Hi! Nu de uitgerekende datum inmiddels geariveerd is vragen steeds meer mensen of ik al veel tonic drink en ananassen eet. Nu leek het mij leuk om alle (ook de niet zo bekende) bakerpraatjes eens te benoemen! (om de bevalling op te wekken maar ook hoe je geslacht kunt bepalen enzo) Om de bevalling op te wekken kennen we: * ananashart eten * tonic drinken * seksen * hobbelige weggetjes berijden * met volle maan in het maanlicht gaan liggen * Kratje bier bij het voeteneind zetten bij een jongetje Ik zou zeggen, vul aan!!! wellicht met DE gouden tip voor mij!!! gr Lonneke
Veel gaan wandelen/lopen Heb ik bij de eerste gedaan, maar hij kwam toch nog 2 weken later dan gepland
niet om de bevalling op te wekken, maar ik ben een hele leuke aan het testen nu. veel last van maagzuur in de zwangerschap is een baby met veel haar. mijn eerste bijna geen last van gehad, die had maar 2 kleine haartjes, nu ga ik er echt aan onderdoor, en op de echo konden we laatst al een hele bos zien! ben benieuwd!
Hmmm, bij de eerste geen enkele keer last van maagzuur en zoonlief had heel veel haar, nu wel veel last, maar weten natuurlijk nog niet of hij/zij veel haar zal hebben!
Frambozenbladthee drinken om de weeen op gang te helpen of om minder bloed te verliezen tijdens de bevalling/de bevalling gemakkelijker te laten verlopen. Dat doe ik nu al een paar dagen maar ik kan niet zeggen dat het helpt om de weeen op gang te helpen.. toch blijf ik het maar drinken want baat het niet dan schaadt het ook niet. En een bakerpraatje over het geslacht: als je als zwangere veel haartjes op je buik krijgt dan is het een jongen. Klopte bij mij wel (gelukkig blonde haartjes hoor hahaha) maar eigenlijk geloof ik er niet in.
Hmmm, ik heb nu ook veel haartjes op me buik, maar uit de echo bleek dat ik toch echt een meisje krijg. Of hebben ze het nu fout
De bakerpraatjes die ik ken, zijn al voorbij gekomen. De gynaecoloog van mijn zus had een tip: vooral dingen doen, die je normaal niet doet. Waar je dan aan moet denken, zou ik eigenlijk ook niet weten... Nog eentje: Ik ben met mijn zus twee weken voor haar uitgerekende datum de stad in gegaan en tadaaa: 's avonds braken haar vliezen! Dus misschien moet je gewoon lekker gaan shoppen!
Over een jaar of twee kan ik je hopelijk vertellen of het waar is wanneer je eerste kindje twee kruintjes heeft je daarna een tweeling krijgt.
Haha grappig mijn zoontje heeft 2 kruintjes maar ben toch echt in verwachting van 1 kindje(hoewel we in de familie wel kans hebben op een 2ling) Groetjes Marlou
Een paar keer trappen op en neer lopen. Bij mijn moeder zijn ik en mijn broers hierna meteen geboren. Bij de eerste 2 had ik niet zoveel behoefte dat ik er echt vanaf wilde maar bij nr 3 was ik het wel ene beetje zat. Die dag bij de VK geweest die mij niet kon stripen en zei dat het nog wel even kon duren. Mijn moeder kwam op visite en zei dat ik 3 keer tot zolder moest rennen en terug. Dit heb ik 2 keer gedaan en toen was ik het zat. 's morgens werd ik wakker met weeen en 2 uur later was onze dochter er.
Een paar keer trappen op en neer lopen. Bij mijn moeder zijn ik en mijn broers hierna meteen geboren. Bij de eerste 2 had ik niet zoveel behoefte dat ik er echt vanaf wilde maar bij nr 3 was ik het wel ene beetje zat. Die dag bij de VK geweest die mij niet kon stripen en zei dat het nog wel even kon duren. Mijn moeder kwam op visite en zei dat ik 3 keer tot zolder moest rennen en terug. Dit heb ik 2 keer gedaan en toen was ik het zat. 's morgens werd ik wakker met weeen en 2 uur later was onze dochter er.
Baat het niet dan schaat het niet!! Waar kun je dat kopen?? Ik heb ook redelijk wat bonde haartjes op mn buik en krijg idd een jongetje.
hey die klopt!! ik was aan het shoppen voor zwangerschapskleding toen ik wat buikpijn kreeg, en snachts bevallen! hier 2 keer haartjes op buik, beide meisjes! dus voor mij klopt deze niet.
Toen net bekend was dat we een meisje kregen, kwam de buurvrouw naar me toe; zo.. een meid he? Kun je wel zien ook hoor, meisjes nemen alle schoonheid van hun moeder af. (EN bedankt!!!!!) Vertelde het later aan mn moeder, en die zei dat het inderdaad een bekend bakerpraatje is Dus wie schijnt er ook lelijker op te zijn geworden en krijgt een meid?
Was hier niet makkelijk om te vinden, uiteindelijk ben ik bij een reform drogist geslaagd. Ik had ergens gelezen dat ze het bij de Tuinen zouden hebben maar dat was niet zo.