Ik heb hem vandaag weer opgezet en ben er meteen in geweest. KOUD! Maar ja, dat is logisch met water recht uit de buitenkraan. Het water kan komende week lekker opwarmen. Ik verheug me er al op om eind van de week lekker in mijn waterhangmatje te dobberen. Die heb ik net even geprobeerd. Dat ligt prima, veel fijner dan een band.
Oh ja, onze buren van 2 huizen verderop hadden vorig jaar zo’n pomp staan ik deed ‘s nachts de ramen dicht want ik werd knettergek van het geluid.
Ik zeg het verkeerd, dus snap de verwarring. In het eerste jaar hebben we hem gebruikt en toen merkten we dat het ding niet zoveel deed. En dat het bubbelplastic net zo goed, zo niet beter, werkt. Tel daarbij op dat die mat altijd in de weg ligt bij ons en we hem dus ook steeds weer afkoppelden en dus steeds weer moesten aankoppelen. Dus is hij sinds vorig jaar de garage niet meer uitgeweest.
Hij staat aan als de temperatuur hoog genoeg is (idd zoals jij schreef gaat hij dinsdag weer aan voor do/ vr). Als het de hele tijd 20 grd is, zet ik hem niet aan, dan wordt er niet gezwommen.
Oh oké dan had ik je verkeerd begrepen. Ik had het ook over een bubbelfoliemat voor op het zwembad maar dan in het zwart ipv blauw.
Maar als je je badwater zo warm wil houden heb je dan niet een enorm hoge energie rekening door het gebruik van die warmtepomp? Zeker als ik nu de energieprijzen zie zou ik daar wel voor terugschrikken.
voorgaande jaren was het ongeveer €100 per maand extra aan stroomkosten. Dat zal dit jaar wat meer zijn. Ik heb nog een oud contract dus weet niet heel zeker of ik deze zomer al mee stijg met de prijs.
zo dan, dat is een hoop geld. Dat zou hier dus echt niet gebeuren. Vind het echt een hoop geld. Dan ga ik wel wat vaker met ze naar het strandje hier in de buurt.
Is ook wel een hoop geld maar daarintegen zwemmen ze bijna elke dag als het droog is. Vanmiddag liggen ze er na school direct in. Als het water koud of lauw is zullen ze veel minder vaak zwemmen en dan vind ik zo een gevaarte in mijn tuin de moeite niet waard. En het is ook een beetje voor mezelf want ik zet nog geen grote teen in koud water. Dus als het water warm is en het is buiten warm (+ 25 graden) dan dobber ik er zelf ook in op een luchtbedje als de kinderen op school zijn.
Ja als je er zoveel in investeert moeten ze er wel goed gebruik van maken. Wel fijn dat ze er zoveel in liggen. Hier zijn ze het altijd heel snel weer beu. Misschien als het water warmer zou zijn dat ze het dan langer uit houden, maar ik geloof dat jullie ook een flink groot bad hebben. Wij 'maar' rond 244, groter kunnen we niet kwijt. En zelf heb ik echt een hekel aan zwemmen, dus mij zie je sowieso niet in het bad. Naar het strandje vinden ze wel leuk, maar daar zit ik zelf dus ook niet echt op te wachten om dat middag aan middag te gaan doen
Wij zetten hem ook op 30 grd maar we hebben zonnenpanelen, dus het overschot gaat gelijk het zwembad in. (de kans is ook groot dat we niet terug kunnen leveren vanwege de hoeveelheid). Dat maakt denk ik ook het verschil
Hier alleen maar donderdag en vrijdag 28 ° zondag alweer regen en daarna maar 19° /22° .. en snachts 9°, 10° .. Als het nou echt 2 weken 25° of hoger zou zijn dan had ik er over na willen denken en daar komt bij nog kleine 6 weken dan gaan we zelf al op vakantie...
Hier staat hij nog steeds niet haha. Het staat me ook tegen. Door de week sowieso weinig tijd om er in te kunnen zwemmen (zoontje heeft 2 x in de week zwemles).. de rest van de dagen is hij naar de bso en opa/oma... 's avonds is de zon weg uit de tuin en dan is het niet meer lekker. Denk dat we van het weekend zelf naar het buitenbad gaan, zoontje mag sowieso gratis zwemmen ivm zwemles pas. Dus weet ook niet of we het zwembad überhaupt nog gaan opzetten dit jaar ...
Wij hebben ook zonnepanelen, maar nog steeds zou ik het niet er aan uit willen geven. Wij hebben trouwens nog steeds zo'n ouderwetse meter. Wij zien de draaischijf gewoon terugdraaien op zonnige dagen. Bij de energieleverancier kunnen ze niet zien wat onze teruggave is en wat we zelf verbruiken. We zijn nu druk bezig met verduurzaming en het terugbrengen van de energienota dmv installeren van een warmtepomp, zonnepanelen en een warmtepomp boiler. Dus ga zeker geen bakken met geld uitgeven aan het warm maken/houden van het zwembad.
Ik heb een warmtepomp gekocht omdat we nu zonnepanelen hebben, ik lever elke dag terug, veel meer dan ik verbruik, zeker zal dit in de zomer zo zijn, dus op deze manier verwarm ik mijn zwembad en kost het mij niets.
Dan is het idd goed te doen. In de zomer leveren wij ook flink terug, maar in de winter niet. Dan hebben wij nog wel energie nodig van de leverancier. Dus alles wij zomers extra opwekken, zorgt voor minder oploop in de winter.
Dat scheelt idd, wij hebben in feb 193 verbruikt en 150 ernaast teruggeleverd., maart hebben we 255 verbruikt en 400 teruggeleverd. Vandaar ook mijn keuze voor de warmte pomp.
Ah ja dan kost het je idd weinig/geen geld. Dan snap ik dat je het doet. Zoveel leveren wij niet terug. Hoewel we sinds 2 weken meer panelen hebben dan eerst, dus zal de opbrengst omhoog gaan, maar daar staat weer tegenover dat wij meer stroom gaan verbruiken door een warmtepomp in huis en een warmtepomp boiler. Hier zal de zon het water moeten gaan verwarmen.
Ik ben bezig met opzetten en wil graag een noppenzeil bestellen. Ons bad is 2.75 rond, welke maat zeil moet ik dan hebben? Ik kom of 3.05 tegen of 2.44.