Het ligt echt aan waar je woont. Ik woon in het oosten en daar is inschrijven met 3 jaar vroeg genoeg,maar als je bijv in Amsterdam woont moet je er echt op tijd bij zijn. Het beste kun je informeren bij de scholen die je wat lijken. Zij kunnen je dan aangeven wat het beste moment is om te komen kijken en evt in te schrijven
Hier is er ook geen haast geboden bij het inschrijven. Wonen in een jonge wijk van zo'n 10 jaar oud, maar het leerlingen aantal loopt langzaam een beetje terug. Hadden ze eerst 3 klassen van elke groep, nu nog maar 2 (behalve kleuters, dat zijn er nog 3) Wij hebben hem dus ingeschreven toen hij 3,5 was. Hebben wel van te voren de schoolgidsen/plannen doorgelezen en nog handiger met onze buurman (die is bovenschoolse directeur van een aantal basisscholen) gesproken. Voor de BSO had ik hem trouwens al aangemeld toen hij 2 werd en daar hadden we geen plek op locatie 1, gelukkig wel op de locatie van onze 2 keuze.
onze oudste word in januari 4 maar nog niet ingeschreven. we wonen in een klein dorpje en tsja ze weten wel dat hij er aan komt. met de open dag even gevraagd maar kon het nieuwe schooljaar wel inschrijven en dat is het nu dus in deze weken even heen
Hier inschrijving gedaan bij 3 jaar. Het is een openbare montessori, dus heeft ook geen wachtlijsten. Dus eigenlijk als 2-jarige met hem rond gaan kijken, en tegen zijn 3e verjaardag de (makkelijke) keuze gemaakt..
Openbaar onderwijs word gewaardeerd als je het rond hun 3e verjaardag doet. AL t andere onderwijs moet hier rond 1e verjaardag
Wat een verschillen, wij hebben onze dochter toen ze 4weken oud was ingeschreven t/m 2014 zitten ze vol dus we staan op de wachtlijst. Nu maar hopen op een plekje. Voor de zekerheid ook op een andere school ingeschreven (10min met de auto) mocht er echt geen plek vrij komen op de andere school (2min lopen)
omdat we het erover hadden vanmiddag even heen gegaan! maar ze wisten ervan en het hoofd zou al in november even langskomen (tond op telefoonlijst) even gezellig met mijn oudleraren gekletst
Hier hebben we onze zoon met 9 maanden ingeschreven bij een openbare school en hij was de laatste voor dat schooljaar. (En dat was schooljaar 2010/2011).
Ts, misschien kan je voor jezelf een lijstje maken, wat voor jullie belangrijk is. Wil je een Christelijk of openbare school. Graag dichtbij of maakt verderweg ook niet uit. Welk systeem wordt er op zo;n school gebruikt. Past dat bij mijn kindje. En zo ga je zoeken naar een school die het beste bij jullie en jullie kindje past.