Afgelopen vrijdag hebben wij een echo gehad en bleek het hartje van ons kindje niet meer te kloppen. Vanwege mijn veel te dunne baarmoederslijmvlies en de kans op Asherman bij een curettage, hebben ze besloten om mij Cytotec voor te schrijven. Nu zowel zondag als maandag 4 pillen gebruikt, maar er gebeurd helemaal niks.... Vrijdag moet ik terug naar het zh en dan krijg ik waarschijnlijk nog een rondje pillen. Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in.... Kent iemand dit en kan het dat bij nog een keer pillen dat het toch los gaat laten? Ben nl heel erg bang voor de curettage, ook omdat we graag nog een 2e kindje willen... Bij de zwangerschap van mijn zoontje was mijn bms 4,9 en bij deze zwangerschap tussen de 4,8 en 5,2....
Lieve Ladyz, ik scchreef bij de mama's al hoe vervelend ik dit voor je vind. WIe weet kan je er iets ondersteunends naast doen, bijvoorbeeld accupunctuur. Zij kunnen de energiebanen stimuleren die de baarmoeder helpen met samentrekken. Of misschien een homeopaat vragen voor iets dat kan helpen? Sterkte in elk geval, Liefs, MArijn
LadyZ, bij mij laten mijn kindjes ook niet makkelijk los. De eerste MK heeft 3 weken geduurd, maar is wel zonder verdere ingrepen afgerond. De tweede (MA) heb ik eerst 2 weken gebloed maar er kwam niets los, vervolgens met pillen zodanig al het vruchtje wat losgemaakt (klinkt heel cru, maar je krijgt toch een licht soort weeen zodat het wat losser komt te zitten) dat een curettage zo gepiept was. Nu zie ik dat jij een heel dun BM slijm hebt. Ik zou gewoon aangeven bij het zkh dat je (als je dat geestelijk aankunt) het nog een tijdje aan wilt zien en curettage echt als laatste optie ziet. Zelfs als je al aan het bloeden bent is 3 weken prima vol te houden hoor, maar daarna word je wel een beetje gammel van het bloedverlies. Gyns zijn over het algemeen nogal scheutig met curettages omdat je anders streng onder controle moet blijven, maar als jij wilt wachten kan dat altijd. Ik heb een curettage onder plaatselijke verdoving gehad, heel fijn, je mag na 2 uur weer naar huis en je bent er toch bij, zodat je kunt zien hoe moeilijk of niet het allemaal gaat. Sterkte ermee en ik hoop dat het toch nog vanzelf gaat.
Mijn advies zou idd ook zijn dat, wanneer je dat emotioneel trekt, je het gewoon nog even een tijdje afwacht. Bij ons was alles ook gestopt met groeien rond de 8-9 weken (ontdekten we bij de termijnecho van 12 weken) en pas bij 14,5 week kwam de miskraam spontaan op gang... Soms heeft je lijf blijkbaar even nodig om alles los te gaan laten. Verder zou je een osteopaat kunnen bellen om te vragen of een behandeling daar iets zou kunnen doen. Zij mogen grote delen van hun behandeling niet doen tijdens zwangerschap, omdat het de baarmoeder zou kunnen stimuleren tot weeen, maar misschien dat je dat nu juist in zou kunnen zetten...?
En je kunt vragen om de combi Mifegyne en Cytotec. Google maar eens. Die combi geeft 90 procent kans van slagen tegen 70 met alleen Cytotec. En blijven liggen als je het hebt ingebracht, en geen ibuprofen (weeënremmend). Lichaamsbeweging zou ook helpen, evenals acupunctuur. Mocht het toch tot een curettage komen (omdat je dat zelf wilt) dan kan het inderdaad onder plaatselijke verdoving, heb ik ook een aantal keren gehad. Goed te doen als je van tevoren Naproxen inneemt. Sterkte, Suus.
Thanx meiden voor alle tips! Ik ben blijven liggen en heb "gewoon" gedaan, dus kan niet zeggen dat ik geen beweging heb gehad (met een 15 maanden oude dreumes). Misschien moet ik het nog even de tijd geven, uiteindelijk zal het er tocg uit moeten.... toch? Suus35: ik zal eens vragen naar die combi. Ik loop nog in de IVF kliniek, dus ze zijn, gelukkig, niet zo gewillig met een curettage, ze willen het echt proberen te voorkomen.
De combi Mifegyne + Cytotec die Suus beschrijft is een "aanrader" hoor, vergroot de kans op loslating aanzienlijk! Daarbij kan je volgens mij het best de Cytotec inbrengen voor het slapen gaan, dan weet je zeker dat je lang blijft liggen nietwaar? Sterkte!
Ik ga die combi vrijdag zeker aankaarten. Ik mocht het niet 's avonds gebruiken, want ze zei: als het snel werkt dan zit je de hele nacht beneden...
Ik heb op 1aug gehoord dat het vruchtje was gestopt met groeien rond 6w (normaal was ik al 9w), gyn stelde voor om de miskraam om te wekken met cytotec omdat ze liever geen curretage deed als het niet moest. Ik ben er diezelfde avond mee begonnen (mijn gyn raadde aan het 's avonds te gebruiken omdat ik dan idd lang bleef liggen) en 3u later begon ik te bloeden. Heb gedurende 5dagen elke avond 2 tabletjes gebruikt en heb in totaal 2 weken gebloed, soms met krampen en stolsels. Morgen heb ik nacontrole en hoop ik dat alles weg is... Een vriendin van mij heeft ook een miskraam (MA) gehad en zij moest methergin (denk ik) druppeltjes gebruiken, hiervan trekt je baarmoeder samen, misschien kan dat ook helpen om de miskraam om te wekken... Ik heb deze druppeltjes ook moeten gebruiken na mijn bevalling omdat ik bloed bleef verliezen (gyn dacht dat er misschien nog restanten waren achtergebleven). Je kan hiervan wel venijnige krampen krijgen... Ik hoop voor jou dat je het snel kan afsluiten en verdergaan!
Ik vind dat een apart advies, want het is toch de bedoeling dat het zo goed mogelijk werkt? En het kost je dan inderdaad een deel van je nacht, maar hoe erg is dat nou als je het afweegt tegen curettage etc? (Overigens vond ik het zelfs "prettig" dat het 's nachts was, want ik had enorm veel bloed/stolselverlies en zou mn kinderen niet hebben kunnen verzorgen als dit overdag was geweest.) Sterkte!
Ik "mocht" het ook niet alleen gebruiken (waarschijnlijk vanwege de verzorging) Morgen gooi ik alles op tafel
Dat advies zal ws vanwege de kans op groot bloedverlies zijn geweest. (terecht) Ik hoop dat je gyn goed meedenkt en dat je zsm weer "schoon" bent, het is al ellendig genoeg allemaal..