een slanke meid van 6! en van haar ''buddha'' postuur is niets meer te zien! En het zoontje van vrienden van ons is nu bijna 7 mnd en was al 10 kilo en 75 cm .. dat is dan weer t andere uiterste
Onze dame is 9 maanden en weegt 7400 gram en is 72 cm. Met 8 maanden woog ze 6900 gram en was ze 71 cm. De ander 3 zaten met 9 maanden allemaal rond de 8,5 kilo.
Mijn meisje was met 5 mnd 9 kilo en 71 cm. Zij was toen te zwaar. Nu is ze weer te licht nu 10 mnd later is ze maar 1,2 kilo zwaarder maar wel 21 cm gegroeit in 10 mnd tijd. Haar energie is naar haar lengte gegaan en ze was erg vaak flink ziek en viel enorm af. Ook loopt ze al vanaf 8,5 mnd los. Zodra ze druk zijn met rennen klimmen en klauteren vallen ze ook af. Kom dus goed. Mijn jongens wogen met 8 mnd 14,5 kilo maar die waren er ook erg lang bij. Met 71 cm waren zij 10 kilo en 9,7 kilo.. Maar zij waren dat met 2 en 3 mnd oud al Mijn rug heeft heel wat te verduren gehad hoor met die 2 hihi. Nu zijn ze hier allemaal slank.
Ik moet 25 april weer heen. De vorige keer (7maand) was ze 67,8cm en 7,9 kilo geloof ik.. Schat haar nu zelf op 70cm en ruim 8 kilo. Maar weet het over 2 weken zeker Qua kleding zit ze nog in 68 maar ook 74.
Mijn zoontje was met 9 maanden: 73 cm en 8,3 kg. Hij zit kwa gewicht wel onder het gemiddelde, maar dat is altijd al zo geweest.
9 maanden: 78 cm en 9.960 gram. Onze kleine boeddha Overigens maak ik mij er écht niet druk om. Onze zoon woog rond 9 maanden bijna hetzelfde (en was ook qua lengte even lang). Hij ging met 10,5 maand lopen en sinds die tijd veranderde ons stevige ventje in een slank ventje
9 mnd: 8260gr en 72cm 11 mnd: 8900gr en 74cm Lengte altijd precies op 0-lijn en gewicht tussen -1 en 0-lijn in... Wat nou als je kindje inderdaad 'te zwaar' zou zijn, wat dan nog? Je kunt je baby toch niet op dieet zetten of zo? Enige wat je dan zou kunnen doen is de koekjes, sap, suikerrijke toetjes etc verminderen/weglaten... Maar denk dat het nog wel mee valt als ik zo het gewicht zie!