Hoi mama's, Mijn dochtertje van 3,5 maand moet zoveel boeren tijdens het drinken, waardoor ze uiteindelijk weinig drinkt. Meestal komt ze niet boven de 80 ml per voeding (met een uitzondering van 165 ml). Voor elke 10 ml die ze drinkt, moet ze zeker drie keer boeren. Ik wordt er zelf erg gefrustreerd van, want haar eten geven is niet leuk zo. Zijn er tips, adviezen hiervoor? Ik ben nu van de avent fles overgestapt naar de dirfraxfles, maar nog te kort bezig om te zeggen of het werkt (zelf heb ik het idee dat het weinig uitmaakt, ze drink zelfs minder). Omdat ze weinig drinkt heeft ze vaak nog 6 á 7 voedingen op een dag, wat ook maakt dat ze niet doorslaapt. Ik vroeg me ook af of er speciale voeding is voor kinderen die veel boeren en veel last van hun darmpjes hebben (dat zou nu toch wel even over moeten zijn). Ik gebruik nu Nutrilon Hypoallegeen. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Ze groeit verder goed. Op het CB zeggen ze dat je kinderen hebt die gewoon minder eten (zij zit gemiddeld op de 620 ml per dag en ze is 5,5 kilo). Mvg. Blosh
Je schudt de fles niet bij het klaarmaken? Dan komen er nl veel luchtbelletjes in! Als je het anders niet goed opgelost krijgt kun je het volgende doen: roeren of ronddraaien. Een paar keer met de fles op tafel tikken. Dan de fles even laten staan. Kun je verder iemand eens laten kijken naar haar drinktechniek? Kan ze oeoa manier lucht mee inslikken tijdens het drinken? Verder moet ik aan lactose-intolerantie denken. Lactose is melksuiker, ik weet niet of dat ook in hypo-allergene voeding zit. Dit is dus iets anders dan koemelk-eiwit-allergie. Kenmerken daarvan zijn oa lucht in de dampjes, krampen en afwisselend verstopping en/of diaree. Vaak bij lactose-intolerantie gaat het eerste beetje melk dat ze krijgen steeds wel goed, omdat iemand wel een beperkte hoeveelheid lactose kan afbreken.
Ehm nee, zat ik ook al te denken. Bij bv heb je de lactatiekundige, misschien kan die ook zoiets zien bij een fles?! Maar ik weet ook niet echt of dat kan hoor, met een fles. Of een logopedist? Je kunt het altijd eens vragen natuurlijk. Misschien zijn hier nog meer kv-mama's met suggesties of met ervaring met die voeding. Waarom gebruik je die trouwens? Deed ze het voor die voeding ook al? Je kunt nog eens zoeken of er meer kindjes zijn die zo op die voeding reageren.
Ik gebruik die voeding op aanraden van mijn lactatiekundige, omdat je kind dan minder kans heeft op allergieen, blijkbaar. Misschien kan ik haar eens vragen. Thanks.
En met bv had ze het niet? Jammer dat je gestopt bent dan. Hm, zonder medische reden eigenlijk die voeding gebruiken, zou dat verstandig zijn? Het is toch extra bewerkt om de eiwitten te "veranderen", geen idee of dit een bijeffect kan zijn.
Hoihoi! Welke fles heb jij? Remus kon ook echt niet goed drinken uit die flessen met een brede speen. Smalle speen ging wel goed, dr. Brown ging hier aardig en Difrax gaat echt goed, maar dus wel met die smalle speen.
Mijn meisje hapte teveel lucht binnen door de te brede speen en moest ook vaker boeren. Niet zoveel als die van jou maar toch. Ik gebruik nu gewoon een flesje van de kruidvat en t is veel minder omdat ze m beter in haar mondje heeft. Ook kan niet schudden met de fles idd helpen. En miss weet t cb je anders advies te geven over hoe of wat je moet doen?
O ja, nog een idee, haar rechtop zetten om te drinken. Dan kan de lucht er ieg het makkelijkst uit. Bijvoorbeeld in een kussen tegenover je op je knieen. Of op een kussentje naast jou, met haar buikje rechtop langs je zij en je arm om haar heen langs haar ruggetje.