Hier weer een kwart van het bad opnieuw vullen, vanacht is de slang van de pomp losgeschoten. Ik had 1 slangenklem gebroken met opzetten en dacht dat het zonder ook wel zou houden, niet dus Gelukkig zit het gat van de inlaat vrij hoog. Hoop dat hij tegen een uur of 4 weer vol is.
Wij twijfelen nog om hem op te zetten, hebben een mini tuin en het is hier dus kiezen tussen trampoline en zwembad. Beide past helaas niet. Trampoline word nu nog veel gebruikt, maar het blijft volgensmij komende tijd ook wel warm. En we hebben een warmtepomp erbij. Dilemma's Voor nu iniedergeval een klein opblaasbadje gehaald, hebben ze komende dagen iniedergeval wat verkoeling.
Wij kunnen ook of de trampoline of het zwembad. Het is dat ons huis te koop staat en er nu niks staat anders stond nu toch wel hef zwembad op. De trampoline staat dan het rest van het jaar
bij ons passen ze ook niet samen in de tuin, wij zetten de trampoline in de voortuin als het zwembad op gaat. Kan dan alleen niet meer in de voortuin zitten. Is dat bij jou nog een optie?
Ik heb wel goede ervaringen met een solarmat incombinatie met dompelpomp (en ertussen een 1bypass ding zodat ik de hoeveelheid water kan regelen). mocht je de ruimte hebbben, is dat echt een optie (en de dompelpomp gaat eruit als de kinderen erin gaan).
Wat een slim idee! Maar helaas geen plek voor een solarmat. Eigenlijk al niet eens echt plek voor het zwembad. Dat is echt een flinke sta-in-de-weg. Als het flink gebruikt wordt is dat wel oké, maar staat hij er voor Jan doedel, dan ben ik er wel snel klaar mee...
Eh, ik heb geen dompelpomp in huis hoor.... Nog nooit nodig gehad. Maar die is dus sterk genoeg om rond te pompen als je een solarmat op een afdak hebt liggen? En het water dus pakweg 2/3 meter omhoog moet?
Ik heb er thuis ook geen. Aan boord 2 en die kunnen 3m makkelijk hebben. Weet niet hoe diep het ruim is, dacht 4,50, en dat lukt goed
Hmm, dat is misschien dan nog wel een optie. Vlak naast het zwembad hebben we een afdak, daar zou die mat wel op kunnen liggen....
Yup is normaal. En ligt er ook aan of het zo'n klein filter is of een grote zandfilter. Ik heb zelf een zandfilter maar ik voel me altijd behoorlijk opgelaten wanneer ik dat ding aan moet zetten/wanneer hij aan staat. Vind het een irritant geluid. Heb al eens aan de buren gevraagd of ze er last van hebben maar ze zeggen van niet. Maar gebeurd vaak genoeg dat ik hem aan zet en ik de buren op hoor staan en ze naar binnen gaan. Ben dan bang dat het door de pomp komt. Probeer het filter zover mogelijk van het huis af te zetten. Maar ja, de tuinen zijn niet groot en ding staat vlak achter hun schutting. Kan helaas nergens anders... Ik heb hem op 2 rubber speeltegels staan. Van die tegels die je onder schommels legt. En dan zet ik er rondom rubber tegels tegenaan. De het geluid iets. En ik let op wanneer ik het filter aan zet. Sowieso niet snachts want de buren hebben de ramen open en wil niet dat ze er wakker van liggen. Zet filter meestal aan als ik de site van de buren niet zie staan of wanneer ze niet buiten zitten. En zet hem zo kort mogelijk aan. Meerdere uren is niet goed voor het filter en totaal onnodig dus hij gaat hier max 2 uur per dag aan.
En de buren ja hoor ik post een foto op facebook dat de eerste duiken een feit zijn….. waarop de buurvrouw reageert: dat was te horen ja….. nou we gaan een leuke zomer krijgen zo Wij hebben tijd geleden gevraagd waarom zij hun tuinpomp dag en nacht aan hebben staan, dit is nl erg storend, elke 20 sec gaat de pomp aan om hun druppelaar te laten werken…. En die pomp horen we tot in ons huis, zelfs met de ramen dicht. Verwacht dat dit een reactie daarop is
Als je een ruzie maken bent kan je vragen : Kwamen ze nog boven het lawaai van jullie druppelaar uit ? Alsof het abnormaal is dat kinderen bij hun eerste duik, klinken als gekke dolfijnen
Hier is nu de twijfel omgeslagen naar vanavond opzetten en morgen water erin. Twijfel vanwege watergebruik. Zit ik braaf zuinig te doen en de plantjes met een gieter uit de regenton te bewateren. Gaan we vervolgens een megabak drinkwater in de tuin zetten Maarja. Het gaat wel heet worden. En voor de kinderen is het ook wel erg fijn. Kan hier naast de trampoline (ingraaf dus dat moet wel). Alleen de pingpongtafel er nog bij wordt krap.
Zeker! hij kan 10.000 ltr pompen, wel moet je dan alles goed ontluchten. Ik heb hem gekocht bij de lidl, voor 40 euro ofzo.