De vraag zegt het eigenlijk al. Wat is de gemiddelde leeftijd dat kleintje de nacht echt doorslapen? Wij moeten er toch wel een keer of 3-4 uit per nacht om een speen te geven omdat meneer huilt of om hem op zn rug weer te leggen gezien meneer nog niet van buik naar rug draait. of hij ligt weer ns klem tegen de spijltjes aan.. Is dit gewoon voor deze leeftijd? Lijkt me zo heerlijk om eens een nacht een paar uur achter elkaar te kunnen slapen...
Wat normaal is weet ik niet, maar ik moet er ook elke nacht nog minimaal 4 keer uit, zoonlief is 18 maanden! Ik denk dat 't bij jullie wel minder wordt als ie zelf om kan draaien! Succes ermee, 't is idd erg vermoeiend!
Wij hebben dat eigenlijk (nog) niet gehad. Vanaf hij 4 maanden was ongeveer zijn we er niet meer naar toe hoeven gaan vanaf 19.00 tot 9.00. Als hij wakker wordt, gaat hij lekker even spelen in bed en pakt daarna zijn duim. Nou moet ik zeggen dat hij ook niet rolt (hij kan het wel maar heeft er geen interesse in). Hopelijk wordt het snel wat rustiger.
Ik denk dat deze nachtelijke 'activiteiten' bij veel kinderen wel een paar jaar duren. Het is per kind verschillend. Maar met doorslapen wordt met name bedoeld dat je kind niet komt voor een voeding 's nachts. Dat een baby in zn slaap draait e.d. kun je denk ik niet echt voorkomen.
Ik zou het je niet durven zeggen. Milan heeft vanaf dat hij 3 weken is geen behoefte aan een nachtvoeding. En sinds we hem inbakeren (vanaf 2 mnd ongeveer) wordt hij snachts niet wakker. Hij slaapt tot ik hem de volgende ochtend zelf wakker maak om half 8. Het heeft wel lang geduurd voordat hij savonds ging slapen. Hij zat altijd tot een uur of 12 wakker. Wat zeggen ze er bij het cb over?
Ons meisje ging doorslapen toen ze bijna 10 maanden was en mijn zoontje met 9 maanden. Waren/zijn wel beiden bv kindjes. Geen van beiden ooit een speen gehad trouwens. Houd nog even vol, ze kunnen zomaar van de ene op de andere dag gaan doorslapen!
Kyra sliep vanaf dat ze 3 maanden oud was door en doet dat nu nog. Zij heeft ook niks mee in bed verder, geen speen of knuffel, dus dat mist ze ook niet. Zij pakt haar duimpje en dat scheelt enorm.
Lijkt mij dat het CB daar weinig over KAN zeggen, wat ik hierboven ergens las, want elk kind is verschillend (wat ze op het CB nogal eens vergeten!) Als je het mij vraagt is het gewoon 1 groot raadsel.. je kindej gaat doorslapen wanneer hij/zij daar klaar voor is.. dat kan met dag 1, 3 weken, 3 maanden en 3 jaar...
Sja, wat is doorslapen? Sem heeft geen voeding meer nodig en slaapt in prinicpe de hele nacht door van 19.00 tot 07.00 maar het wil nog wel eens voorkomen dat ie 's nachts begint te jengelen, vooral nu de tandjes doorkomen heeft ie af en toe een aai over zijn bol nodig maar gelukkig hier geen speen die ik er 30x per nacht in moet stoppen Ik hoor hem af en toe wat brabbelen, soms wat jammeren maar als het niet erger wordt dan ga ik niet kijken, vaak valt ie dan zelf weer in slaap
Met 10 weken ging ze om 7 uur naar bed. Elf uur wakker maken voor laatste fles, drinken en verder slapen. In de ochtend werd ze dan weer wakker. Heerlijk en die laatste fles viel ook weg op een gegeven moment natuurlijk. Echt een slaapkoppie. Maar dit is erg verschillend bij ieder kindje natuurlijk!
Als ze er aan toe zijn, denk ik. Thijs sliep vanaf 1 maand door tot 4,5 maand. Toen kwamen tandjes eraan en was het gedaan met 's nachts slapen. Nu slaapt hij sporadisch door, maar meestal wordt hij nog een paar keer wakker en wil hij of even getroost worden of weten dat je er bent.
hai hai, Ik kan hier niet veel over melden. Onze dochter sliep, ja echt waar. Na 5-6 weken al door! Ze is nu bijna acht maanden en slaapt van acht tot acht ongeveer. Krijgt slapend nog een fles om half 11. Het ligt volgens mij gewoon aan het kind. Wij hebben mazzel, maar ik denk dat het kindje zelf aangeeft als het door slaapt. Zelfde als met voeding. Het geeft vanzelf aan als er meer tijd tussen wilt hebben. Misschien kun je proberen wat pap voor het slapen te geven, voor een verzadigd gevoel. Daar willen ze ook wel eens langer van slapen. Ons kindje slaapt over dag maar anderhalf tot twee uur. Misschien heeft dat er ook mee te maken. Meer wil ze gewoon niet overdag. Succes
Krijgt jouw kindje nog een late avondfles? Ze is 8 maanden schrijf je? (geen aanval hoor, gewoon een vraag )
Dat is bij elke baby verschillend. Hier was het met exact 7 weken, totdat ze 6 maanden was. Toen kwamen de tandjes en begonnen de slapeloze nachten. Dat heeft een maand of 3-4 geduurd en nu slaapt ze weer heerlijk van 20-8u ongeveer. Je kunt er helaas niets aan forceren en beïnvloeden ook niet... komt op den duur altijd goed, al is het niet makkelijk altijd!
Mijn dochtertje kreeg met 8 maanden ook nog een fles om een uur of half 11, dat ging gewoon op de automatische piloot, half slapend, half wakker, dan legden we haar daarna weer terug en tukte ze heerlijk verder. Deden we dat niet, dan werd ze weer halverwege de nacht wakker van de honger, dus voor ons de ideale oplossing. Wanneer ze doorslapen gemiddeld, geen idee. Hier sliepen ze met 3 maanden allebei door, alleen bij mijn zoontje heeft dat kort geduurd, op een paar goede nachten na, werd hij steeds vaker wakker. Daar werken we nu aan en het gaat steeds beter. Volgens mij valt onder doorslapen bij baby's dat ze 7 uur achter elkaar slapen, wat als het goed is de maanden er op steeds langer wordt. Tenminste, zoiets las ik eens. Volgens mij zeggen een hoop mensen gewoon dat hun kind doorslaapt, om van het gezeik af te zijn (wist van tevoren ook nooit wat een big issue dit voor sommige mensen is). Hoorde ook van iemand die zei dat zijn zoontje altijd tot een uur of 9 sliep, maar later bleek hij het hele ochtendprogramma op Nederland 3 uit zijn hoofd te kennen en dan ook nog alle programmatijden rond de klok van 7...geloof niet dat die man in zijn eentje daar elke dag naar keek .
Mijn oudste sliep rond 6 maanden door van 11-7. Tot die tijd kreeg hij nog 1 of 2 nachtvoedingen. Daarna moest ik er wel elke nacht nog een paar keer uit voor een speentje of aai of zo, maar dat zie ik nog wel min of meer als doorslapen. Nu is hij ruim 3 en ik moet er nog 2-3 x per week voor hem uit omdat hij eng heeft gedroomd of moet plassen of zo. De jongste is 11 maanden en krijgt normaal nog 1 nachtvoeding. Verder slaapt hij netjes tussen de voedingen door. Alleen de laatste dagen is hij erg bezig met tandjes krijgen en ik heb nu al 2 nachten niet meer dan 1,5 uur achter elkaar geslapen. Dat is dus géén doorslapen, haha.
Ik vind eerlijk een kindje dat een paar keer per nacht wakker wordt geen doorslaper. Milan slaapt van 20.00 tot 07.30. En wordt in de tussentijd niet wakker. Dus ook niet voor een fles of een speen. Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen idee over doorslapen. En als je kindje daarvoor vaak snachts wakker werdt ben je al lang blij als het nu bij een aantal keer speen geven blijft.