Ik doe ieder keer inderdaad na de backwash de rinse ook. Mijn man heeft pas al in de pomp gekeken maar alles is zoals het hoort. Juiste hoeveelheid zand en alles staat nog recht. We gaan hem zometeen maar even afkoppelen en nog eens goed kijken.
Wij hebben sinds gisterochtend een zoutwater ding erop. En nu is het water groen… hij geeft niet aan dat er te weinig zout in zit en pomp heeft weet ik niet hoeveel uren aan gestaan. Wie oh wie heeft een idee??
Hier is het bad alweer opgeruimd. Dochter had er een halve zak quinoa in gegooid dus was ik er helemaal klaar mee.
Zout moet af en toe gemeten worden dmv een testje. Heb je dat gedaan? Ph en alkaliteit van het water goed? Als deze niet goed zijn dan kan het chloor ook niet goed werken.
Ph was goed. Zout zou het apparaat zelf aan moeten geven als het niet op het juiste niveau is en hij geeft niks aan. Welke rest gebruik jij voor zout?
Nee je mag niet alleen uit gaan van het apparaat. Die meet niet nauwkeurig. Alleen of we in grote lijnen genoeg zout aanwezig is. Je moet altijd nog regelmatig testen. Ik had zoutfilter net een paar weken tot het bad goor werd. Apparaat liet niks zien. Test gaf aan dat er te weinig zout in het water zat. Pas dagen later apparaat zien dat er te weinig zout aanwezig was. In het boekje stond hoeveel zout ik extra toe moest voegen. Dmv testen kan je zien of het zoutgehalte evt al aan het dalen is en kan je het voor zijn. Ik weet even niet welk zout ik heb. Zijn iig grote brokken.
En heb je tijdens het oplossen ook 24 uur de pomp aan gelaten? En volgens schema dagelijks het aantal uren het zoutfilter aan en gewone filter een uur langer?
Had niet meer gereageerd, maar pomp was idd niet 24 uur aan geweest. Nu alsnog wel gedaan maar t helpt niet meer. We hebben maar besloten hem af te breken en volgend jaar een nieuwe poging te doen…
Vraagje.... wij hebben gisteren het zwembad water weg laten lopen en willen hem vandaag laten opdrogen.. Het is een rond zwembad dia meter van 3.5m ongeveer. Wat is de snelste manier om het op te laten drogen? Dacht zelf om klikos in een rondje te zetten en het zwembad er over heen te leggen. Of over de schutting??? andere ideeën??
Ik neem het af met een doek altijd goed en laat de zon het werk doen verder. Die dingen zijn echt niet te hangen over iets en dan blijft er altijd weer water achter. Vooral veel geduld ermee! En dan weer uiteindelijk met een doek afnemen
Mijn man heeft de onze wel eens rechtop tegen de schuur gezet, met de kant van de stop naar beneden. Dat deed het meeste werk. Dit jaar hebben we een groter bad, maar ook een water stofzuiger, ik hoop dat dat een goede combinatie is. Maar misschien laten we het zwembad wel overwinteren.
Ok... Ik heb het nu dus wel uitgehangen... trap ( waar je mee in het zwembad stapt) als middelpunt. Daar om heen de klikos en tuinstoelen Het lijkt erop dat alle punten naar beneden loopt en niets is dubbel gevouwen ( waar water in kan staan). Zon komt zo achter de huizen vandaan en dan hoop ik dat hij rond 15 a 16 binnenkant opgedroogd heeft. Dan daarna de buitenkant En ik zal het nu nog ff afnemen met een doek dat had ik niet gedaan... goeie tip!
Ons zwembad is rechthoekig, wij hadden hem over de tuintafel gehangen. Maar vorig weekend hebben wij t zwembad al opgeruimd. Toen was t nog warm en hadden we hem in 1 dag helemaal schoon, droog en opgeruimd. Zo fijn!