Wanneer gaan jullie het zwembad opzetten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjanani, 4 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een zandfilterpomp en als die aanstaat hoor je alleen het geluid van de Niagara watervallen, zo ontzettend hard stroomt dat water. Verder hoor je de pomp niet.

2. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee hij moet sowieso aan de kant haha.
    Auto's gaan tijdens vakantie naar achteren, en dan moet het zwembad sowieso aan de kant. :p:oops:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

top! Hier heb ik altijd mijn moeder die elke 3 dagen chloor aanvult en de pomp gaat op tijdschakelaar. Ik heb 1x antialg nodig gehad, niet na een vakantie maar na een onweersbui.

nijn37 vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is echt een indringend gezoem. Ik heb qua geluid een hoge tolerantiegrens, maar dit is gewoon niet vol te houden.
    Ik weet uiteraard niet wat voor pomp het is, ik heb het idee dat er iets niet goed mee is. Maar de buren beweren dat het zo hoort, nou dit kun je echt niet maken tov je buren.

5. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft het zwembad gisteren neergezet. Nu nog op zoek naar iets om zwembad te verwarmen. Pomp vind ik te duur. En over de zeilen verschillen de meningen.
    Nog maar even verder zoeken.

6. GossipGirlxoxo

heb je al op marktplaats gekeken voor een pomp? Weet niet wat je uit wilt geven maar mijn 1e warmtepomp was nog geen €100.

anders heb je nog als optie van die zwarte rubber matten waar het water doorheen stroomt (werkte bij mijn zus amper maar die had een bad van 732 x 366 x 134 dat is warm water naar de koude zee dragen met die matten.

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Het hangt er ook vanaf hoe groot je bad is en hoe het staat. Wij hebben maar een kleine, de kleinste rechthoekige van Intex. En hij staat zowat de hele dag in de zon. Wij hebben genoeg aan dat blauwe bubbelplastic. Als we dat op het water laten liggen terwijl de zon erop staat, warmt hij goed op. Oké, niet tot boven de 30 graden maar dat hoeft voor ons ook niet. We hebben bij aanschaf ook zo'n zwarte solarmat gekocht maar die ligt ongebruikt in de garage want die werkt veel minder goed.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Zo ga ik het inderdaad doen (warmtepomp blijft dan wel uit die weken)

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Hier zijn het er 2 naast elkaar, met een schutting er tussen :D en bij ons nog een warmtepomp sinds dit jaar

Maar nee, geen last van het geluid. Zelf heb ik hem op een stukje kunstgras gezet en niet zo op de tegels, dat scheelt ook al

10. GossipGirlxoxo

ja die warmtepomp is zonde om aan te laten ivm de energiekosten. Als je die bij terugkomst 2 of 3 dagen aan laat dan is je bad alweer op temperatuur.

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Iets laat maar hij staat!! Maar telkens weer elk jaar heb ik geen filter hahaha dus morgen maar even halen

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ja precies.

Al is het aan boord toch wel makkelijk hoor, warmt snel op op dat ijzer :D kleine badjes 2x per dag opnieuw vullen omdat het boven de 40°c komt als het echt warm is buiten:eek: daar gaat dan dus ook gewoon rivierwater in als dat enigzins schoon is (geen blauwalg bijv)

owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ideaal! Ik heb geen ervaring met vrachtschepen (heb alleen ervaring met waterscooters en jetski’s :roflmao:) maar voel je op het schip geen golven enz? Vaar je echt heel stabiel? In mijn gedachten zie ik het water van links naar rechts het zwembad uit klotsen :p

14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Wij hebben een mat 1x1 en helpt mss 3/4 graden maar agh de kids zwemmen ook zonder.
    Bad staat helaas niet meteen in de zon. maar met een bubble mat is het ook weer enkele graden erbij

15. GossipGirlxoxo

hoe ben je erachter gekomen dat hij minder goed werkt als hij nog ongebruikt is?

hier trouwens wel fan van warme baden. Vorig jaar constant 30+ regelmatig tegen de 35 met uitschieters op hete dagen naar de 38 graden. De nieuwe pomp verwarmt tot 40 graden, en met de zwarte mat moet ik er nog +/- 9 graden bij pakken, dan ga ik er zelf ook wel af en toe in :p een scheet laten en we hebben een mega jacuzzi :roflmao:

TotalBella vindt dit leuk.
  16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier vandaag juist opgezet omdat next weekend 30/32 wordt verwacht hier en we hebben wandeldriedaagse
    Dus daarna lekker zwemmen!!
    Plus nog even wachten en had geen zin meer voor enkele weken

17. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Goeie !!

18. GossipGirlxoxo

Ik zit alleen nog in dubio over de sunnytent of de goedkopere exit variant. Elk jaar roep ik, volgend jaar gaan we echt voor rechthoekig ipv rond (wat makkelijker qua ruimte in de tuin) en ik vind het zo zonde om voor nog maar 1 jaar die koepel aan te schaffen. Aan de andere kant scheelt het me heel veel schoonhouden, werkt dit ook weer mee aan opwarmen, dus misschien verdien ik het terug aan stroom kosten, en roepen we dus elk jaar volgend jaar een nieuw bad maar komt dat er al 3 jaar niet van. Wat zouden jullie doen?

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Soms klotst het wel ja maar meestal stabiel genoeg. Al is zo'n groter zwembad met alleen bovenaan een opblaasrand geen goed idee kwam m'n schoonzus achter :D je ligt nooit waterpas :)p) dus dat was FLATS bad leeg omdat ze te scheef kwamen door laden/lossen. Wij hebben intex frame en dat gaat wel goed (3×2 grootste die we hebben gehad).

Zelf merk ik veel bewegingen niet bewust. Logees etc merk ik het dan aan omdat hun schrikken :D

20. GossipGirlxoxo

haha ja die zakken met zo een opblaasrand zijn alleen handig als de ondergrond waterpas is. Ik heb ooit 1 zo een bad gehad van 3 meter doorsnede toen zoon baby/peuter was. Die deed een middagdutje en ik dacht ik ga even zonnen in het zwembad. Ik ging met het hoofdeind van mijn luchtbed liggen op de rand van dat bad. Dacht lekker steuntje en dan draai in niet zo maar blijf stil liggen. Slecht idee. Daardoor zakte de rand onder water, kwam in 1 klap al het water uit dat bad stromen en door de kracht van het water kwam die rand niet meer over eind. Ik dreef met luchtbed en al mee het zwembad uit. Binnen 10 minuten lag er minimaal 5 kuub water in de tuin. Daarna alleen nog kleine badjes en frame zwembaden gekocht. Nooit meer een zak met opblaasrand :oops::oops::oops:

owly en TotalBella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina